Mulla oli veriarvoissa B -EO koholla
Osaako joku sanoa siitä jotain? En löydän googlettamalla mitään. Liittyy jotenkin allergioihin.
Kommentit (9)
Mutta siis listalla järjestyksessä
MONO
B -EO
BASO...
labran täti puhui. Pitäisi olla 1-6, mulla 8
voi olla kohollaan monista syistä. Esim. allergiat, loistaudit, jotkin autoimmuunisairaudet jne. Jos muita oireita ei ole, pelkkä eosinofiilien lievä kohollaan oleminen ei aiheuta hoitotarvetta.
Noista sun antamista lukemista päättelisin, että kyse on niiden prosenttiosuuksista eikä absoluuttisesta määrästä, ja 8 on silloin vielä hyvin lähellä normaalia.
Eosinofiilien absoluuttinen määrä on normaalisti alle 1, ja kiinnostavaa siitä alkaa tulla vasta sitten kun arvot ovat tähän nähden moninkertaiset. Prosenttiluku ei kerro yhtä selkeästi eosinofiilien kasvusta, koska silloin voi olla kyse myös muiden solujen vähyydestä.
Ongelma on se, että mulla on ollut pari viikkoa lievää kuumetta eikä muita oireita kuin ihon kihelmöinti ympäri kroppaa. Mitään flunssan oireita ei ole, crp ja senkka normaali, valkosolut normaalit. Otettiin varmuuden vuoksi kilpirauhaskoe ja sekin oli normaali. Poikkeavuutta löytyi vain tuosta B -EO-arvosta, joka oli 8 kun pitäisi olla 1-6. Alempaa listauksesta löytyy vielä B Eos, joka arvo on 0,30, kun normaali on 0,44 asti.
Samantapaista kuumeilua ilman flunssaoireita on ollut ennenkin, siksi olen vähän huolissani. Räkätauteja tai yskiä en ole sairastanut pitkään aikaan. Asunnossani on huono ilma ja mua on pitkään huolettanut että aiheuttaako se mulle jotain. Tää tämänkertainen ei kauheasti rauhoittanut :(. ap
Tuolla arvolla ei ole mitään kliinisstä merkitystä.
Tuolla arvolla ei ole mitään kliinisstä merkitystä.
Luin myös että naisilla arvo nousee kuukautisten yhteydessä. Mulla oli näytteenottopäivänä menkat just pahimmillaan. Aamulla juuri pari tuntia ennen näytteenottoa tuli isoimmat limaklöntit pihalle (too much information, sori vaan jos meni ruokahalu). ap
Silloin kun mun ihon "polttelu" alkoi, jalkaan ilmestyi illalla polvitaipeeseen isohko, kipeä ihottumaläiskä. Mietin jo onko se ruusu tms., mutta se katosi siitä niin että aamulla oli tuskin enää havaittava läiskä jäljellä. Siinä vaiheessa kun nää verikokeet otettiin ehkä viikko sen jälkeen (?), olin jo autuaasti unohtanut koko jutun. Nokkosihottuma nostaa eosinofiilipitoisuuksia. Eli lienee todennäköistä että eosinofiilit olisivat koholla potentiaalisen nokkosihottuman takia?
ts. eosinofiilit.
Kuinka paljon koholla?
Ja juu, liittyvät allergioihin.
T: labratäti