G: Paras lentokenttä jolla olet käynyt?
Kommentit (42)
Mitä täältä ei löydy, ei tarvitsekaan. VIP-osasto varsinkin aivan mainio!
ymmärtää lukemansa ja näkemänsä, ei ole mikään kenttä ongelma.
Ja niitä kenttiä on kyllä sitten koluttukin paljon.
Lennän usein sen kautta ja koskaan ei ole ollut mitään hässäkkää. Myös siisti, tilava, paljon ravintoloita (joista ainakin osa ihan normihintaisia) ja kauppoja. Siellä odotusaika on ihan siedettävä.
Shiphol. Homma toimii aina, eikä loistavan suunnittelun vuoksi jonoja kerry juuri mihinkään.
nostaa Amsterdamin Schipol yli muiden, se on selkeä, kaikki yhden katon alla ja sen hyvästä suunnittelusta ja muodosta johtuen minnekään ei ole ylitsepääsemättömän pitkä matka.
Se on tehokas ja toimii, myös vaihdot onnistuvat tiukalla aikataululla.
Helsinki-Vantaa on samoin kriteerein aika hyvä, tietysti myös tutuin ja siksi varmaan helppo.
Pariisin CDG on jotenkin rujo ja sekava, Frankfurt iso ja pitkät siirtymät, Heathrow sellanen semihyvä.
Mutta Dubai on kyllä ulkoisilta puitteiltaan sitten jotain aivan huippua, siis jos ajatellaan ravintoloita ja myymälöitä jne.
Moskovan Seremetjevo sitten taas aika retroa :D
Tero
Mikä teistä on Helsingin kivoin ratikkapysäkki? Minusta ehkä Stokkan pysäkki Aleksilla, kun siitä menee monta sporaa ja odottaessa voi katsoa näyteikkunoita.
MADRID! Ihanat lastenleikkipaikat ja hoitotilat. Hyvät ravintolat. Kaikki toimii mahtavasti.
Mikä teistä on Helsingin kivoin ratikkapysäkki? Minusta ehkä Stokkan pysäkki Aleksilla, kun siitä menee monta sporaa ja odottaessa voi katsoa näyteikkunoita.
kenttiä, koska silloin kun joutuu matkustamaan, niin noilla kentillä joutuu viettämään pakosti paljon aikaa eikä yleensä vapaaehtoisesti. Silloin saattaa olla hyvinkin aikaa tutustua tarkemmin noihin tai sitten on niin kiire, että väkisinkin oppii arvostamaan kenttää, joka toimii.
Parin tunnin ajan tappaminen on helvetin tylsää yleensä, samoin vaeltaminen halleja päästä päähän.
Tero
No, kokemusta ei niin valtaisasti ole mut meillä ahkerimmassa käytössä ja samaten myös toimivimmat on Helsinki-Vantaa, Tampere-Pirkkala, Bremen, Hampuri, Kööpenhamina. Hampurin kenttä selkeä, löytyy myös ruokakauppaa ja apteekkia yms., Köpiksessä tosi hyvät shoppailumahdollisuudet. :) (Olen käynyt myös Gran Canarialla (Las Palmasin kentällä?), Prahassa, Pariisin CDG:lla, Roomassa, mutta näistä en muista juurikaan paljoa kun matkoista on jo 4-10 vuotta aikaa)
Kokemusta 60 maasta ja varmaan lähes 150 kentästä ja ehdottomasti ykkönen on Singaporen Changi. Mikään muu kenttä ei pääse edes lähelle. Hienoja on monia, viihtyisät on harvassa.
taitaa olla, Barcelonan on myös hyvä, samoin Prahan ihan ok.
kaikki joilla olen käynyt, on olleet hyviä. Heathrow ehkä huonoin, mutta kyllä sielläkin kaikki toimi kuten piti. Kööpenhaminan ja Hong Kongin kentistä ehkä tykkäsin eniten.
etta mistaan ei loytynyt seinakelloa josta olisi nahnyt paikallisen ajan. Aika harmittavaa jetlagissa, monen aikavyohykkeen ylittaneena ja jatkolentoa odottaessa.
;D Niin totta.
Joo, musta Montevideon kenttä on ihanan kodikas, sinne on kiva aina tulla. Tai tykkään kyllä Suvankin kentästä, niin siisti ja mukava. Hobartin kenttä tulee heti näiden jälkeen, just tulin sieltä suunnasta. Kohta suunnistan La Pazin siistille kentälle, jossa palvelu pelaa aina ;)
Voittaa mennen tullen Shanghain, Kuala Lumpurin, Charles de Gayllen, Heathrown, Munchenin, Wienin ja kyllä, Helsinki-Vantaan myös
kööpenhaminan kenttä on paras jossa olen asioinut. Ihania putiikkeja (mm. Hermés, Mulberry ja Burberry), ystävällinen henkilökunta, ei mitenkään valtavan kokoinen. Kaikin puolin siis hyvä!
name dropping
;D Niin totta.Joo, musta Montevideon kenttä on ihanan kodikas, sinne on kiva aina tulla. Tai tykkään kyllä Suvankin kentästä, niin siisti ja mukava. Hobartin kenttä tulee heti näiden jälkeen, just tulin sieltä suunnasta. Kohta suunnistan La Pazin siistille kentälle, jossa palvelu pelaa aina ;)
No aika säälittävää, jos normi lentoasemien nimien luettelu on teille name droppingia tai pätemistä.
Huomasin, että mun listasta puuttui Riika ja Rooman Fiumicino. Eipä niistäkään tosiaan ole kummempia muistikuvia jäänyt.
t: 10
Noiden lisäksi Suomessa Turku ja Oulu ja muutenkin kaikki rauhalliset ja pienemmät kentät. Bangkokin uusi kenttä tietenkin jo sen takia kun on tilava, hieno ja tyylikäs:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Suvarnabhumi+Bangkok+Airport&gs_sm=…
kööpenhaminan kenttä on paras jossa olen asioinut. Ihania putiikkeja (mm. Hermés, Mulberry ja Burberry), ystävällinen henkilökunta, ei mitenkään valtavan kokoinen. Kaikin puolin siis hyvä!
Olin siellä juuri, siis sehän on yksi paskimmista maailmassa, ruuhkainen, epälooginen, sekava ja voi jeesus mitkä hinnat :)
En tosin ole lentänyt kuin Euroopassa
Hki-Vantaa
Tampere
Turku
Tukholman Arlanda ja Skavsta
Lontoon Heathrow
Pariisin CDG ja Beauvais
Dublin
Madrid
Las Palmas
Kööpenhamina
Dublin
Bordeaux'n Merignac
Amsterdamin Schiphol
Näistä mikään ei ole jäänyt mieleen erityisen positiivisesti tai negatiivisesti. CDG on kotikenttäni, eikä minulla ole ollut sielläkään ikinä ongelmia.