Perheen arkipäivän työnjako: miltä kuulostaa?
Isä: normaali työpäivä (aamuvuoro), hoitaa töistä palattuaan iltap. juoksevia asioita, tekee päivällisen, ottaa torkut sohvalla, käy ruokakaupassa.
Äiti: normaali työpäivä (tosin etänä; pystyy pesemään päivällä pyykkiä, aamulla ulkoiluttamaan rauhassa koiran), iltapäivällä käy pakollisilla vaateostoksilla koululaisen kanssa, päivällisen jälkeen siivoa aterian pois, hoitaa tiskit koneeseen, imuroi illalla talon (paitsi lasten huoneet, jotka ovat sotkuiset).
Koululainen 8v, ekana koulusta kotiin: tyhjentää tiskikoneesta puhtaat, illalla järjestää huoneensa ja imuroi sen.
Koululainen 13v: ulkoiluttaa kotiuduttuaan koiran, siivoaa sotkuisen huoneensa ja imuroi sen.
Koululainen 15v: ulkoiluttaa illalla pitkällä lenkillä koiran, siivoaa huoneensa ja imuroi sen.
Ihan normipäivä siis. Aina nyt ei tietenkään imuroida :) Pointtini on se, että tenavat valittavat, kun on NIIN kamalasti kotitöitä!!!
Kommentit (4)
Itse en tee kotitöitä kun teen etänä, se ei kuulu työaikaan.
En tee kotitöitä silloin kun teen töitä etänä. Se ei todellakaan kuulu työaikaan.
En tee kotitöitä silloin kun teen töitä etänä. Se ei todellakaan kuulu työaikaan.
Siksipä nuo päivällä tekemäni jutut voin korvata esim. illalla lasten mentyä nukkumaan. :) Sen verran palkatonta ylityötä tulee tehtyä, että etäpäivänä pyykinpesu tai koiran ulkoilutus ei tunnu missään!
ap
jos ei itse osaa tehdä mitään kotona ja pitää olla lappu mitä voi tehdä niin vedä ittes jojoon.