Miten saisin paremman ihon? Kypsyttää tää meikkivoiteen käyttö :(
Kerrotko omat konstisi että iho pysyy kauniina ja terveenä? En siis kaipaa kalliiden tuotteiden (rasvojen ym.) suosittelua, vaan ihan omia hyväksi todettuja kotikonsteja.
Oma ihoni on aika kuiva ja naamassa punertaa helposti. Pitäisi varmaan juoda enemmän vettä? Mitä vitamiinejä pitäisi vai pitäisikö lisätä tavalliseen ruokavalioon? Kaikki vinkit tervetulleita!
Kommentit (18)
juo vettä ja syö rasvaa (voita, pähkinöitä, öljyjä...)
Runsaasti vihanneksia ja hedelmiä. Kokojyväviljaa. Pähkinöitä ja siemeniä.
Suoliston kunto näkyy ihosta.
Riittävä yöuni.
Säännöllinen liikunta etenkin ulkoilmassa.
Rentoutuminen.
Vettä kahdeksan lasillista päivässä.
Ihollesi sopiva voide, esim. Ceridal.
Kaikki nämä tietenkin yksilölliset erot ja miljoonat toisistaan eroavat tutkimustulokset huomioiden... Helpoin ratkaisu: paremmat geenit. ;)
auttaa rasva myös sisäisesti syötynä. Monet ovat saaneet apua kookosöljyn syömisestä, ja sitä voi käyttää myös ulkoisesti.
Helppo ja edullinen tapa kuoria kasvojen ihoa lempeästi on sekoittaa hunajaan hienoa sokeria. Levitä tahna naamaan, anna vaikuttaa hetki, kastele kädet ja hiero kasvoja - sokeri kuorii, hunaja kosteuttaa. Huuhtele. Vartalon ihoa voi kuoria oliiviöljyn ja merisuolan sekoituksella. Mä käytän aina vain noita kuorintaan.
Ei tupakkaa, alkoholia ja lääkkeitä harvoin ja vähän. Varoen aurinkoa. Ei keskipäivän aurinkoon kesällä.
ja pysyy hyvänä kun muistan vain rasvata kevyellä rasvalla aamuin illoin. Aiemmin ei ole näin tarvinnut tehdä, mutta iän mukaan iho on vissiin muuttunut. Ihan ohkainen kerros kevyttä rasvaa riittää minulle, mutta muuten kuivaa kyllä kovasti.
Tykkään kyllä silti monena päivänä käyttää meikkivoidetta, koska sillä nyt silti saa kauniimman ihon. :) Oma ihoni on näppylätön, mutta vähän punakka näin talvisaikaan.
Ruokavalio on perusterveellinen lautasmalli kai.
Tällä on nyt menty ja atooppinen ihokin voi todella hyvin ilman ylimääräisiä aineita. Puhdistan illoin jollain tosi miedolla enkä käytä muita voiteita kuin perusvoide. Aqualan Duo on hyvä. Tosi kuulas ja pehmeä iho kun sitä ei rassaa tämän enempää. Tietysti ruokavalio ja ulkoilu ym elämäntavat vaikuttavat. Iho on nyt kauniimpi kuin meikillä! Ja olen kuitenkin yli 40v, iho yhtä hyvä kuin nuorena.
On aina talvella huono iho. Viime talvena ostin etanavoiteen, ja iho parantui kuukaudessa....en voi vannoa, että se siitä johtui, mutta sen jälkeen olen käyttänyt etanavoidetta ja mun sekaiholle se toimii. Tarjouksessa Life-terveyskaupassa on 35e/ 100ml purkki, eli ei minusta paha hinta hyvästä tuotteesta. Mielenkiinnolla odotan tätä talvea että pysyykö iho parempana.
Meine Base -suolaa, auttoi minulla, siis suolaa lisätään pikkasen puhdistusaineeseen ja sillä pestään ( ja samalla kuoritaan) kasvot joka päivä, voiteita ei tarvi käyttää, itse tosin pesin kasvot Humektanilla, johon sekoitin suolan. Iho on nyt kirkas ja kuulas, ei finnejä ja huokoset pienentyneet selvästi. Suola on halpa, about 11e / prk. Paras ostos aikoihin, aiemmin olin kokeillut kalliit öljyt ( Estee Lauder ), erilaiset rasvat ym. Lushista La Mer -voiteeseen. Suola on emäksistä ja jättää ihon hieman liukkaan tuntuiseksi, samalla pääsin eroon kuivista käsistä.
Tosi paljon vinkkejä ja hyviäkin varmasti olen saanut!! t. ap
eli millaisia ongelmia siinä on. Itse pyrin siihen, että käytän teollisia tuotteita mahdollisimman vähän. Päivävoide ja kasvojen pesuainen on apteekista, sellaista sarjaa missä on mahdollisimman vähän mitään ylimääräistä.
En käytä mitään kasvovesiä tai vastaavia ollenkaan, öisin annan ihon hengittää ilman mitään yövoidetta tmv.
Hellin ja kuorin ihoa ruokakaapista löytyvillä aineilla, esim. kauraryynejä vähän kämmeneen, ihan minihippusellinen merisuolaa päälle, sekoitetaan ja sitten lisätään vähän "nestettä", voi olla kasvojenpesuun tarkoitettua, perusrasvaa, tai vastaavaa, ja pestää kasvot =ihana hellävarainen ja desinfioiva kuorinta. Kaura jättää ihon todella pehmeäksi, sitä voi käyttää jlakakylpynäkin, eli lämmintä vettä ja kauraryynejä.
Hunaja myös hyvä, samoin maustamaton jugurtti, mansikat, kurkku ym. joista voi tehdä erilaisia naamioita.
tämä nyt kyllä maksaa, mutta on joka pennin arvoinen... Foreverin Aloe-juomat tekevät ihosta täydellisen! Säännöllinen, jatkuva käyttö myös (oikeasti!!) virkistää. Suositelen kokeilemaan! Auttavat myös ruoansulatukseen ja aikalailla koko kehon hyvinvointiin.
Toki unensaanti, happirikas ilma ja terveelliset elämäntavat vaikuttavat. Itselläni ollut aina hyvä iho vaikken lotraa rasvoilla enkä käytä meikkivoidetta.
Mistä Meine Base-suolaa saa?
Luontaistuotekaupoista?
- lopeta tupakanpoltto jos poltat (tärkein vanhentaja liian auringon ohella)
- syö D vitamiinia
- juo paljon vettä
- syö raakasuklaata tai erittäin tummaa suklaata PÄIVITTÄIN
- puhdista hyvin ihoa
Lisäksi edistyneemmälle:
- hyaluron acid kapselit
- COQ10 kapselit, taitaa olla ubikinon Suomessa
- Dermaroller hoito (voit ostaa itse rullan ja saat ohjeet nettex nimiseltä saitilta Suomessa, itse tilasin sieltä. Kallista hoitolassa. TEHOKASTA!)
- kasvojumppa (lisää verenkiertoa ja hieman kiinteyttääkin)
Ja kaiken lopuksi hanki hyvä värivoide, ei mitään jankkia vaan kevyt. Esim. Bare Minerals mineraaliväripuuteri on LOISTAVA. Hoitaa ja on kevyt.
On testattu nekin. Toimivat tosi hyvin. Ostin tosin Portugalista etanavoidetta vain 11 eurolla, sama tuote jota myydää Suomessa luontaistuotekaupassa. Harmitti että en ostanut enempää kun purkki on nyt loppu.
Ja tilaa iherb- sivuilta seerumit. Yksi hyvä on hyaluron seerumi, vain noin 10 euroa 50 ml. LOISTAVA!
T: Se joka antoi ihotautilääkärinsä ja plastiikkakirurgin ohjeita (joka on tuttavani ja luotan häneen ehdottomasti näissä ohjeissa)
saa apteekeista,joistain verkkoapteekeista myös.
ihokuuria. Joku eläkkeellä ollut kosmetologi oli sitä suositellut. Eli iho puhdistetaan aamuin illoin sellaisilla vauvan pyllynpuhdistusliinoilla, myös sen jälkeen kun on käynyt esim. suihkussa ja puhdistanut vedellä ihoa. Voiteena käytetään aina jotain perusvoidetta, jossa ei ole mitään ylimääräistä. Tätä toteuttamalla häviää kuulemma "yleinen" couperosa-iho.
Olen vasta muutaman viikon itse tehnyt tätä, mutta iho kyllä tuntuu ja näyttää ihan hyvältä, ei ole ainakaan pahemmaksi mennyt. Iltaisin käytän hieman rasvaisempaa perusvoidetta.