Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö soittaa poliisi paikalle jos naapurin isä huutaa lapsille ja kiroilee kovaäänisesti

Vierailija
17.11.2011 |

vielä yhdeksän aikaan illalla?

Huolestuttaa vähän naapurin lapsiperhe. Heiltä kuuluu usein kovaa huutoa ja kirkumista ja isän kiroilu kuuluu selväsi meille asti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sossuunhan voi tehdä ls-ilmoituksen.

Vierailija
2/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sieltä jatkuvasti kuuluu kauheaa huutoa. En ole ennen moiseen törmännyt mutta nyt rupesi ihmetyttämään. Varmaan vauva-palstailun vaikutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil oli vastaavanlaiset naapurit. 4 lasta, molemmat vanhemmat kotona ja ei juuri ikinä ulkona. Vihjastiin voisko isäntä vähän hiljempää komentaa lapsiaan ja siistiä suunsa. No, saatiin koko talon vihat niskoille ja perheen äiti aloitti törkeän valehtelun meistä.

Vierailija
4/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä uhmaikäiset lapset vai niiden isä?

Älä nyt ihan tosta noin vaan mene pilaamaan toisten elämää. Nehän voi tehdä kostoksi sinustakin vastaavanlaisen ilmiannon, tuntuisiko kivalta?

Vierailija
5/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsille saa huutaa, ainakaan toistuvasti.

Vierailija
6/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ihan tosta noin vaan mene pilaamaan toisten elämää. Nehän voi tehdä kostoksi sinustakin vastaavanlaisen ilmiannon, tuntuisiko kivalta?

Mun korvissani vaan se isän ruma kiroilu kuulostaa pahimmalta. En hyväksy sitä, että pienille lapsille kiroillaan. Lapsiparat.

Vierailija
7/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun korvissani vaan se isän ruma kiroilu kuulostaa pahimmalta. En hyväksy sitä, että pienille lapsille kiroillaan. Lapsiparat.

Meilläkin naapuri, joka huutaa ja kiroilee sekä omille että vieraille lapsille. Kamalalta kuulostaa, kun äijä karjuu 5-vuotiaille, että "painukaa vittuun siitä!" ym ym.

Vierailija
8/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä uhmaikäiset lapset vai niiden isä? Älä nyt ihan tosta noin vaan mene pilaamaan toisten elämää. Nehän voi tehdä kostoksi sinustakin vastaavanlaisen ilmiannon, tuntuisiko kivalta?

Kävisin itse sanomassa, että melu häiritsee teitä. Katso miten reagoi. Älä lähde soittamaan poliiseja, kun et tiedä mitä siellä tapahtuu.

Onko lapset teinejä?

Meidän talossa kuuluu puhekin hormien kautta läpi, ja luulin pitkään että naapurit huutaa koko ajan, kunnes kerran käytyäni heillä kuulin oman miehen puheen yhtä selvästi. Kiroilusta en voi sanoa mitää. Jotkut ihmiset kiroilee koko ajan normaalipuheessaankin. Tietenkin jos kiroilee laukaten tiettyä henkilöäm esimerkiksi Hel...n X!, niin on aika rajua.

Vierailija
9/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... minusta välttämättä ei. Sinähän siellä kuuntelet ja tiedät paremmin. Pitää yrittää kuulostella, onko kyseessä vain huutava isä vai jotain vakavampaa.

Toisaalta jos huutoa on kamalan pitkään (isältä) ja jos vähänkin epäilet, että tilanteesee liittyy lyömistä tms, niin silloinhan se on poliisiasia.

Ihmiset on vaan kovin erilaisia. Minulla on mies, joka huutaa välillä (ja kiroilee) ja huutaa joskus lapsillekin. Inhoan sitä, mutta hän on hyvä mies ja hyvä isä. Ei ne lapset siitä huutamisesta rikki mene. En ole oikein koskaan huolissani lapsistani, koska mies osaa myös tehdä sopua ja pyytää jopa anteeksi toisinaan, jos on ollut kovin tyly. Joskus olen huolissani naapureista...

