Kokemuksia Meine Base -suolasta ihonhoidossa
Hei, kertoisitteko kokemuksianne, jos olette kokeilleet tätä emäksistä suolaa ihonhoidossa! Löysin pdf:n ( http://www.hoitolawoman.fi/pdf/mainebaseemaksismineraalinen_uusiesite.p… ), jossa suolasta on tietoa ja käyttöohjeita, mutta kertokaa kokemuksia miten se on vaikuttanut ihonne kuntoon! Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja ajattelin heti sijoittaa 75g:n purkkiin kun ei maksakaan paljoa (n. 10€).
Itselläni (30v.) helposti tukkeutuva pintakuiva sekaiho ja jokin puhdistava ja kosteuttava hoito olisi hakusessa (halvalla). Tuon suolan pitäisi juuri puhdistaa ja auttaa ihon omaa rasvantuotantoa. Onko millaisia kokemuksia?
Kommentit (29)
Mä käytän tätä hiustenpesuun. Toimii, pitää pitkään puhtaana eikä kuivata. Auttanut myös päänahan rupiin (atopia).
Onko joku käyttänyt deodoranttina, toimiiko?
Löytyykö keneltäkään kokemusta ruusufinnin hoidossa?
Näyttäisi rauhoittavan ruusufinniä. Toki aurinkosuoja on itselläni ruusufinnin hoidossa se tärkein!
Käytin Meinebasea talviaikaan noin 2 kk kasvovoiteen tilalla. Käytin tuotetta siten, että karistin purkista aivan pienen määrän jauhetta kämmenelle ja liuotin pieneen määrään melko kuumaan vettä. Sitten taputtelin kostealle iholle. Pesuun käytän pelkkää vettä. Ihoni on semi-rasvainen ja helposti tukkeutuva.
Tuote toimi vaihtelevasti ja eri tavoin eri osissa kasvoja. Osa kasvoista tuntui hyvältä, pehmeältä ja ei-kiristävältä eikä iho myöskään kiillellyt. Sen sijaan esim. leuassa iho alkoi jossain vaiheessa hilseillä ja nenän pielet hautui rikki. Vaikutus ei muutenkaan ollut aina sama, vaan välillä iho oli pari viikkoa hyvä ja sitten seuraavat pari edes ihon normaalimmat kohdat eivät kosteutuneet. En huomannut, että pakkasen kovuudella olisi ollut yhteyttä tähän. Huomasin myös, että siivilöimällä tuotteesta pois suolan, se toimi minulla paremmin (kokeilin tätä, koska aikaisemmin olin kokeillut iholle tavallista merisuolaa sekä suolasaippuaa eikä kumpikaan sopinut, nipisteli vain iholla, aiheutti näppyjä eikä kosteuttanut). Lopulta kyllästyin paikkaamaan kuivia ja rikkihautuneita kohtia kortisonilla ja siirryin takaisin öljyihin/voiteisiin. Voisin kyllä kokeilla Meinebasea joskus uudestaan, sillä silloin, kun tuote sattui toimimaan, oli iho oikein hyvä ja pidin siitä, että iho ei kiiltänyt.
Olen yli 40v, ihoni on pintakuiva ja siinä on aina ollut finnejä, mustapäitä ja tukkoisuutta.
Aluksi käytin Meine Basea iltaisin liottamalla sen iholle ja jätin yöksi, aamuisin käytin kosteusvoidetta. Iho parani muttei ollut täydellinen.
Keväällä päätin jättää kosteusvoiteet kokonaan pois, ja käytän meine basea aamuin illoin. Ja sitten se tapahtui, nimittäin parantuminen. Iho hilseili pari viikkoa mutta jatkoin kokeilua sitkeästi. Onneksi jatkoin sillä sen jälkeen mitään iho-ongelmia ei ole ollut. Pienet pintarypyt ovat kadonneet, iho on kuulas eikä finnejä tule enää lainkaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni olen kuullut kehuja hehkuvasta ja sileästä ihostani!
Parina aamuna kokeilin syksyllä kosteusvoidetta kun iho tuntui kiristävältä, naama meni tulipunaiseksi ja muutaman päivän kuluttua tuli finnejä. En palaa koskaa enää tuhlaamaan rahojani turhiin voiteisiin. Olen niiiiin onnellinen upeasta ihostani, ekaa kertaa ikinä finniongelmaa ei enää ole.
Minulla on kuiva, herkkä ja atooppinen iho. Käytän suolaa kylvyissä eli korkillinen veteen ja sitten puoli tuntia rentoutumista kuumassa kylvyssä. Ihoni tykkää. Toinen mukava suolatuote on Epsom-suola, joka rentouttaa ja vähentää kramppeja, hyvä esim. liikunnan jälkeen.
Hei! Nostan vanhan ketjun, jotta saa kuulla uusimmat kokemukset teiltä, jotka olette käyttäneet suolaa monta vuotta. Oletteko yhä tyytyväisiä? Minun nenäni on ollut ruusufinnin vuoksi punainen 20 vuotta. Mikään ei ole auttanut. Kokeilin hienoa merisuolaa eilen ja heti nenä rauhoittui. Mutta johtuuko se suolan emäksisyydestä? Uskallan jo alkaa käyttää suolaa herkällä, kuivuuteen taipuvaisella iholleni vai pitäisikö hankkia emäksistä voidetta? Aurinkosuojaa käytän aina.
MeineBase sisältää merisuolan ja soodan lisäksi jauhettuja mineraaleja, joilla on tärkeä tehtävä tuotetta käytettäessä.