Milloin lapsesi oppi kävelemään tukea vasten?
Siis työntökärryn avulla tms.. Eteenpäin kuitenkin ja ihan askelia siis :D
Mun lapsi nyt 11kk ja nyt oppi. Koskakohan voi odottaa, että kävelee ilman tukea? Olen niin ylpeä, että pieni keskoseni oppi tuonkin taidon, vaikkei mitenkään poikkeuksellisen etevä olekaan, monethan kävelevät jo tässä vaiheessa muutenkin, ja ilman tukea. Kunhan vain olen onnellinen uudesta virstanpylväästä.
Kommentit (11)
koskaan ei ole suostunut työntövaunujen avulla kävelemään, ainoastaan meni pitkin pöytiä, sohvia ja seiniä. Tätä jatkui melkein vuoden ikään kunnes päätti lähteä ilman tukea :)
onko lapseni siis totaalisen myöhäisherännäinen? :D
Meillä esikoinen lähti työntökärryn kanssa kävelemään muistaakseni 8kk iässä. Ilman tukea ei kuitenkaan kävellyt kuin vasta 1v3kk iässä. Kun uskalsi päästää irti, lähtikin sitten samantien juoksemaan :) Eli jäi kokonaan sellainen "pari askelta ja muksis"-vaihe väliin.
Meidän toinen lapsi nousi pystyyn ja alkoi kävellä "puita pitkin" 10kk iässä. Pian täyttää vuoden, eikä näy olevan uskallusta vielä itsenäisiin askeliin. Välillä seisoo ilman tukea, mutta ei vahingossakaan ota askelia :)
lähti kävelemään puita pitkin joskus 6kk, pää kolisi kyllä usein kun ei muistanut pitää kiinni eikä osannut istua kun varmaan 9kk iässä vasta...ihan oikeasti lähti kävelemään kuitenkin vasta lähempänä vuoden ikää :) pienikokoinen, siro ja ketterä poika, vieläkin.
9.5kk iässä lähti tukea vasten steppailemaan. nyt poika on 13kk eikä vieläkään uskalla kävellä ilman tukea. eikä kyllä ole kiirettäkään mun puolestani.
vasten 8kk ja kävelemään ilman tukea 10 kk. Vuoden vanhana jo juoksi. Kakkonen nousee tukea vasten seisomaan 7kk, joten samaa kehitystahtia mennään taas.
on vasta nyt alkanut nousta polvilleen ja pikkuhiljaa tajunnut jalkojen tehtävän kun seisottaa. Kyllä tässä vielä aikaa menee ennen kuin nousee itse seisomaan, saati sitten kävelee :D
On sitten kyllä todella näppärä käsistään ja monia sanoja osaa jo :) hirveästi muutenkin "höpöttelee" ja "laulaa" musiikin mukana.
7kk iässä kaikki jo menneet "puita" pitkin.
Kävelivät ilman tukea 9-10kk iässä.
Itse olen kävellyt 7kk iässä.
minun poikani rupesi kävelemään tukea vasten 8kk ikäisenä ja ilman tukea 12kk-ikäisenä. Oli sen verran arka, ettei halunnut kävellä, jos ei onnistunutkaan.. Eräänä päivänä vaan rupesi sitten kävelemään ilman tukea. Ei kaatunut kertaakaan tms..
Tuttavaperheen lapset ovat kävelleet paljon aikaisemmin, ja ovat välillä pyllähtäneet eikä ole siitä moksiskaan.
käveli tukea vasten 7kk ja ilman tukea 8kk, sitten ihan tavallisen kokoinen ja normiaikainen tukea vasten käveli 8kk ja 9kk ilman tukea.
Eli paksut ovat ajoissa? :DD