lapsi sai kiireellisen ajan perheneuvolaan ja työnantajalle ei sovi!!!
hei!!
Lapseni sai kiireellisen ajan perheneuvolaan ja kun ilmoitin sen työnantajalle sanoi hän että ei voi päästää minua aamulla vapaaksi klo 8-10 koska tarvitsee minua silloin.
Koska perheneuvolasta ei saa aikoja ihan koska vaan ja seuraava aika menee kuukausien päähän, niin onko minulla mitään oikeutta saada tätä perjantai-aamua vapaaksi?
Vai onko se tosiaan työnantajan päätösvallan alla?
Kommentit (12)
yleensä toi katsotaan pakolliseksi vähän kuin lekurikäynniksi. Toki helpommalla pääset kun haet saikkulapun mutta sitten työnantaja tietää siitä... Aika k-pää muuten työnantajaksi.
7 §
Poissaolo pakottavista perhesyistä
Työntekijällä on oikeus tilapäiseen poissaoloon työstä, jos hänen välitön läsnäolonsa on välttämätöntä hänen perhettään kohdanneen, sairaudesta tai onnettomuudesta johtuvan, ennalta arvaamattoman ja pakottavan syyn vuoksi.Tuohon voit vedota, mutta olet aika heikoilla jopa liiton tuki takanasi. Perheneuvolaan ei mennä sairauden tai onnettomuuden takia. Yleensä.
ja sanon että työnantaja ei minua sinne päästä.
Ja pyydän uuden ajan.
Voi rähmä..
AP
Tai tarkemmin siltä, josta olen hoitovapaalla. Enkä mene takaisin. En tiedä neuvoa mutta erittäin törkeää! Kerroitko syyn? Mitkä sanktiot, jos vain jätät menemättä töihin ja viet lapsen tarvitsemaansa tapaamiseen?
lapsen mielenterveysongelman takia, nimittäin.
niin ilmoitat sinä aamuna kun menette perheneuvolaan, että olet sairaana.
Miksei lasten isä voi mennä?
Tai jos ei ole maisemissa, niin sinuna vain menisin. Aika hatara peruste potkuille, että olet ollut kiireellisessä perheneuvolassa 2 tuntia..
asiat täytyy laittaa tärkeysjärjestykseen ja työnantajalla ei pitäis olla oikeutta kieltää tuollaista. tai onko lapsella toinen huoltaja jonka kanssa voisi sinne mennä?
ulkomaan komennuksella ensi viikon. Jo tästä syystä mietimme ajan siirtämistä mutta kun aikoja on niin tiukassa niin otin siksi ajan vastaan vaikka isä ei tapaamiseen pääsekään.....
Vaihtoehto 1: perut perheneuvolan ja ota uusi aika
Vaihtoehto 2: menet perheneuvolaan ja väität työnantajallesi, että olet äkillisesti sairastunut (sitähän saa olla poissa omalla ilmoituksella ne 3 pv)
Jatkossa älä ikinä mainitse perheneuvolaa työnantajallesi, vaan aina jos sinne menet, niin keksi joku fyysiseen sairauteen liittyvä tekosyy.
työnantaja saa vaatia sairauslomatodistuksen myös lyhyistä sairauspoissaoloista.
Vaihtoehto 1: perut perheneuvolan ja ota uusi aika Vaihtoehto 2: menet perheneuvolaan ja väität työnantajallesi, että olet äkillisesti sairastunut (sitähän saa olla poissa omalla ilmoituksella ne 3 pv) Jatkossa älä ikinä mainitse perheneuvolaa työnantajallesi, vaan aina jos sinne menet, niin keksi joku fyysiseen sairauteen liittyvä tekosyy.
7 §
Poissaolo pakottavista perhesyistä
Työntekijällä on oikeus tilapäiseen poissaoloon työstä, jos hänen välitön läsnäolonsa on välttämätöntä hänen perhettään kohdanneen, sairaudesta tai onnettomuudesta johtuvan, ennalta arvaamattoman ja pakottavan syyn vuoksi.
Tuohon voit vedota, mutta olet aika heikoilla jopa liiton tuki takanasi. Perheneuvolaan ei mennä sairauden tai onnettomuuden takia. Yleensä.