Koska tää hiustenlähtö loppuu?
Vauva on nyt 2 kk vanha, ja tukkaa lähtee reippaasti. Mulla on pitkä ja paksu - no, ei kauaa - tukka, ja pelkään, että se kuihtuu olemattomiin ja on pakko leikata pois. Vaikka itse sanonkin, mulla on aika kaunis tukka, kiiltävä ja monivärinen ruskea. Kasvaahan se takaisin tietenkin...
Kommentit (5)
mulla vauva 6kk ja hiuksia lähtee yhä kunnolla): lähtee vetämällä, hiuksia löytyy jokapaikasta, harjaan jää hitosti hiuksia. huoh.
Kasvoi takas, mutta ihan ohutta :( ja joo oli joskus paksu ja pitkä tukka :(((
Siinä synnytysten välissä hiusten lähtö ei edes ehtinyt loppumaan ja toisen lapsen syntymän jälkeen mietin myös että leikkaan pitkät hiukset lyhyiksi kun ne menivät tosi ohuiksi ja päänahka näkyi. Kampaaja onneksi kannusti olemaan leikkaamatta ja pidin ditten harvoja hiuksiani vaan enimmäkseen nutturalla silloin. Uusia hiuksia alkoi tosissaan kasvaa kun nuorimmainen oli 2vuotias ja nyt 3,5v hänen syntymästään tukka alkaa taas näyttää entiseltään, niskaan asti on jo taas paksua tukkaa ja siitä latvoihin sitä ohuempaa. Onneksi en leikannut, lyhyttä harvaa tukkaa ei olisi saanut mitenkään laitettua.
mutta sitten taas kasvoi yhtä tuuheaksi kuin ennenkin.
Sitä tukkaa tippuu pari kuukautta ja sitten se loppuu. Ei se yleensä niin ohueksi mene, että pitäisi lyhyeksi leikata. Yllättävän nopsaan paksuuntuu taas takaisin, kun uusi tyvikasvu kohottaa niitä jäljelle jääneitä sopivasti.