JAIKS! Raskaana vko 17+ ja nyt jo painoa tullut 7 kiloa!
Mitä ihmettä mä teen?!
Lähtöpaino oli edellisessä raskaudessa jotakuinkin sama ja tuli yht. 13 kiloa. Kaikki lähti pois. Tämän verran painoin vasta rv 28.
Alussa teki pahaa, joten oli pakko vain syödä ja syödä (niin pahoinvointi pysyi poissa). Ei ole jaksanut juuri liikkua eikä ole huvittanutkaan. Kertokaahan miten saan painoni pidettyä aisoissa? Toimivia vinkkejä? En kovasti edes syö mitään herkkuja. Syön liikaa tavallista ruokaa. Mun tekee mieli syödä päivittäin väh. kaksi lämmintä ruokaa. Leivistäkään en niin välitä.
Voiko osa olla turvotusta? Vai olenko tosiaan kerännyt näin järjettömän lastin ihan silkkaa läskiä?? HELP!
Kommentit (6)
voinko pysäyttää ylenmääräisen kilojen kerryttämisen niin, ettei välttämättä enää edes tulisi kuin 5 kiloa?? Miten?
ap
Koko raskaudessa kuitenkin tuli vain 12kg. Eli alussa voi tasaisesti turvota.
Olen kyllä normaalipainoinen, mutta jos kiloja tähän tahtiin kertyy, olen myös äkkiä raskauden jälkeen ylipainoinen. Laihdutusyritykset eivät mua juuri laihduta, en vain pysty siihen. Mulla on aina nälkä, etenkin imetysaikoina, joten en luota pätkääkään imetyksen tehoon. syön vastaavasti paljon enemmän silloin! Silloin vasta nälkä onkin!
APUA! Lisää kokemuksia?
ap
ennen ensimmäistä neuvolaa (n. viikolla 9) 8 kiloa. Siitä se sitten nousi tasaisesti niin paljon, että laskettuun aikaan mennessä painoa oli tullut yli 50 kiloa. Eli käytännössä odottavan äidin paino oli tuplaantunut.
SILTI hän laihtui lähes kaikki kilot pois siihen mennessä kun lapsi oli 6 kk ikäinen. Tähtään siis tällä siihen, että se ei ole hirmuinen katastrofi jos normaalipainoinen nainen kerääkin hieman enemmän raskauskiloja. Sitten vaan pitää olla tahdonvoimaa pudottaa ne kilot, jotka ehkä jäävät lapsen "hoitamisesta" yli. Kaveriltani siis jäi laitokselle n. 20 kg, imettäminen ja jatkuva lapsen yksin hoitaminen vei toiset 20 kg ja tuon kymmenisen kiloa hän joutui hampaat irvessä lenkkeillen pudottamaan.
Tietysti ei kukaan varmasti kehoita ihan tollaisiin lukuihin lihottelemaan, mutta ap:n tilanne ei kuulosta mielestäni mitenkään pahalta.
ja kaikki tippui itsestään imetysaikana. En suosittele suuria rajoituksia raskausaikana. Itselläkin pahoinvointiin syöminen oli suuri syy painonnousuun, mutta se jäi onneksi synnytykseen eli sen jälkeen pystyin taas syömään tavallisen paljon ja silti laihduin.
Onnea odotukseen!
kannattaa vaan syödä terveellisesti ja liikkua muutamia kertoja viikossa. Itse olen viikolla 22 ja paino -1,5 raskauden alusta. Bmi oli kylläkin 26,5 alussa.