Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erityislapseni loistaa koulussa :)))

Vierailija
12.11.2011 |

Voi vitsit että olen niin onnellinen! Erityislapseni, jolle ei pikkulapsena ekoissa tutkimuksissa povattu kovinkaan ruusuista tulevaisuutta, vaan oppimis-, keskittymis-, ym. vaikeuksia, loistaa nyt koulussa. Just palautti pinon kokeita, joista kaikista oli saanut kiitettävän :) Opiskelee yleisopetuksen opetussunnitelman mukaan, osittain erityisluokalla. Erityisluokanope ja rehtori ovat sitä mieltä, että hän voisi pikkuhiljaa siirtyä kokonaan yleisopetuksen luokkaan.

Kaikki te joilla on erityislapsi, älkää menettäkö toivoanne! Itsekin olin aivan maassa kun lastani alettiin tutkia ja asiantuntijat antoivat tylyjä lausuntojaan. Alle kouluikäisestä taitaa olla aika mahdoton sanoa mihin suuntaan kehitys jatkossa kulkee.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin.

Vierailija
2/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on Asperger. Ei saa kavereita koulussa, jää luokan juhlista pois - kun ei kutsuta. On hidas tekemään läksyjä, kaikki illat tekee niitä, ei juurikaan vapaa-aikaa tehdä mitään.

Kokeista saisi aina kympin, jos annettaisiin tehdä loppuun asti rauhassa. Mutta kun keskittyminen on heikkoa, ehtii noin puolet tehdä tunnin aikana ja saa sitten kutosen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on 7. ja erityisluokalla mutta monta oppiainetta suorittaa jo yleisopetuksessa.

Minulla pieni pelko nostaa taas päätään kun aika menee nopeasti ja pikku hiljaa pitää miettiä jatko-opintoja.

Vierailija
4/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on siis erityisopetuspäätös, mutta ei anneta lisäaikaa kokeisiin? Mun on todella vaikea uskoa tätä.. Jos on totta, niin toimi heti korjataksesi tämä epäkohta!

Lapsella on Asperger.

Kokeista saisi aina kympin, jos annettaisiin tehdä loppuun asti rauhassa. Mutta kun keskittyminen on heikkoa, ehtii noin puolet tehdä tunnin aikana ja saa sitten kutosen.

Vierailija
5/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tehdä suullisesti. t. 7. luokkalaisen äiti

Vierailija
6/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä on samankaltainen tilanne.

Lapsi aloitti koulun pienessä erityisluokassa, mutta kävi jo eka luokan keväällä muutamia tunteja viikossa normaaliluokassa.

Toisen luokan aloitti normaaliluokalla ja hänet siirrettiin myös paperilla tuohon luokkaan loppuvuodesta. Lapsi on tällä hetkellä kolmannella luokalla.

Kiitokset ansaitsee myös opettaja, joka on huomioinut lapsen muutamat erityispiirteet, mm. istumapaikan valinnassa.

Vierailija
7/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten meni todella huonosti, ja keikuttiin siinä ja sinä. Nyt ysi näyttää päättyvän liki - tai vähintään vähintään! - ysin keskiarvolla ja lukion ovet ovat auki. Olen hyvn onnellnen, sillä vaikka en pidä lukiota kaikille parhaana ja mitenkään välttämättömänä näen juuri tämän lapsen tulevaisuuden tieteiden parissa.

Lapsellani on hyvin lievä asperger.

Vierailija
8/8 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla "vasta" eskari mutta on tutkittu, ei diagnooseja vielä ainakaan. Keväällä katsotaan koulukypsyys.

Sosiaaliset ongelmat tavallisia hahmotuskyvyn vaikeuksien vuoksi. Hermostuu, kun ei kykene hahmottamaan levottomia tilanteita. Alkaa pomottamaan pitääkseen langat käsissään. Toki temperamentistakin johtajuutta löytyy.Ei siisa ole väkivaltainen, määräilevä kylläkin.

Eskarissa sanovat, että hyvin leikkii ja osaa huomioida muita mutta silti mua hulestuttaa....Kotona vapaa-ajalla on pari kaveria jotka pysyneet samoina useamman vuoden ajan.

Mutta tiedän vanhempia jotka eivät anna lapseni kanssa leikkiä muulloin kuin jos ei ole muita kavereita saatavilla...:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi