Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut rikkaat ovat ylimielisiä?

Vierailija
08.11.2011 |

Olen tuossa sivusta seurannut kun jotkut tosi rikkaat eli sellaiset keskivertoa rikkaammat, joilla on varaa laittaa hirveän kalliisiin merkkeihin rahansa ovat niin ylimielisiä ja ilkeitä. Tarkoitan sellaisia, jotka ostavat erittäin kalliita asuntoja, autoja, vaatteita, leluja ym.

Mistähän tuo julmuus johtuu? Ovatko he opetettuja siihen jo lapsuudesta? Ovatko jatkuvasti "köyhempien" hampaissa ja puolustuskannalla koko ajan? Ovatko nk. nousukkaita ja pissa noussut päähän?

Mistä ihmeestä tuo johtuu kun luulisi, että asiat on kunnossa ja omaisuutta niin paljon, että minä ainakin auttaisin sellaisia todella huonossa jamassa olevia ja olisin ystävällinen.

En nyt tarkoita, että kukaan rikas olisi minulle ollut ilkeä, enkä ole vailla itse rikkaiden rahoja enkä näe nälkää. Olen vain tuollaisen huomion tehnyt kun ihan viimeisen kymmenen vuoden aikana on noita tosi rikkaita tullut lisää ja niitä näkee enemmän kuin ennen. Toisaalta en tiedä ovatko he aina olleet samanlaisia.

Ajatuksia?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eihän mä oon tosi rikas enkä oo ilkee ihan naurettava rumilus oot vai miltä näytät

Vierailija
2/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

no eihän mä oon tosi rikas enkä oo ilkee ihan naurettava rumilus oot vai miltä näytät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi yleistää. Ylimielisiä ihmisiä löytyy ihan jokaisesta tuloluokasta, joten en oleta, että ko. käytös johtuisi rahasta. ennemminkin luonteenpiirteistä, kasvatuksesta jne.

Vierailija
4/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus v. 2011.

Vierailija
5/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousukkaat haluavat näyttää, että on millä mällätä ja voivat tehdä mitä haluavat.

Vanhan rahan rikkaat osaavat näytellä ja tuo sama on paremmin peiteltyä v*ittuilua, jopa niin etevästi, että he vaikuttavat mukavilta ihmisiltä.

Ja ei, läheskään kaikki em. ryhmiin kuuluvat eivät ole tuollaisia, vain huonoimmat yksilöt.

Vierailija
6/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se energia mitä se valheellinen "omaisuus" tuo, se kaikki perustuu valheelliselle energialle mikä alkaa ohjaamaan sitä ihmistä, ei se hatusta ole vedetty että alakerrassa on erikseen mammonalle omistautunut demoni

Vierailija
7/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain perinnöillä rikastuneet ovat ylimielisiä, sen sijaan itse työllään rikastuneet ovat herttaisia.

Vierailija
8/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus ainakin että asiakkaat on ihania rikkailla alueilla 😊 asiakkaat vaikeampia, kun heillä enempi ongelmia ja köyhyyttä. Tämä myös työkaverien kokemus. 

Vierailija
9/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mun kokemus ainakin että asiakkaat on ihania rikkailla alueilla 😊 asiakkaat vaikeampia, kun heillä enempi ongelmia ja köyhyyttä. Tämä myös työkaverien kokemus. 

Myytkö itseäsi?

Vierailija
10/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varaa, ne piirtää jolla on liitua.

Mulla on kulmahampaat 18 karaatin kultaa ja kaulassa peukalon vanhvuinen ketju 24.

Mulla on tribaalit hauiksissa, Bossin vyö ja Harley-Davidson buutsit jaloissa.

Mä ajan 1400 kuutioista prätkää josta on vaimentimet rälläköity v t tuun ja mut kuulee kahden korttelin päähän kun mä kaasutan mun pärrää liikennevaloissa.

Mulla on alle 13 senttinen mulkku, eikä se enää tahdo seisoo, eikä naisten päälle enää pääse kun ajamalla mopolla päälle.

Mä kopmpenesoin tätä puutetta mun Audilla, joka liikkuu päälle kaksataa ja sisustan mun miäsluolan seinille asetetuilla tasoteoriakaavioilla.

Joskus mä haaveilen Jörn Donnerista nuorena ja luen peiton alla Tom of Finland lakanoissa harlekiineja.

Vierailija
11/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että rahalla tai sen puutteella ei oo mitään tekemistä sen kanssa, onko ilkeä, ylimielinen tai mitä muuta tahansa. En usko, että aidosti onnelliset ihmiset olis ilkeitä olipa heidän henk koht olosuhteet millaista hyvänsä. Eli onnettomat, epävarmat ihmiset on ilkeitä. Ja jos itse olet onnellinen, ei sua jonkun onnettoman ihmisen veetuilut hetkauta; toteat vain, että onpa onneton yksilö ja jatkat matkaa. 

