Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa mua löytämään oma kotiseurakunta!

Vierailija
05.11.2011 |

-EVL

-Vapaark

-Ortodoksit

Nää ois kyseessä nyt kotipaikkakunnalla. Olen 40 v. Perhekerhoissa käynti ei onnistu. Lapsimessut yms. epäsopivaan aikaan. haluaisin silti jonkun seurakuntayhteyden ja ennen kaikkea ystäviä!

Onko tuhoontuomittu ajatus ?

Olen körttiläinen, jos voisin uskoni jotenkin määritellä. En perusta todistajalausunnoista, joten vapasrk vissiin on poissuljettu ? Se kyllä houkuttelisi mua muuten, mutta pelkään painostusta...

Tunnen ihanan vapaasrk-äidin, ja heistä huokuu sellainen ihana tasapaino, mutta ovat olleet srk:ssa monta sukupolvea.

Pitääkö mun mennä evl srk toimintaan mukaan ja alkaa kehittelemään omanikäiselleni perheenäidille jotain viikottaista virkistysiltaa ?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se käsitys että pitää todistaa, tahtoi tai ei ?

kokemukseni vapaakirkosta tosi positiivinen, siellä mielestäni jokaisen omia ajatuksia arvostetaan enkä ainakaan itse ole kokenut tai huomannut mitään painostusta. Jos haluaa käyttää puheenvuoron tai laulaa tai jos tahtoo vaan osallistua kuuntelijana niin kaikki käy :)

Vierailija
2/5 |
06.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapiksella voi olla kiva tunnelma mutta koska ne ovat suhteellisen vapaita paikallisseurakuntia, painotukset voivat vaihdella. Itse kävin jonkin aikaa vapiksella mutta paikallisseurakunnan pastori oli erittäin innoissaan karismaattisista jutuista ja mua ne ahdistavat, kerättiin rahaa pastorin matkoihin USA:han siunausta hakemaan, vietettiin iltoja oissa maattiin lattialla PH:n hoidettavana jne.

Soita suoraan seurakuntaan tai tutki netistä, mitä siellä on. Meidän srk:ssa on esimerkiksi nuorten aikuisten iltoja, joissa on lastenhoito. Vaihtelevista aiheista pidetään alustuksia joista keskustellaan, lauletaan pari hengellistä laulua tai on ihan konsertti tai yhteislauluilta. Siinä tutustuu toisiin perheisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti muutakin tarjottavaa kuin perhekerhot ja perhemessut. Voithan etsiä seurakuntayhteyttä ihan tavallisesta messusta tai esim. seurakuntasi muista toiminnoista, tai vaikka vapaaehtoistyöstä. Vinkkinä googlaa suurella sydämmellä, en tosin tiedä onko oma seurakuntasi jo mukana tuossa sivustossa.

Vierailija
4/5 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet isommasta kaupungista srk tod näk isompi jolloin kovin moni ei edes kiinnitä huomiota että olet uutena paikalla

mihin meinasit et siellä painostetaan?

Vierailija
5/5 |
05.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni vapaakirkosta tosi positiivinen, siellä mielestäni jokaisen omia ajatuksia arvostetaan enkä ainakaan itse ole kokenut tai huomannut mitään painostusta. Jos haluaa käyttää puheenvuoron tai laulaa tai jos tahtoo vaan osallistua kuuntelijana niin kaikki käy :)