Voisitteko opettaa vauvoillenne ettei ihmisiä osoiteta sormella
Kiusallisia tilanteita varsinkin kassajonossa kun aletaan osoitella sormella ja hekottella.
Kommentit (7)
Olen pohtinut, kun kohta syntyy lapsi, että miten sille opettaa nämä perus käytöstavat, kuten sormella osoittelun vääryyden.
Jo etukäteen kammoksuttaa, että jos se sitten osoittelee tuttuja ja vieraita... siinä saa sitten hävetä silmät päästää.
Samoin oon yrittänyt vieroittaa vauvaani natsitervehdyksestä, mutta sitä se vaan leipoo niin kuin se olis joku refleksi.
on opetettu meidän 1-vuotiaalle ihan itse toi natsitervehdys sekä se, että osoittelee sormellaan ihmisiä, varsinkin rumia. Ja nauraa siihen päälle.
Ollaan vaan saatu kehuja, että kuinka söpö lapsi on.
näyttää kieltä lähes kaikille, kun ollaan kaupungilla... Arvatkaa vaan kuinka hävettää!!!
Välillä se myös piereskelee julkisella paikalla, siis NIIN NOLOA...
Vauva ehtii oppimaan sen yleensä jo siinä ennen viittä ikävuotta. Täydelliseen itsensä hallintaan osoittelun välttämisessä menee noin kymmenestä kahteenkymmeneen vuotta, joillakin yksilöillä pidempäänkin.
ja noiden vauvojen ja lasten tuijottaminen pienillä killisilmillään kans ärsyttää. Saiskohan tänne lapsivapaita kauppoja..?