Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei onko nettifirmaa, jossa värillisen kuvan saa muokattua mustavalkoiseksi?

Vierailija
16.11.2011 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvafirma

Vierailija
2/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan ifolor?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muokkaa itse?

Vierailija
4/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään tietokoneiden ihmelapsi. Miten se sitten tapahtuis ja olisko ihan helppoa?

ap

Vierailija
5/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi ilmainen kuvankäsittelyohjelma. Picasa esimerkiksi. Muokkaa kuvat ennenkuin lähetät ne teetätettäväksi (onks toi sana noin?), saat punaiset silmät pois ym.

Vierailija
6/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään tietokoneiden ihmelapsi. Miten se sitten tapahtuis ja olisko ihan helppoa?

ap

Picasalla tuo tapahtuu kuvaeditorissa noin yhtä namiskaa painamalla.

Vierailija
7/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetätettäväksi (onks toi sana noin?), saat punaiset silmät pois ym.

Lähettäjä teettää, eli lähettää ne tehtäviksi.

Vierailija
8/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan helppoa, siellä on "kokeilen onneani"-nappula, joka terävöittää automaattisesti, ja jos ei tule hyvä voit peruuttaa muutokset jne.

Vierailija
9/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä varmaan osaa muuttaa värikuvan mustavalkoiseksi. Siis ihmisistä joilla on tietokone ja jotka yhtään ovat sitä käyttäneet.

Vierailija
10/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos et osaa tai kamerasi ei siihen pysty, Picasa pystyy.

Googleta picasa. Ihan itse voit tehdä kuvistasi vaikka seepioita.

Vierailija
11/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teetätettäväksi (onks toi sana noin?), saat punaiset silmät pois ym.

Lähettäjä teettää, eli lähettää ne tehtäviksi.

kun minä lähetän ne ifoloriin teetätettäväksi, koska ne siellä tekee ne kuviksi. Vitsit tätä suomen kieltä :D

Vierailija
12/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sä lähetät ne muille tehtäväksi (kehitettäväksi) eli teetät ne kuvat, ja joku muu sitten tekee sen työn eli asian jonka sinä teetit heillä :)

Vierailija
13/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon Picasan opetteluunhan menisi koko ilta. Onko mitään suomenkielistä? Kyllä enkkua osaan, mutta että sivu tolkulla pitäisi lukea niin se, ehkä ei niin innosta.

ap

Vierailija
14/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon Picasan opetteluunhan menisi koko ilta. Onko mitään suomenkielistä? Kyllä enkkua osaan, mutta että sivu tolkulla pitäisi lukea niin se, ehkä ei niin innosta.

ap

No jos saat asennettua sellaisen kuin GIMP, niin siinä on helppo: avaa kuva gimpillä, ylävalikosta Värit, siitä valikosta "poista värit" ja sit klikkaa ok. Homma valmis.

Vierailija
15/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sä lähetät ne muille tehtäväksi (kehitettäväksi) eli teetät ne kuvat, ja joku muu sitten tekee sen työn eli asian jonka sinä teetit heillä :)

ennen vanhaan lähetettiin filmi kehitettäväksi (vielä jotkut nykyisinkin) ja tuosta tulee sanonta, että lähetetään digikuvat teetätettäviksi. Kun niitä ei voi kehittää. Ehkä tämä on alueellinen näkemys, meilläpäin puhutaan näin.

Kehitettäväksi. Lähetän filmin kehitettäväksi.

Teetätettäviksi. Lähetän kuvia teetätettäväksi.

Älä nyt sekoita termejä, en lähetä mitään asiaa ifolorille, vaan kuvia, joista he osaavat tehdä paperisia versioita. Teetätän heillä paperikuvia, eli lähetän tiedostoja tai jotain teetätettäväksi.

Äikänope apuun hoi!!!

Vierailija
16/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt sekoita termejä, en lähetä mitään asiaa ifolorille, vaan kuvia, joista he osaavat tehdä paperisia versioita. Teetätän heillä paperikuvia, eli lähetän tiedostoja tai jotain teetätettäväksi.

selvän asian. Sinä teetät ifolorilla, ifolor tekee. Sinä lähetät teetettäväksi.

Jos ifolor kuitenkin toimii vain välikätenä, sinä teetätetät kuvat ja ifolor teettää ne - mutta ei silloin itse enää tee niitä. Tällöin teetätetät kuvat.

Vierailija
17/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Picasa on helpoin mitä maailma pikkukäsittelyyn tarjoaa.

Kun joku toteaa Picasan käyttöönottoa ja opettelua vaikeaksi, tarjoat sille Gimppiä? Tsiisus. Ammutaan taas vähän itikoita singolla. Niin tarvelähtöisyyden kuin monimutkaisuudenkin suhteen.

Vierailija
18/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvän asian. Sinä teetät ifolorilla, ifolor tekee. Sinä lähetät teetettäväksi.

Jos ifolor kuitenkin toimii vain välikätenä, sinä teetätetät kuvat ja ifolor teettää ne - mutta ei silloin itse enää tee niitä. Tällöin teetätetät kuvat.

Pää menee jo sekaisin. Okei, siis vastine lähetän kehitettäväksi on lähetän teetettäväksi, okei kiitos.

Vierailija
19/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on valinnut sen kuvan ja voi muokata sitä siitä roskiksen kuvasta, mikä tulee kuvan yläreunaan. Siellä on mustavalkoinen ja seepiakin. Jos nyt oikein muistan. Mutta olen siis itse muokannut siellä.

Vierailija
20/23 |
16.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ohjelmia ei tarvii ladata!

Avaat haluamasi kuvan windowsin kuvavalikossa (nii toivottavasti on samalla lailla kaikissa windowseissa,et mun neuvoista on hyötyä...), siten että se aukee uuteen ikkunaan (eli tuplaklikkaat kuvaa). Sit valitset yläreunasta kohdan "Korjaa" ja siitä "muuta värejä", siitä tulee sellaset palkit, ja siirtää sen kylläisyyden "nollaan" ja kas, kuva on mustavalkonen! valikosta pystyy myös säätelee kontrasteja ja muuta ni voit kokeilla mikä näyttää hyvältä.

HUOM! siirry seuraavaan kuvaan vasta kun kuva on mieleinen, sillä se tallentuu automaattisesti kun siirryt toiseen kuvaan.

Ollos hyvä!