Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala nukahtaa.

14.11.2011 |

9kk ikäinen tyttänen on nukkunut jo jonkin aikaa omassa sängyssään, aikaisemmin on nukahtaminen omaan sänkyyn onnistunut helpommin, mutta nykyään on se valtavan hankalaa. Vaikka olisi kuinka väsynyt nousee iso huuto kun sänkyyn joutuu ja nyt kun on opittu nousemaan istumaan ja kontalleen ollaan siellä koko ajan pystyssä ja huudetaa suoraa huutoa. Olen koittanut unikoulua vaikka meillä ei ongelmaa yösyömisen kanssa niin olekkaan, syö kerran aamuyöstä, eikä siihen sen kummemmin herää vaan jatkaa unia syötyään. Jos menen sängyn viereen ja laitan käden hänen päälleen tai silitän tai taputan alkaa vielä kovempi huuto ja potkiminen ja repiminen...:( eikä aina auta vaikka hänet nostaisin syliin kun on liian väsynyt tekemään mitään muuta kuin itkemään. Yleensä annan pullon maitoa niin että hän jo makaa sängyssään ja seison vieressä, mutta kun pullo loppuu ja kävelen pois alkaa itku. Miten saisin illat sujumaan helpommin? neuvolassa ei hirveesti ole kantaa otettu, olen jo miettinyt pitääkö ruveta muihin neuvoloihin soittelemaan ja kyselemään kun omalta ei neuvoa saa :/ On itselle raskasta ja lapselle kun nukahtamiseen käytetään noin 1- 1,5 h illasta itsemiseen.

Kommentit (1)

1/1 |
23.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei koskaan poika osannut nukahtaa itsekseen, kunnes 11-kuukautisena eräänä iltana kuin taian iskusta jäi rauhallisena köllimään sänkyyn vaikka poistuin. Sitä ennen olimme hänen luonaan siihen saakka että nukahti. Lempeät unikoulut eivät tepsineet. Huudatusta ei otettu käyttöön.

Minulla ei ole oikeastaan vinkkejä. Tosi jämptit rutiinit illalla saattoivat meidän kohdalla vaikuttaa tilanteen parantumiseen.

Ehkä voisit tehdä sen 1-1,5 h illasta vähän helpommaksi, jos ottaisit vaikka audiokirjan mp3-soittimeen mukaan? Aika auttaa lopulta. Jaksamista, tuo on kyllä tosi rasittava ajanjakso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla