Ihastuin lestadiolaismieheen!!
Mahdanko olla pahassa pulassa. Eli todellakin olen ihastunut noin 25 ja risat lestadiolaismieheen. On kaikin puolin mukava ja rehti nuori maatilanisäntä.
Nyt kysyisinkin teiltä että kannattaako yrittää vai pitäisikö suosiolla unohtaa koko juttu...
Kommentit (9)
Toki voit ihastua, kokeilla... mutta on hyväksyttävä toisen vakaumus. Ja tiedätkö että siihen sisältyy normi että tuo ihastuksesi kohde ei voi ajatellakaan avioliittoa muun kuin lestadiolaisen naisen kanssa. Eriuskoisen kanssa avioituminen on syntiä.
Eli vaikka sinä hyväksyisit kaikkihänen uskontonsa jutut, hän ei välttämättä toimi samoin sinun suhteesi.
Varaudu sitten suurperheeseen. On varmasti melkoisen rankkaa olla melkein puolet aikuisiästään jatkuvasti joko raskaana tai imettää. Kun yhden saa vieroitettua tissistä, seuraava jo syntyy, ennenkuin edellinen on ehtinyt oppia kävelemään, saati että kuivaksi... Mutta kukin elää tavallaan.
Tätähän sattuu! Itse olen ollut ihastunut lestadiolaisperheen isään. Siis naimisissa olevaan mieheen, ja perheellinen olen itsekin. Tunne oli molemminpuolinen, keskustelimme jopa mahdollisuuksista elää yhdessä. Kodin rikkojana minua lapsineni ei olisi varmasti yhteisöön hyväksytty. Ja lapsille tilanne olisi ollut mahdoton selittää. Muuten olisimme asioista keskenämme pystyneet sopimaan. Ajattelevin ja huomaavaisin mies, jonka olen tavannut!
Ihastus ei riitä, mutta tutustu häneen kunnolla, keskustelkaa.
Ja onnea matkaan!
niin olet loppuelämäsi panopuu ja synnytyskone. Ei kovin ruusuinen tulevaisuuus vai mitä?
Mene heidän seuroihin, tee parannus ja yritä. Mutta lapsia tulee joka vuosi ja äidin osa näinollen ei ole helppo, vaikka he (lestadiolaiset) sanovatkin: ""Lapset tuovat leivän tullessaan."" Olen itse vanhoillislestadiolaisesta suurperheestä ja senverran tiedän ja myöskin päätin jo nuorena, etten halua lapsia. Yleensä lestat eivät seurustele ""epäuskoisten"" kanssa. Eikä varsinkaan mene naimisiin.
Mutta kuten alussa ehdotin: käy heidän seuroissaan ja kuuntele ja katsele, josko vaikka tekisit parannuksen, sitten olisi mahdollisuuksia, tai sitten ei...
Tämän päivän lestadiolaisnaiset eivät enää noudata ehkäisykieltoa
http://freepathways.wordpress.com/2011/11/13/naiset-ehkaisevat-salaa/
jotka ovat naimisissa "tavallisten" tallaajien kanssa. Ainakin heidän avioliittonsa tuntuvat toimivan, molemmin puolista kunnioitusta tarvitaan. Ja eiköhän jokainen saa itse päättää ehkäisystä, ainakaan noilla perheillä ei ole isoa lapsilaumaa tai sitten vaan ovat harrastaneet seksiä kolme kertaa 30vuoden aikana, ei vaan tiedän aika tarkkaan jopa heidän ehkäisymenetelmänsä niin läheisiä ollaan.
meikkipelle-pissiksiä ennenkun tapasivat lestapoikakaverinsa. Meikkaus väheni, ainaki siihen pisteeseen, ettei heti nähny, että on meikkiä naamassa.
Toisella ainakin on lapsi ja molemmat on naimisissa.
Eli anna mennä vaan! :)
Mistä tiedät tuleeko samanlaista enää koskaan vastaan..?