lahja kätilölle?
en tiedä onko kuinka yleistä antaa ylipäätään yhtään mitään..? Odotan esikoistani rv35 menossa ja ajattelin neuloa kätilölle villasukat ja laittaa samaan pakettiin vielä jotain hyvää teetä ja purnukan hunajaa..itselläni ovat nuo villasukat olleet raskausaikana ahkerassa käytössä ja ehkäisseet monen monet suonenvedot! Aina kun en laittanut niin sinä yönä sai herätä helvetin tuskiin... Mitäs mieltä muut on kätilön muistamisesta ja mitä olette antaneet jos jotain ootte vieny? Onks toi mun idea ihan syvältä..?niin en tiedä kätilön jalankokoa mut arviolta teen sukat kokoon 38-40 mahtuu tai ei.. =)
Kommentit (6)
vaikuttaa miten kätilön kanssa sitten lopulta synkkaa.
Itse leivoin synnytyksen jälkeen pullapitkot sekä synnärille että lapsivuodeosastolle ja kipaisin viemään ne kahvitunnille muutaman päivän kotiutumisen jälkeen. Ilahtuneita kyllä olivat.
Mulla oli "oma" kätilö synnytyksessä mukana, oltiin siis tavattu jo raskausaikana muutaman kerran ja tiesin, että hänellä oli itsellään syntymäpäivä käynnistykseni aloituspäivänä (tyttö syntyi seuraavan päivän aamuyöllä) ja niinpä mulla oli mukana pieni lahja hänelle. Hyvää yhteistyötä tehtiin ja jos meille vielä kolmas lapsi suodaan, niin hänet haluan uudestaan mukaan. Kätilöni kyllä ilahtui ja yllättyi valtavasti. Mutta niinkuin muutama muu jo sanoikin, ehkä pullapitko tms. on kivempi, kätilö kun ei kuitenkaan ole ainoa, joka on mukana synnytyksessä, onhan siellä lääkärikin ainakin käymässä ja joskus saattaa olla kätilöopiskelijakin mukana, tai kestosta riippuen tosiaan useampikin kätilö...
Kaikkea hyvää synnytykseen!
1,5 kg irtokarkkeja peltisessä muumipurkissa :)
Tuli nimittäin synnytyksen aikana ja sen jälkeen (meillä samat kätilöt pyörii sekä osastolla että salissa) juteltua siitä että hän on ihan irtokarkkiaddikti. Koska sain upeaa hoitoa, päätin sitten kiittää häntä vielä erikseen.
Vein kyllä muille kätilöille vielä täytekakkua ja lisäksi laatikollisen vauvanvaatteita osaston käyttöön.
Iloisia olivat kaikki. Itsekin hoitajana tiedän kuinka mukavalta tuntuu kun joku erikseen kiittää hyvin tehdystä työstä tai tuo jonkun pienen lahjan.
vuoronvaihtojen takia. Aina kun se synnytys ei osu yhteen vuoroon:)
Hyvä idea kyllä, mutta ihan hyvin voit viedä sukat vaikka myöhemminkin. Tai kakun yhteiseksi kaikille. Tunnen kätilöitä, ja tiedän, että he pitävät muistamisesta.
Minun kohdalleni osui ihana lastenhoitaja lapsivuodeosastolla, ja muistin häntä jälkikäteen viemällä osaston toimistoon pienen lahjan. Sain hellyyttävän kiitoskortin postitse kotiin. Ei kuulemma kovin usein muisteta. Eli kiitoksen saaja voi olla joku ihan muu kuin etukäteen arvelisi.
Juujuu, joku hapannaama sanoo taas kohta, että mitä niitä lahjomaan, ne tekee vaan työtään.
Mutta minusta kiittäminen ja toisen ilahduttaminen on aina mukava juttu. Joten anna palaa vaan ;-)
Itse mietin synnärillä, että jos veisin koko köörille vaikka täytekakun tai kukat, kiittäisin koko porukkaa hyvästä ja tärkeästä työstä (synnytyin Naikkarilla, eli kätilöitä vuorossa monta).
Mutta jotenkin se siinä hötinässä sitten jäi toteuttamatta.
Monasti voi olla, että synnytys ei osu vain yhden, vaan useamman kätilön työvuoron ajalle eli niitä palkittavia olisikin useampi.