Annatko ravintolassa tippiä jos olet saanut hyvää palvelua?
Kommentit (21)
tippiä annetaan maissa, joissa palkat on tosi huonot.
myös partureita, opettajia, bussikuskeja..?
Ei missään nimessä tarvi pub-ravintola Marjuskassakaan antaa ja VastaavaTarjoilija myy jopa Tuplana!
aina, kun koen palvelun erityisen hyväksi tai aspan todella mukavaksi. Tarjoilijoiden/baarihenkilökunnan lisäksi olen tipannut taksikuskeja, suutaria ja kampaajia. Itse tarjoilijana työskennelleenä tiedän sen euronkin piristävän kummasti päivää. :)
annan kotona pimppiä.
annan kotona pimppiä.
koska mielestäni siitä maksetaan palkka. Siis että kaikki sujuu sillä samalla kaavalla kuin yleensä ja peruskohteliaisuus puolin ja toisin on kunnossa.
Jos itse mokaan jotain, josta aiheutuu vaivaa tai jos aspa tekee jotain, joka menee yli tuon normaalin kanssakäymisen vaivannäöltään, niin sitten kyllä.
En kuitenkaan ikinä haluaisi, että Suomeen tulisi kulttuuri, jossa palkkoja alettaisiin polkea alaspäin sillä tekosyyllä, että tipeistä kertyisi sitten loput.
Ja pakko sanoa, että aika usein maksan taksissa tasarahalla, en jaksa jäädä odottelemaan jotain vaihtorahojen kaiveluita.
Kampaamot taas on keksineet ihan oman keinon ottaa itselleen sitä tippiä. Useamman kerran on käynyt niin, että on rahastettu ohi kassan, eri paikoissa. En koskaan mene toiste kampaamoon, joka tekee niin.
Yleensä siis pyöristän summan seuraavaan "tasasummaan" eli jos ruoka maksoi 18.90, annan 20e ja loput saa pitää.
Tippaan myös mm. taksikuskeja ja portsareita samaan tapaan.
En koskaan ketjupaikoissa, yksityisissä ravintoloissa joskus, jos olen saanut hyvää palvelua tai ruoka on ollut erityisen hyvää.
Annan tippiä aina vähän. Paitsi, jos palvelu on ollut jotenkin erityisen huonoa.
Moitittavaa on kyllä ollut, viimeksi ruotsinlaivalla.
Pakkohan ei suomessa ole, mutta ulkomailla totuin siihen ja minusta se on kiva tapa.
koska mielestäni siitä maksetaan palkka. Siis että kaikki sujuu sillä samalla kaavalla kuin yleensä ja peruskohteliaisuus puolin ja toisin on kunnossa.
Jos itse mokaan jotain, josta aiheutuu vaivaa tai jos aspa tekee jotain, joka menee yli tuon normaalin kanssakäymisen vaivannäöltään, niin sitten kyllä.
En kuitenkaan ikinä haluaisi, että Suomeen tulisi kulttuuri, jossa palkkoja alettaisiin polkea alaspäin sillä tekosyyllä, että tipeistä kertyisi sitten loput.
Mikäli palvelu tai ruoka ei ole hyvää, valitsen seuraavalla kerralla toisen paikan. Useampi tekee näin ja kas, työvoiman tarve vähenee työpaikkalla kummasti. ELi kyllä se hyvä palvelu sisältyy hintoihin ravinoloissakin vai jätättekö te tippiä antavat rahan myös lääkäreille, opettajille, kuskeille jne?
En anna, kuuluu hintoihin Mikäli palvelu tai ruoka ei ole hyvää, valitsen seuraavalla kerralla toisen paikan. Useampi tekee näin ja kas, työvoiman tarve vähenee työpaikkalla kummasti. ELi kyllä se hyvä palvelu sisältyy hintoihin ravinoloissakin vai jätättekö te tippiä antavat rahan myös lääkäreille, opettajille, kuskeille jne?
Niin tällä logiikalla pitäisi tipata kaikille; kaupankassallakin kun ostokset tekee 18,50 euroa heittää kakskymppinen ja sanoa että pidäs loput :)
maksan pokelle reilusti tippiä ja pääsen seuraavan kerran jonon ohi ja jopa ilmaiseksi sisään.
Baarimikolle annan myös, saanpa juomani aina nopeasti.
MITÄS SITÄ TIPPIÄ ANTAMAAN,KUN ERÄÄN PIENEN PAHASEN PUBIN VASTAAVA MYY MUUTENKIN TUPLANA JUOMIA!SEHÄN SAA SIITÄ KASSAAN TULOA,EI TARVI EES TIPILLÄ MIELISTELLÄ!