Suomessa ei oikein ymmärretä huutamista, mutta minä kyllä otan paljon mieluummin tämän huutavan miehen kuin kaljaa kittaavan hiljaisen tai muuten tunteita sisäänsä patoavan tms.

Fyysistä väkivaltaa en hyväksy ollenkaan, mutta minusta välillä liioitellaan tuota huutamisen vaarallisuutta. Lapsi (pienikin) oppii ymmärtämään, että isä joskus huutaa. Ei meillä pienetkään pelkää huutavaa isää. Isommat sanovat, että isä on ok, sen sijaan minä (=loputtomasti nalkuttava äiti) olen pelottava, rasittava ja kauhea.

Vierailija
10/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolestaan on huolestuttavaa miten heppoisin perustein naapurit näyttävät ryhtyvän tekemään ilmoituksia.

Että naapurista kuuluu ääntä ja keskustelupalstallakin oltiin sitä mieltä että ilmoita vaan.

Kun mietitään mitä faktoja on, mitä oikeasti tiedetään naapurissa tapahtuvan, mitä voit vaikka oikeudessa vannoa tapahtuneeksi - onkin eri asia.

Mieti mieti tarkkaan ennenkuin kovaäänisen huudon tms perusteella lähdet minnekään ilmoittelemaan.

Vai onko tämä kenties joku vallankäytön väline nykyään?

Vierailija
11/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä puhelinsoitto hänen äidillee kuulostaa huutamiselta, mutta on normaalia paikallista keskustelua. Meidän illalliskutsut kuulostaa varmaan sotatilanteelta, kun kaikki huutavat ristiin.. Olen joskus mysös miettinyt mitä naapurit ajattelevat.

Vierailija
12/16 |
17.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siitä, mistä Tarja Halonen puhui 12.11. HS:ssa. Ei siinä ole kyse vain rasistisiin tökeryyksiin puuttumisesta vaan siitä, mitä tehdä ketä tahansa heikompaa kohdellaan huonosti.

Ellei sinulla ole syytä pelätä oman turvallisuutesi puolesta mene sanomaan miehelle, että älä huuda ja kiroile lapsillesi. Näin lapsetkin oppivat, että on muitakin hyviä aikuisia kuin viranomaiset.

Silloin voi käydä ilmi, että kova-ääninen puhe ja voimasanat on perheessä business as usual, eikä mitään hätää ole. Sinua voi nolottaa pari minuuttia, mutta kyllä sinä sen kestät, ap. Naapuriperhe taas voi saada ajattelemisen aihetta.

Vierailija
13/16 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nyt jokaisessa lapsiperheessä aina joku korota ääntään. Joskus se puhe ei aina noille touhuuville muksuille auta. On mullekin huudettu pienenä, enkä siitä rikki menny, eikös pahempaa ole jos kukaan ei välitä. Enkä itseäni huonona äitinä pidä jos joskus lapselleni huudan, kun ei mikään auta. Ihmeellistä tämä nykyajan pumpulissa kasvattaminen, lapselle ei sais enää mistään asiasta sanoa. En ikinä menis toisten perheasioihin puuttumaan, jollen tuntisi perhettä ja tietäisi että asiat ovat huonosti.

Vierailija
14/16 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä huutaminen ole syy tehdä minkäänlaista ilmoitusta. Mutta toki jos häiritsee pahasti, mene mainitsemaan itse hienotunteisesti asiasta. Poliiis/sossuilmoitus voisi vain sotkea perheen arkea pahanpäiväsesti, kun saisi sen 'varjon' niskaansa. Ja sossukin niin ylityöllistetty (kuten kaiketi poliisikin) ettei todellakaan ole 'pienestä' järkeä ilmoittaa, ellei ole painavaa syytä.

Vierailija
15/16 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa olla yh,kun meillä ei isukki huuda ja saadaan elää rauhassa <3

Vierailija
16/16 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset, parempi pysyä hiljaa... Kamalaa lasten kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi