Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

exä sitten palautti lapset äsken - se siitä isänpäivästä

Vierailija
12.11.2011 |

Exä on lähes aina ollut välillä holtiton ja ajattelee vain omaa napaansa. Vein lapset aamulla hänelle, heillä oli tarkoitus viettää isänpäivää sunnuntai-iltaan asti. Lapset ovat innoissaan koulussa tehneet isänpäiväkortit ja -lahjat ja moneen kertaan miettineet, miten kivaa on isänpäiväaamuna antaa ne isälle (tapaavat isäänsä todella harvoin eivätkä ole viettäneet kaikkia isänpäiviä isänsä kanssa, tämä isänsä valinta).

Nyt alkuillasta sitten exä soitti, sori, tuon lapset, lähen Kalen (nimi muutettu) kanssa mökille.

Jep jep, entä lapsesi?

Vastaanotin kaksi surullista pientä poikaa, joille ei millään meinannut tulla uni. Saavat nukkua tämän yön sängyssäni ja äsken löhöttiin siellä porukalla ja mietittiin, mitä teemme huomenna: herkkuaamiainen, leffa, mennään vanhempieni luokse käymään, illalla tacoja (lasten herkkua) ja joulun suunnittelua. Sinne nukahtivat ja vihainen äiti tuli koneelle.

Ja ennen kuin joku viisas ihmettelee, miksi otin lapset vastaan, miksi en vaatinut exää olemaan lastensa kanssa: ko. ihmiselle ei pysty sanomaan vastaan, hän pitää päänsä. Ja kun hän ei saa tahtoaan läpi on suorastaan hel**tillistä olla hänen seurassaan - sitä en lapsille halunnut.

Ja miksikö haksahdin moiseen idioottiin? Oli varsin fiksu mies (on erinäisissä asioissa edelleen), luonteen pimeät puolet tulivat esiin vasta vuosien päästä, siinä vaiheessa kun odotin esikoista.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein tästä palstasta tulee mieleen, että tämä on oikea pahan olon temmellyskenttä: ihmisiä haukutaan ja arvostellaan jne.

Sain ihanaa palautetta, kiitos :)

Palasin äsken sängystä koneelle, hölmö menin lukemaan juuri saapuneen tekstiviestin: exä se siellä viestittelee, miten minä pilasin hänen isänpäivänsä... En tietenkään vastannut mitään (exälle turha vastata kun aloittaa sitten haukkumaviestien laiton), mutta hieman ottaa päähän ja oli pakko nousta sängystä ja ottaa läppäri hetkeksi käsittelyyn. Lähipiirille en ihan kaikkea halua vuodattaa, vaikka tilanteen kyllä tietävätkin. Mutta tällainen "nyt se laittoi sellaisen ja sellaisen víestin" on niin paljon helpompi tehdä anonyyminä - saa purkaa sen p**kan olo eikä tarvitse ihan kaikkea revittää lähipiirille (jotka muutenkin välillä pohtivat jaksamistani lähes totaali-yh:na ja työssä käyvänä "uraäitinä").

Meillä oli muuten loppujen lopuksi kiva sunnuntai: aamun herkkuaamiaisen jälkeen katsoimme leffan ja lounaan jälkeen suuntasimme vanhenpieni luo - vaari oli juuri sopivasti kömpinyt päiväunille ja oli ihan tavattoman yllättynyt :) kahdesta pienestä herättäjästä ja lahjoista ja korteista. Kakku maistui ja oli kiva iltapäivä :) Illalla rakensimme kunnon tacopöydän ja lapset menivät varsin hyvillä mielin nukkumaan. Taas yksi isän moka pelastettu :)

Enkä pelasta näitä isän takia vaan siksi, että pienillä pojilla on vielä oikeus siihen ajatukseen, että he ovat isälleen tärkeitä - totuus paljastuu ikävä kyllä myöhemmin :(

Vierailija
2/34 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen kesäisen kerjusi ja mietin oletko sama. Silloinkin isä perui viime hetkellä viikon mökkireissun tms. ja lähti kaverinsa kanssa? Sinä keksit jotain kivaa ohjelmaa lapsille silloinkin.

meille tuli muuten ihan mielettömän hyvä kasvimaa mökille (se oli sijaisohjelma isän peruttua tapaamisreissun: kasvimaan suunnittelu) - olemme kitkeneet ja keränneet runsasta satoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käänsi asian niin, että sä pilasit isänpäivän?? Olisi mielenkiintoista kuulla perustelut.

Vierailija
4/34 |
15.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein tästä palstasta tulee mieleen, että tämä on oikea pahan olon temmellyskenttä: ihmisiä haukutaan ja arvostellaan jne.

Palasin äsken sängystä koneelle, hölmö menin lukemaan juuri saapuneen tekstiviestin: exä se siellä viestittelee, miten minä pilasin hänen isänpäivänsä... En tietenkään vastannut mitään (exälle turha vastata kun aloittaa sitten haukkumaviestien laiton), mutta hieman ottaa päähän ja oli pakko nousta sängystä ja ottaa läppäri hetkeksi käsittelyyn. Lähipiirille en ihan kaikkea halua vuodattaa, vaikka tilanteen kyllä tietävätkin. Mutta tällainen "nyt se laittoi sellaisen ja sellaisen víestin" on niin paljon helpompi tehdä anonyyminä - saa purkaa sen p**kan olo eikä tarvitse ihan kaikkea revittää lähipiirille (jotka muutenkin välillä pohtivat jaksamistani lähes totaali-yh:na ja työssä käyvänä "uraäitinä").

Meillä oli muuten loppujen lopuksi kiva sunnuntai: aamun herkkuaamiaisen jälkeen katsoimme leffan ja lounaan jälkeen suuntasimme vanhenpieni luo - vaari oli juuri sopivasti kömpinyt päiväunille ja oli ihan tavattoman yllättynyt :) kahdesta pienestä herättäjästä ja lahjoista ja korteista. Kakku maistui ja oli kiva iltapäivä :) Illalla rakensimme kunnon tacopöydän ja lapset menivät varsin hyvillä mielin nukkumaan. Taas yksi isän moka pelastettu :)

Enkä pelasta näitä isän takia vaan siksi, että pienillä pojilla on vielä oikeus siihen ajatukseen, että he ovat isälleen tärkeitä - totuus paljastuu ikävä kyllä myöhemmin :(

Vierailija
5/34 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillinen juttu, mutta exäsi katuu todennäköisesti näitäkin tekojaan vuosien päästä kun lapsia ei aikuisena enää kiinnosta pätkääkään faijansa menot ja yritykset pitää yhteyttä. Sitä niittää mitä kylvää ja tollainen vätys saa mitä ansaitsee.

Hienoa, että lapsillasi on kuitenkin näemmä oikein hyvä äiti.

T: Mies

Vierailija
6/34 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten pettyminen rakkaudessa, olen niin pahoillani jokaisen huomenna isäänsä pettyvät lapset puolesta:(((( ap ex- kuulostaa pahasti tunnevammaiseta, ettei olis narisistisesti häiriintynyt:(

Vierailija
7/34 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo lastesi takia. Hirveintä on antaa lapselle katteettomia lupauksia. Pahimmassa tapauksessa sinä olet se paha, koska ehkä lupaat lapsille että voivat olla isänsä luona jne.. ja isä on se joka ei pidä sovituista asioista kiinni. Hae yksinhuoltajuus. Joskus on parempi elää ilman isää kuin elää epäluotettavan isän kanssa. Ihmiset ei ymmärrä miten pitkäkantoisia seurauksia voi pitämättömillä lupauksilla olla. Itse olen elänyt, kasvanut ilman isääni. Äitini ei antanut hänen tavata minua, olisi halunnut kyllä. Isäni oli aivan liian epäluotettava, vakavaa päihteiden käyttöä taustalla. Olen onnellinen ja tyytyväinen etten joutunut turhien lupausten ketjuun. Miehen mallia sain kyllä. Äitini tapasi mukavan miehen jonka kanssa on elänyt tällä hetkellä melk 30 vuotta. Hän on ollut minulle isä. Biologisen isäni kanssa olen puheväleissä ja joskus nähdään myös. Sinut olen asian kanssa, eikä hän tunnu oikein edes isältä.

exä ei ikinä tulisi suostumaan siihen, että minulla olisi yksinhuoltajuus. Se tarkoittaisi pitkää ja rankkaa oikeustaistelua, johon en todellakaan itseäni aio laittaa.

Yhteishuoltajuudessa ei meidän tapauksessa ole varsinaisesti mitään haittaa, exä ei hankaloita asioiden hoitamista, käytännössä hoidan kaiken itse. Tapaamisiinhan huoltajuusmuoto ei vaikuta.

Lisäksi saattaisi olla, että exä katkaisisi välit täysin lapsiin jos menettäisi huoltajuuden. Uskon, että huoltajuudella on jonkinlainen psykologinen merkitys, exä sentään soittelee välillä lapsille ja lapset tapaavat isäänsä joskus. Väittäisin, että jonkinlainen, edes puolittainen yhteys isään on pienille pojille todella tärkeä ja jos isä katkaisisi väkit kokonaan niin sillä olisi todella musertava vaikutus pienten poikien elämään.

Vaikka näitä pettymyksiä ja peruutuksia tulee, väittäisin, että ne pienetkin hetket isän kanssa ovat kuitenkin tärkeitä.

t. ap

Vierailija
8/34 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa on omaa ajatteluasi ja mitenköhän ex-miehesi tilanteen näkee. Olisipa mukava tietää koko kuvio ja historia.

Surullista lasten kannalta, jos tilanne tosiaan on noin yksinkertainen.

Vierailija
9/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kiistelemine huoltajuudesta tuo hyvää. Tärkein asia on varmasti se, että sinä olet läsnä ja aidosti kiinnostunut pojistasi, ilman mitään isän puolustelua / mustamaalausta. Ehkä valkoinen valhe olisi paras?: "isille tuli nyt hurja kiire" tms.

Tulee kyllä ihan itku, kun ajattelen että miten paljon lapsille luvataan ja miten paljon lupauksia petetään... Lapset kuitenkin ovat tulevaisuus ja KAIKKEN TÄRKEINTÄ MAAILMASSA!

Vierailija
10/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäkää te kiva päivä ja pidä puhuttelu exälle jos tajuaisi edes, mitä meni tekemään.

Vierailija
11/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet hoitanut kurjan tilanteen tosi hyvin, ap. Ja onneksi saat sivustatukea isovanhemmilta. Hyvää vaarinpäivää!

Vierailija
12/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mönkään menivät kesälomasuunnitelmat. Silloin jo otti kirjoittajan ja etenkin pienten poikien puolesta päästä.

Nyt vielä enemmän.

Mutta lapset ovat kyllä fiksuja. Ja jos et itse heille tätä isänpäivänvieton väliinjäämistä sen enempää mainosta ei siitä heillekään tule suurempaa ongelmaa. Ihanaa, kun pojilla on rakastava, huolehtiva äiti.

Ihanaa sunnuntaita, kaikesta huolimatta. Ainoa häviäjä tässä on se läpitollo isä.

Vierailija
13/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aapeelle ja pojille! Sympatiaa ja ymmärystä muuta en osaa sanoa.

Vierailija
14/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on vielä jonain päivänä myös luotettava miesystävä, josta lapset saavat hyvän miehen mallin. Ja vaari on onneksi olemassa. Hyvää vaarinpäivää!

Vierailija
15/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat hienolta äidiltä, joka onneksi handlaa lapsen pettymyksen hoitamisen hienosti! Joskus yksi täysipäinen vanhempi on lapselle paljon parempi, kuin toinen vajakki siinä sotkemassa kuvioita. Mukavaa päivän jatkoa:)

Vierailija
16/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen kuin joku ihmettelee, miksi tehdä toinenkin lapsi tuollaisen miehen kanssa: näin anonyyminä voin kertoa, että kuopus on vahinkolapsi, tosin äärimmäisen rakastettu ja odotettu vahinko :)

Vanhempieni nyt varoitettu tilanteesta ja siellä on ryhdytty toimiin: äitini valmistelee vaarinpäivä-kakkukekkereitä ja isäni aikoo juuri sopivasti mennä päiväunille kun kaarremme pihaan - lapset saavat herättää hänet korttien kanssa. Onneksi isäni omaa hyvät näyttelijänlahjat ja osaa vetää kunnon show:n :)

Eiköhän tämä tästä..

Tapaavatko lapsesi isän puolen sukulaisia?

t. yksi isättä kasvanut, jolla ONNEKSI oli rakas pappa :)

Vierailija
17/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa mutta äiti ei tätä sallinut ja lapsi vietiin juuri kotiin, jotta saa viettää päivän äidinisän ja äidin siskon perheen kanssa.

Hyvä, että lapsi sai tulle edes yhdeksi yöksi; nyt sattui olemaan äidin viikonloppu.

Vierailija
18/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin mönkään menivät kesälomasuunnitelmat. Silloin jo otti kirjoittajan ja etenkin pienten poikien puolesta päästä. Nyt vielä enemmän. Mutta lapset ovat kyllä fiksuja. Ja jos et itse heille tätä isänpäivänvieton väliinjäämistä sen enempää mainosta ei siitä heillekään tule suurempaa ongelmaa. Ihanaa, kun pojilla on rakastava, huolehtiva äiti. Ihanaa sunnuntaita, kaikesta huolimatta. Ainoa häviäjä tässä on se läpitollo isä.

hassua, että joku muistaa. Mutta tämä ei siis todellakaan ensimmäinen kerta, näitä tapahtuu aina silloin tällöin.

Sille joka mietti exän versiota asioista, tässä pääpiirteittäin: olen keskenkasvuinen idiootti, joka halusi erota hyvästä miehestä. Estän kaikin tavoin tapaamiset enkä osaa kasvattaa lapsia. :) Lisäksi olen ahne, koska en suostunut siihen, ettei exä maksa lainkaan elatusmaksuja vaan vaadin sen minimin...

Lapset tapaavat isän puolen sukua, tosin eivät isänsä kanssa vaan minä hoidan nekin vierailut (isä ei jostain syystä koskaan hoida asiaa). Isän vanhemmät käyvät meillä säännöllisesti kylässä ja minä lasten kanssa siellä. Isän siskon perheeseen olemme myös säännöllisesti yhteydessä.

Vierailija
19/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pojilla ihana äiti ja ihanat isovanhemmat ainakin, ja se on paljon enemmän kuin monella.

Vierailija
20/34 |
13.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sille joka mietti exän versiota asioista, tässä pääpiirteittäin: olen keskenkasvuinen idiootti, joka halusi erota hyvästä miehestä. Estän kaikin tavoin tapaamiset enkä osaa kasvattaa lapsia. :) Lisäksi olen ahne, koska en suostunut siihen, ettei exä maksa lainkaan elatusmaksuja vaan vaadin sen minimin...

Siis Ihankuin meillä =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi