Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

paineen tunne alapäässä, rv 16+4

08.11.2005 |

Josko täältä löytyisi toisia, joita on samanlainen vaiva häirinnyt.

Eli, nyt jo toista päivää mua on vaivannut ihmeellinen tunne että seistessä/kävellessä vauva painaa alapäätä. Ja todellakin, 17. raskausviikko menossa joten vauva ei niin iso ole että tämä paineen tunne jalkovälissä olisi normaalia. Kivulias tuo tunne ei kuitenkaan ole, todella epämukava vain.

Soitin neuvolaan asiasta mutta ei osannut kummemmin mitään selitystä antaa. Lääkärintarkastus on ylihuomenna, pitäisi sinne saakka odotella jotta tutkitaan tarkemmin.

Istuessa ja makuulla painetta ei ole. Nyt alan jo olemaan niin huolissani että päätin kysyä teiltäkin apua, viisaat kanssasisaret!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Olen kanssasi täsmälleen samoilla viikoilla ja samankaltaista ajoittaista paineentuntua on ollut. Tänään kävin lääkärillä kaikki oli hyvin. Voisiko se olla sitten kohdun kasvua, kun juuri nyt on alkamassa kovan kasvun aika masussa! Toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin, uskon ainakin niin!

Elonoora

Vierailija
2/8 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa tosi voimakasta paineen tuntua noilla viikoilla, Naistenklinikalla lääkäri totesi tunteen johtuvan juuri vauhdilla kasvavasta kohdusta. Lisäksi veri alkoi tuossa vaiheessa pakkautua alakertaan, häpyhuulet ovat olleet varsin turvonneet koko loppuraskauden ajan. Tuntuu välillä inhalta, mutta helpottaa jossain vaiheessa.

Antoisaa raskausaikaa,

Mia79 ja masumöyrijät rv 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti kuulla, etten ole ainoa joka on kokenut tällaista. Tämä on kolmas raskauteni mutta vastaavanlaista painetta ei ole ollut edellisten kanssa tässä vaiheessa. Voisikohan osasyynä olla myös se, että edelliset raskaudet ovat jättäneet jälkensä tuonne alas eli löystyttäneet paikkoja ja siksi reagoin nyt herkemmin...

Lääkäriin menen siis torstaina, nyt jaksan levollisemmin odottaa lääkärin vastausta.

Vierailija
4/8 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin itsekin että johtuukohan paineentunne siitäkin, että jo kolmas lapsi tulossa. Minullakin olisi siis kolmas tulossa ja on ollut samanlaista painontunnetta, tosin koko raskauden ajan (ja samoin selkäsärkyä ja vähän supistuksiakin). Nyt on rv 15. Painontunnetta eikä näitä muitakaan oireita ollut edellisissä raskauksissa kuin vasta synnytyksessä eli kun lapsi oli jo tulossa synnytyskanavasta ulos! Siksi tämä onkin huolestuttanut! Mutta ainakin viikolla 12 kaikki oli sisätutkimuksessa (samoin ultrassa) hyvin, eli ei ollut esim kohdunkaula pehmentynyt.

Toivottavasti sinullakin lääkärissä kaikki hyvin! Jos muistat, käy kertomassa lääkärikuulumiset ja myös osasiko lääkäri sanoa jotain tuosta paineentunteesta! Hyviä vointeja sinulle!

Vierailija
5/8 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sama homma täälläkin. Paineentunne vain kävi jo kivuliaaksi viime viikolla ja lääkäri totesi ultrassa, että virtsarakkoni on laskeutunut harvinaisen matalalle aiheuttaen tuon kovan paineen. Toista lasta odottelen, joten ilmeisesti paikat on todella sen verran löystyneet, että noin on päässyt käymään urheilullisesta taustasta huolimatta...Nyt sitten olen sairaslomalla koko marraskuun, koska supistuksiakin on sen verran reippaasti ja lepoasento on parasta, mitä tiedän :) Silloin ei tunne painetta ja supistuksetkin pysyvät aisoissa.

Toivottavasti sinulla on myös kaikki ok! Tsemppiä!

äippä rv 23+4

Vierailija
6/8 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaukseksi tuli että painon tunne johtuu kohdun asennosta ja siitä millä tavalla pikkuinen siellä on sattunut pötköttelemään.

Ihmettelen kyllä miten niin pieni voi saada sellaisen painontunteen aikaiseksi mutta kai sitä on uskottava kun lääkäri sanoo :/

Vaiva muuten katosi eilen, mutta sisätutkimus tehtiin tänään joka tapauksessa ja kaikki ok. Ultraa ei otettu ja pikkuinen vaikuttaisi kunnossa olevan kun potkiskelee ihan kiitettävällä tahdilla. Tassäpä " raportti" ....

Kiitti vielä kerran teille vastanneille!

Vierailija
7/8 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnitin huomioni tuohon kommentiisi veren pakkautumisesta ja näin turvonneista häpyhuulista. Itse olen huolestuneena katsonut alapäähän ja ajatellut että onko kohtu niin laskeutunut, että siksi törröttää. No se näkyy tietyssä asennossa, kun istuu etukumarassa.

no ei siis kovinkaan seksikäs tuo alapää. toivottavasti paikat pysyy ehjänä ja synnytyksen jälkeen tunnelmat sängyssä kohenee.

Vierailija
8/8 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyl eka vauva tulossa mutta paineen tunnetta on nyt ollut jo viikon, välillä se on ihan alamahassa että saa vatsaa pidellen kävellä ja esimerkiksi jalat yhdessä nukkuminen kyljeltään ei tunnu hyvältä kun tuolta..hmm häpykolmion kohdalta ahistaa. Soitin kans neuvolaan, mutta juuri viisaammaksi en tullut... Ajattelin tuon alamahan paineen takia harkita sitä tukivyötä jos se tukis mahaa, jos siellä vaikka lihakset olis huonossa kunnossa. Tuohon virtsarakon painamiseen voisin kyllä yhtyä myös.