Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit valita joulun syömiset IHAN oman pääsi mukaan, mitä söisit?

Vierailija
17.11.2011 |

Siis niin ettei tarvitsisi miettiä ollenkaan haluaako esim. perhe tätä ja tuota, vaan ainoastaan se mitä itse haluat.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun söisin - mätiä - sinappisilakoita - valkosiulisilakoita - rosollia - keitettyä perunaa Sitten lämpimät - kinkkua + hyvää kastiketta - lanttulaatikkoa - imellettyä perunalaatikoa - lihatonta makaronilaatikkoa - rosollia Jälkiruoaksi joku ihana jäädyke, vaikka karpalojäädyke + kuumaa kinuskikastiketta.

Että meillä on tarjolla kaikkea mitä haluan, mutta on paljon muutakin muiden toiveiden mukaan. Ne jäisivät pois, jos yksin minä päättäisin ruoat.

Vierailija
22/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka ei saa valita syömisiään oman päänsä mukaan? En ymmärrä kysymystä. Meillä laitetaan joulupöytään kaikkien toiveita ja jokainen syö niitä, mikä siitä maistuu.

Mä ainakin syön just sitä mitä haluan, niinkuin muutkin joulupöydässä olijat. Meillä on ne meidän perinteiset jutut joulupöydässä

-mätiä,smetanaa,sipulia

-keitettyjä perunoita

-graavi-,kylmäsavu- ja lämminsavulohta (sillejäkin on itse en niitä syö.)

-imellettyä perunalaatikkoa, lihatonta makaronilaatikkoa, porkkanalaatikkoa (ehkä lanttulaatikkoakin jos sitä joku kaipaa)

-Minulle on kalkkunaa, muille kinkkua

-Karjalanpaistia (en syö, muut syö)

-herneitä niille jotka tykkää

Voi olla että unohtui jotain, mutta siis kaikille on mistä tykkäävät ja jos joku kaipaa jotain niin sitä sitten otetaan ja turhat on jätetty pois, kuten rosolli, kun ei sitä kukaan syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

glögiä, suklaata ja tuoreita hedelmiä. Siinäpä se :)

Vierailija
24/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tekeekö se yksi (etenkin jos on aikuinen) itselleen oikeasti eri ruuan? Ja monilla osa joulurruista jäisi pois jos niitä ei tarvitsisi laittaa muille.

En ymmärrä kysymystä. Meillä laitetaan joulupöytään kaikkien toiveita ja jokainen syö niitä, mikä siitä maistuu.

Vierailija
25/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yksi ei tykkää mistään jouluruuasta, ei lihoista, laatikoista, kaloista jne. ja haluaa pizzaa, niin teetkö?

Tai jos sinut kutsutaan jouluna vieraaksi ja sanotaan ettei tarvitse tuoda mitään ja käy ilmi ettet oikeastaan pidä (joskaan et välttämättä inhoakaan) mistään pöydässä olevasta?

Eri ruokia on pöytä täynnä. Mikä sun on siinä niin vaikea ymmärtää. Oikeasti.

niin tekeekö se yksi (etenkin jos on aikuinen) itselleen oikeasti eri ruuan? Ja monilla osa joulurruista jäisi pois jos niitä ei tarvitsisi laittaa muille.

En ymmärrä kysymystä. Meillä laitetaan joulupöytään kaikkien toiveita ja jokainen syö niitä, mikä siitä maistuu.

Vierailija
26/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmäsavulohta, perunasalaattia, lanttulaatikkoa.

Sen sijaan joudun syömään jo ties kuinka monetta vuotta anopin saksalaista jouluruokaa. Mikäs siinä, ihan ok ruokaa sekin on, mutta olisi kiva saada joskus sitä omienkin muistojensa jouluruokaa... Anopin luona on vaan turha edes yrittää tehdä itse jotain keittiössä.

Vierailija
27/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin meillä syötäisiin näitä:

-juustoiset lasagnet

-pitsat

-einekset

-karkit

-suklaa

-sipsit

-fetasalaatti

ei muuta!

Vierailija
28/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostereita, hummeria, graavilohta, erilaisia kesäisiä salaatteja, ehkä uunijuureksia ja jotain paistia tai muuta lihaa. Jälkiruoaksi pavlovaa ja marjacoulista.

Vierailija
29/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupalat on ottaneet jo lähes päärooliin eli Paria eri itse marinoitua sillä, itse graavattua siika ja lohta, kylmäsavulohirullia piparjuuritäytteellä, itse savustettua lohta, mätejä ja smetanaa, vähän persiljaperunoita noiden kanssa. Pääruoaksi hirven routapaistia ja imellettyä perunalaatikkoa (ehdottomasti itse tehty, kaupan on yök), vähän porkkana ja lanttulootaa ja rosollia. Jälkkäriksi pallot limemascarponejäätelöä nam.

Joulua odotellessa :)

Vierailija
30/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joulupöydässä neljä henkeä ja kaikilla täysin eri toiveet johtuen siitä, että olemme kaikki kasvaneet eri lapsuuden perheessä ja osin eri kulttuurissakin.

Ei olisi mitään järkeä laittaa neljälle sellaista määrää ruokaa, mikä kertyisi, jos jokaisen kaikki toiveet toteutettaisiin. Menyymme vaihtelee vuodesta toiseen niin, että jokainen saa jotakin.

Avauksen yksi pointti olikin ehkä näyttää meille, miten paljon olemme valmiita venymään toisten toiveiden takia. Omista ruoistani selviytyisin todella nopeasti, kun nyt raadan jouluateriaa valmistellen pari kokonaista päivää, vaikka olen tehnyt osan ruoista jo etukäteen pakasteeseen. Ja siltikin aina jotain puuttuu.

Vierailija
31/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Meillä kaikki syö jouluruokia, ainoa mitä en itse ota kuin nokareen on porkkanalaatikko. Mutta haluan sitäkin.

Eli söisin kinkkua, perunoita, laatikoita, rosollia, savukalaa, graavilohta, silliä, perunoita, salaatteja jne. kuten aina.

Vierailija
32/32 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaita, piparia, paahdettuja kasviksia, punaviiniä, kuohuviiniä ja pepsimaxia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme