Uskaltaakohan riisiä syödä?
Mistä tietää tuleeko meille tuotava riisi Kiinasta vai Japanista? Ajattelin vaan, että Japanissahan on nyt kaikki niin säteilyttynyttä, että ei millään viitsisi syödä sikäläistä ruokaa.
Riisimuroista niin tykkään ja riisikakukuista kun ei kotimainen vilja oikein sovi.
Kommentit (4)
Maailman pitkäikäisimmän kansan tärkein ja keskeisin ravintoaine on riisi.
on kyllä aika lailla harhaanjohtava nimitys, mitään oikeasti hyödyllisiä ravinteita kiillotetussa riisissä nimittäin ei juurikaan ole. Täysjyväriisissä oliskin, mutta sitä ei Aasiassa syödä vaan kaikki on kiillotettua.
Kyllä aasialaisten pitkäikäisyyden takana on jotain muuta kuin riisin ravinteikkuus.
Tuleeko riisi sieltä päin alkuunkaan. Mutta vähän olen miettinyt, miten sen soijakastikkeen/rouheen, muiden papujen ja kalan kans on..
Noista nyt esim. tölkkipavuissa mitä meillä käytetään, tölkissä lukee italia, mutta onko ne itse pavut italiasta, niin..
Vielä olen kaikkea syönyt, mutta ehkä hiljalleen alan vältellä..
Maailman pitkäikäisimmän kansan tärkein ja keskeisin ravintoaine on riisi. Uskaltaa todellakin. Eilisessä A2 ruokaillassa Patrik Borg muuten totesi että täysjyvä tai vilja ylipäätään ei välttämättä kuulu terveelliseen ruokavalioon ollenkaan. Suosittelen täyssjyvärukiin vaihtamista riisiin.