Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Meine Base -suolasta ihonhoidossa

Vierailija
05.11.2011 |

Hei, kertoisitteko kokemuksianne, jos olette kokeilleet tätä emäksistä suolaa ihonhoidossa! Löysin pdf:n ( http://www.hoitolawoman.fi/pdf/mainebaseemaksismineraalinen_uusiesite.p… ), jossa suolasta on tietoa ja käyttöohjeita, mutta kertokaa kokemuksia miten se on vaikuttanut ihonne kuntoon! Vaikuttaa mielenkiintoiselta ja ajattelin heti sijoittaa 75g:n purkkiin kun ei maksakaan paljoa (n. 10€).

Itselläni (30v.) helposti tukkeutuva pintakuiva sekaiho ja jokin puhdistava ja kosteuttava hoito olisi hakusessa (halvalla). Tuon suolan pitäisi juuri puhdistaa ja auttaa ihon omaa rasvantuotantoa. Onko millaisia kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko kellään tietoa tästä:

meine base perustuu siihen, että jättää ihon emäksiseksi.

mutta terveellä iholla on suojakerros, joka on nimenomaan hapan. Minkä vuoksi alkaalisia pesuaineita ei suositella.

Tämä ristiriita häiritsee minua. :)

Vierailija
2/29 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt tosi inhottavasta aknesta, joka ilmaantui yhtäkkiä heti ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Teininä mulla ei koskaan ollut mitään ongelmia, ja yhtäkkiä aikuisena olin kuin murrosikäinen kraaterinaama!

Muutama vuosi sitten yksi kosmetologi neuvoi mulle tän yhdistelmän: Ensin meikit pois millä vaan aineella, sitten pesu apteekin tavallisella happamalla ihonpesunesteellä ja lopuksi pesu meine base suolalla (suola hierotaan ensin käsiin, jotta ei ole kasvoille liian karkeaa, hyvä huuhtelu).

Ei muun naama ole vieläkään tasaantunut ja finnejä tulee edelleen, mutta suolalla sain pahimman kukerruksen kuriin.

Hyvä puoli erittäin voimakkaassa ihon omassa rasvantuotannossa on se, ettei tarvitse ostaa mitään naamarasvoja kun ei niitä voi käyttää. Pelkän huulirasvan käyttäminen rohtumiin saa heti finnin aikaan huulenpieleen :)

Mutta eipä tule ryypyjäkään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pojalla atooppinen iho
neuvolantäti juuri vinkkasi meille meine basesta, on kuullut sen auttavan
aion hankkia ja testata kun ilmat kylmenee ja pojan iho alkaa kuivua

Vierailija
4/29 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sedällä auttoi Meine Base psoriasikseen. 

Vierailija
5/29 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät olevan oikein asiantuntija kun ihan noin tarkkaan pystyt Meine Basen analysoimaan.

Vierailija
6/29 |
27.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Meinebasea lähinnä saunassa. Kiinnostaisi kokeilla myös hauteena, kun sellaisista oli kuvaus vihkosessa. Siihen näyttäisi olevan valmiit tekstiilituotteet, joita voi tilata. Osaisiko joku vinkata, millaista kangasta hauteeseen voisi käyttää? Ettei tarvitsisi varta vasten tilata mitään.

Vierailija
7/29 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihon kuorintaan. Jos ihoa haluaa kuoria, pitää käyttää lisänä silloin tällöin jotain kuorintatuotetta. Olen käyttänyt vuosia rasvoittuvalle iholleni (ikä 50+) meine basea. Rasvoittumistaipumuksesta en ole päässyt, mutta ihoni on kohtuullisen hyvän näköinen ja rypytön. En tosin tiedä onko se rypyttömyys meine basean ansiota. Iltarutiini: pesu puhdistusnesteellä tai vaahdolla (nyt käytössä l'occitane) ja sen jälkeen kämmeneltä kostealle iholle kasvoille ja kaulalle meine basea, jota sitten kevyesti hieron iholle ja lopuksi huuhtelen. Mitään kasvovesiä en käytä.

Joskus olen ollut ilmankin meine basea, mutta aina sitten siihen palannut.

Vierailija
8/29 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meine basea ei ole tarkoitettu ihon kuorintaan. Jos ihoa haluaa kuoria, pitää käyttää lisänä silloin tällöin jotain kuorintatuotetta

mutta kun tuntui täysin turhalta tuotteelta muuten niin keksin sille tuollaisen käytön sitten. Yleensä käytän kuorintatuotteena oikein karkeaa merisuolaa sekoitettuna ruokaöljyyn, on kyllä paksulle rasvaiselle iholle tehokkaampaa kuin yksikään kokeilemani kaupallinen kuorintatuote.

Vierailija
9/29 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meine basea ei ole tarkoitettu ihon kuorintaan. Jos ihoa haluaa kuoria, pitää käyttää lisänä silloin tällöin jotain kuorintatuotetta

mutta kun tuntui täysin turhalta tuotteelta muuten niin keksin sille tuollaisen käytön sitten. Yleensä käytän kuorintatuotteena oikein karkeaa merisuolaa sekoitettuna ruokaöljyyn, on kyllä paksulle rasvaiselle iholle tehokkaampaa kuin yksikään kokeilemani kaupallinen kuorintatuote.

pitkässä käytössä tu ne edut. Ja jos on paksu rasvainen iho, niin siihen kyllä tuntee tarvitsevansa jytyt tuotteet.

Vierailija
10/29 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan tämä suola tosiaan pintakuivan ihon ongelmiin? Mustapäitä pukkaa nimittäin kovasti. Kokemuksia`?

Johtuvat perinjuurin liiasta rasvantuotannosta. Salisyylihappo vähentää.

Vierailija
11/29 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivia "nökäreitä" ihon pinnalla. OIkein sormeen tuntee sen röpelön. Eikä salisyylihappo jopa kuivata liikaa ihoa?

ap

Vierailija
12/29 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisikohan tämä suola tosiaan pintakuivan ihon ongelmiin? Mustapäitä pukkaa nimittäin kovasti. Kokemuksia`?

Vierailija
13/29 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli toiste en hankkinut. No toimi se samalla tavalla kuin tavis merisuolakin eli kuorinta-aineena oliiviöljyn seassa mekaanisesti hankaavana. Mutta ei siis tavallista suolaa ihmeempää tehoa, ja noista hauteista ei niin mitään iloa.

Vierailija
14/29 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluvana vuonna olen kokeillut jalkakylpyä ensimmäisen kerran. Se löytyi paremmin apteekista kuin kenkäkaupasta. Se tehosi tunnissa hautoviin jalkoihin.

Vierailija
15/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on toiminut puhdistamaton merisuola parhaiten ja iho tykkää! Olen kyllä tuota Meine Baseakin kokeillut, mutta parhaaksi todennut Atlantin puhdistamattoman merisuolan. http://jattasdiary.blogspot.fi/2014/01/valkoista-kultaa.html

Vierailija
16/29 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Meine Base näyttää lähinnä sisältävän levinjauhetta, soodaa ja suolaa eli ei kovin kummoista ainetta näköjään.

Vierailija
17/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

O.o Onko muilla kokemusta?

Vierailija
18/29 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi. Oon kärsiny akne ihosta murrosiästä lähtien ja nyt vuoden meine base suolan käytön jälkeen ihoni on hyvässä kunnossa vaikka hormoninäppyjä pukkaa raskauden takia. Käytän suolaa rasvan sijaan eli ensin pesu utekramin aloe vera saippualla ja sitten n. 1/3tl suolaa kämmenelle sulatetaan pieneen määrään vettä ja laitetaan kasvoille, ei huuhdota pois. Aamulla kevyt vesi huuhtelu ja tarvittaessa jotain kosteusvoidetta, itse en ole tarvinnut lily lolon bb- voidetta enempää kuuden viikon suolan käytön jälkeen.Alussa iho kiristi poskipäiltä mutta tosiaan voit kosteuttaa tarvittaessa ihoasi aamuisin, tärkeintä on antaa suolan vaikuttaa yön yli kasvoilla. Itse käytän suolaa koko keholle saunassa ja suihkussa ja oon tehnyt pulloon suolavesi seoksen aina viikon käyttöä varten. Voit käyttää mitä puhdistus ainetta haluat, sebamedit on myös emäksisiä kuten suolakin, itse olen hurahtanut noihin utekramin pesuaineisiin.

Vierailija
19/29 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/29 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kevään ja kesänkin käyttänyt Meine Basea juuri kasvojen puhdistukseen ja jatkan. Iho tuntuu hyvältä ja se riittää. Minulla myös rasvainen, paksu sekaiho.