Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten pelata kortit oikein töissä?
09.11.2011 |
Mun pitäisi valmistautua keskusteluun pomon kanssa. Tiedän, että ehdottaa minulle tehtävänkuvan vaihtoa asiantuntijatöistä organisointi/aikataulu/budjettitöihin. Olen työporukan ainoa nainen ja ottaa päähän, että joudun tn. paapomaan mieslaumaa sen sijaan, että voisin kehittää omaa ammattitaitoani.
Jos siirryn asiantuntijatöistä pois, sinne ei ole enää paluuta. Ammattitaito rapistuu, jos ei pysy vauhdissa mukana koko ajan.
Toisaalta en tiedä, mitä käy, jos kieltäydyn uudesta tehtävästä. Olenko siten se, joka lentää pihalle seuraavissa yt-neuvotteluissa?
Mikä olisi hyvä neuvottelutaktiikka, kun haluaisin pysyä asiantuntijana, vaikka en kirkkainta kärkeä olekaan?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Suosittelisin rehellisyyttä. Sanot ihan suoraan, että projektimanagerin hommat eivät tunnu omille ja että haluat jatkossakin tehdä asiantuntijahommia. Annat pomon ymmärtää rivien välistä, että jos toimenkuva ei sinua tyydytä löydät kyllä mielenkiintoista työtä muualta.
Se hyvä puoli miespomoissa on että niiden kanssa voi puhua asioita ihan suoraan asioina, ei tarvi pelata akkalauman selkäänpuukotuspeliä.
Itse ollut 2 firmassa miesporukassa yli 12 vuotta ja ikinä ei ole avointa puhetta tarvinnut katua. Vuoden vaihteessa olen vaihtamassa firmaa, kun nykyisen firman muutokset eivät miellytä. Harmi vain, että vaikka pomoni ymmärsi mielipteeni, hän ei ylimmän johdon päätöksille mitään voinut tehdä.
Töitä lienee muuallakin, jos yhdessä paikassa ei ole hyvä, niin elämä on liian lyhyt siellä roikkumiseen.