13-vuotias haluaa synttärilahjaksi 300 Euron uuden kännykän!
Tytöllä on ennestään puoli vuotta vanha kännykkä, mutta haluaisi nyt uuden. Mies meni ajattelematta lupaamaan, kun katselivat yhdessä mainosta. Meillä on kolme yhteistä lasta: 13, 11 ja 1 -vuotiaat. Olen kotihoidontuella ja tätä myöten talous tosi tiukilla maaliskuulle asti, jolloin palaan töihin. Jos ostamme nyt kännykän, niin joudun soittamaan lisaikaa 86 Euron sähkölaskulle, 119 Euron kaukolämpölaskulle, 67 Euron vesilaskulle ja 40 Euron jätehuoltolaskulle. Sitten ne kasaantuu joulukuulle, jolloin ollaan taas liemessä.
Mitä mies oikein ajatteli ja pakkohan tuo ääliömäinen lupaus on perua...?
Kommentit (11)
Ostatte joko osamaksulla jostain nettikaupasta tai sitten teet fiksun liikkeen ja sälytät miehesi niskoille perumisen.
tässä sitten vielä odotellaan, että halukut tytön äidin huoraksi ja vaadit häntä pyytämään laphoja vain varakkailta isovanhemmiltaan.
Usko jo, että miehesi teki tyhmästi kun lupasi kalliin lahjan, vaikka taloutenne on täysin kuralla.
Lasta et voi syyttää.
Se ei taida ratkaista tilannetta.
Ap, minusta kuulostaa siltä että miten tahansa tästä selviättekin niin sinun on ehkä jatkossa huolehdittava että mies kantaa myös vastuuta yhteisestä taloudesta. Miten miehesi ei voi tietää paljonko teillä perheenä on rahaa? Eikö kiinnosta vai pidätkö taloutta enemmän itselläsi?
Ei ole lastenkaan hyvä oppia että voidaan ostaa viihdehuvitusta ja maksaa sähkölaskut sitten myöhemmin.
olla pitämättä noin typerää lupausta? Ei ne lapset siitä rikki mene vaikkei aina saakaan kaikkea toivomaansa.
Itse menin lupaamaan kerran unenpöpperössä, tai oikeastaan en kuunnellut mitä taas halusi ja mumisin jotain joojoo.
Pitää nyt kiinni tästä lupauksesta ja uhkaa ties millä, lähinnä lintsaavansa koulusta tai kieltäytyy tekemästä läksyjä, huoh.
Teen vain keikkoja vuokrafirman kautta ja tulot tosi pienet ja yksin siis olen. Lapsen isään ei mitään yhteyttä.
Että samassa veneessä ollaan.
Itse menin lupaamaan kerran unenpöpperössä, tai oikeastaan en kuunnellut mitä taas halusi ja mumisin jotain joojoo.
Pitää nyt kiinni tästä lupauksesta ja uhkaa ties millä, lähinnä lintsaavansa koulusta tai kieltäytyy tekemästä läksyjä, huoh.
Teen vain keikkoja vuokrafirman kautta ja tulot tosi pienet ja yksin siis olen. Lapsen isään ei mitään yhteyttä.
Sitä saa mitä tilaa. Itsepähän opetit, että lupauksen saa pettää. Nyt on lapsesi pilalla ja oma on vikasi.
et kai aio periksi antaa? Koulukotiin on laitettu pienemmästäkin syystä.
jos lapsen kännykkä on vain 6 kk vanha, niin se on uusi. uuutta romua ei voi koko ajan ostella, pitää käyttää kauemmin.
muuten oletteko kuulleet ehkäisystä? js taloustilanne on tuo, että isoille lapsille muutaman sadan euron lahjojen osatminen on tiukkaa ja kaataa talouden niin ehkäisykin on keksitty.
kyllä murkuille ja teineille pitää rahaa olla aivan eri tavalla laittaa kuin pienemmille. on normaalia esim. harrastaa 500 eurolla kk.
lapsi pyörittää vanhempaansa kuus-nolla. Melko heikoilla on auktoriteetti. AP:lle : selität vaan lapselle tilanteen että teillä on tämä tilanne ja ostos vaatii molemmilta vanhemmilta luvan ja nyt ei pysty hankkimaan. Meidän teinimme eivät edes kehtaisi pyytää uutta kännykkää jos entinen on puoli vuotta vanha. Järki käteen. Lapsenne eivät opi rahankäyttöä tuollaisilla kasvatusmetodeilla. Pettymyksetkin kuuluvat elämään.
muuten oletteko kuulleet ehkäisystä? js taloustilanne on tuo, että isoille lapsille muutaman sadan euron lahjojen osatminen on tiukkaa ja kaataa talouden niin ehkäisykin on keksitty.
kyllä murkuille ja teineille pitää rahaa olla aivan eri tavalla laittaa kuin pienemmille. on normaalia esim. harrastaa 500 eurolla kk.
Mikä hmmetin provo tuo ehkäisy on? Kyllä lapset pärjää, kun on koti, joka pitää huolta. Isä on tuossa luvannut tyhmiä, ei ole mitään tarvetta tuollaiseen lahjaan.
Tuollainen 500 EUR/kk voi käyttää harrastuksiin, jos tulot on sen mukaiset. Suurimmalla osalla ei. Murkut ja teinit pärjäävät suurinpiirtein samanlaisin menoin kuin pienemmätkin, ei vaatteissa ole noin suuria hintaeroja.
Mikä teissä on vialla kun ette kykene lasta kasvattaan? Jso mun lapsi haluaa 300 euron kännykän niin ostakoot ite. Tienatkoon puolet siihen ite. Näin se menee. P I S T E
Opettakaa vaan ne PijoPetterinne saamaan kaikki. Mä en ainakaan opeta. Mä opetan että työllä saa rahaa ja rahalla materiaa.
Ja kas jostain kumman syystä mun lapset osaa arvostaa rahaa ja myös käyttää sitä järkevästi.
Musta on hienoo kun 11v osaa ajatella kaupassa jotain halutessaan onko se kallis vai ei. Mietti pitkään pitkään pitkään ennenkö osti itelleen upeen puseron. Ja muuten makso sen omista rahoistaan, ite tienatuista.
Luuletteko tekevänne kakaroillenne palveluksen vai mitä kun kaikki tulee kun manulle illallinen?
tässä sitten vielä odotellaan, että halukut tytön äidin huoraksi ja vaadit häntä pyytämään laphoja vain varakkailta isovanhemmiltaan.
Usko jo, että miehesi teki tyhmästi kun lupasi kalliin lahjan, vaikka taloutenne on täysin kuralla.
Lasta et voi syyttää.