Vierailija
12/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan monopoli-ilmiöksi. Ihminen, jolle kertyy enemmän rahaa, alkavat kuvitella sen johtuvan omasta erinomaisuudestaan eikä hyvästä tuurista tai huonon tuurin puutteesta.

Käänteisesti sitten kuvitellaan, että huono tuuri johtuu vain ihmisen omista, vääristä valinnoista. ( itsehän kukin esim vanhempansa ja geeninsä valitsee, ihan itsehän sekin valitaan, että näissä YT:ssä just minut saneerataan ulos kun olen firmaan viimeksi tullut tai pian eläkkeelle jäämässä.)

Vierailija
13/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaallakin voi olla typerä pää tai heikko luonne. Eivät he yhtään sen laadukkaampia ole ihmisinä kuin kukaan muukaan. 

Ja kukaanhan ei omalla työllään rikastu, vaan toisten. Alkuperäinen vanha raha kertyi orjanomistajille. 

Vierailija
14/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan rikkaat ovat yleensä mukavampia ihmisiä kuin köyhät.

Vierailija
15/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ne ilkeitä on. Köyhät kitisee kaikesta, jos jollain menee hyvin.

Vierailija
16/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nousukkaat haluavat näyttää, että on millä mällätä ja voivat tehdä mitä haluavat.

Vanhan rahan rikkaat osaavat näytellä ja tuo sama on paremmin peiteltyä v*ittuilua, jopa niin etevästi, että he vaikuttavat mukavilta ihmisiltä.

Ja ei, läheskään kaikki em. ryhmiin kuuluvat eivät ole tuollaisia, vain huonoimmat yksilöt.

Juuri näin. Vanhan rahan ihmiset osaavat kyllä käyttäytyä. Äkkirikastuneet usein esittelevät omaisuuttaan. Parhaiten näkyy venäläisissä. Venäläiset kaikki olivat käytännössä rahattomia valtion orjia 1990-luvun alkuun asti. Sen takia vaurastuneet venäläiset käyttäytyvät erittäin huonosti. 

Vierailija
17/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on olemassa erilaiset arvot. Miten on ymmärryskyky ja kasvatus, sinnepäin on elämänkatsomus kalleölla. Joillekin on hengelliset arvot kaikesta tärkeämmät ja joillekin se on rahaa ja varakuus. Joissakin on nämä kaksi ominaisuutta hyvässä tasapainossa. Erilaisia ollaan. Jokaisella on opittata omat läksynsä ja se valittettavasti enemmistöllä kulkee kärsimysten, kriisien kautta. Rahassa ei ole mitään pahaa, kun ihminen osaa kunnioitaa muita, olla empaatiakykyinen. Ylimieliset aiemin tai myöhemmin kokevat omassa elämässä jonkunlaisen kriisin tai kolauksen, mikä lopulta avaa myös niiten silmät. Muut, ketkä osaavat toisia otta huomioon ja on myötätuntoiset, yleensä kriisejä ei kohtaa. Ne omilla oikeilla suhtautumisilla, mikä on positiivisempi ja ymmärtäväisempi toisia kohti, vetävät puoleensa positiivisempa energiaa, ovat vaika köyhempiä, mutta osaavaat olla onnelisempia- koska niitein ainut elämänonni ei ole vaan rajassa ja tavaroissa kiinni. Ovat siis sielulta rikkampia. 

Vierailija
18/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on muuten Marxin kommunismi -ideologian saatanallisin valhe, jota vasemmisto edelleen pitää elossa. Marx sai työväestön uskomaan, että niillä olisi korkeampi moraali ja etiikka kuin porvareilla. Tämä valhe oikeutti vallankumoukseen, joka johti proletariaatin diktatuuriin, joka taas aiheutti 100 miljoonan ihmisen tuhoamisen. Jos et ymmärtänyt, lue uudestaan. 

Vierailija
19/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koka minä haluan.

Vierailija
20/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tässä on muuten Marxin kommunismi -ideologian saatanallisin valhe, jota vasemmisto edelleen pitää elossa. Marx sai työväestön uskomaan, että niillä olisi korkeampi moraali ja etiikka kuin porvareilla. Tämä valhe oikeutti vallankumoukseen, joka johti proletariaatin diktatuuriin, joka taas aiheutti 100 miljoonan ihmisen tuhoamisen. Jos et ymmärtänyt, lue uudestaan. 

Sama valheen narratiivi on intersektionaalisessa idelogiassa, missä meidät jaettiin ryhmiin. Sortajat vs. Sorretut.