Oletko määräaikaisessa työssä, saitko luottokortin?
Kommentit (4)
Minä sain Nordealta luottokortin (Master Card, mutta olisin saanut Visankin) pian äitiyslomalle jäävänä määräaikaisessa työsuhteessa olevana äskettäin valmistuneena... mutta sairaanhoitajana. Ja pienen lainankin sain. Ehkä halusivat antaa sen lainan niin kovasti!
Asiaan vaikuttaa tietysti myös mieheni jolla on säännöllinen työ, tosin tekee vain osa-aikaista ja bruttopalkka on alle 2000 e.
minä sain sen opiskelijana (elin siis opintotuella, en tehnyt töitä kuin kesäisin).
Sammosta. Kuukausitulot olivat aika hyvät (tai no silloinen keskipalkka, mutta se oli eka työni). Työsopimus oli puolen vuoden pituinen. Tili oli ollut samassa pankissa parikymmentä vuotta ja tilillä oli käytännössä aina ollut rahaa. En siis ole niitä, joilla menee kaikki, mitä tuleekin riippumatta siitä, paljonko tulee. En tiedä, vaikuttiko se.
(korkeakoulu)opiskelijoille, mutta eivät (korkeakoulutetuille) pätkätyöläisille.
Itse hain hiljattain Nordeasta luottokorttia 2000 euron - eli siis ei kovin korkealla - luottorajalla. KK-tuloni ovat 3000 euroa ja käyttötilillä viruu jatkuvasti viitisen tonnia plussaa. Taloutemme bruttotulot ovat n. 8000 euroa. - Luulisi, että pankin riskit kahden tonnin luotolle ovat näissä olosuhteissa aika pienet.
Olen siis korkeakoulutettu mutta määräaikaisessa työsuhteessa, joka uusitaan vuosittan (on uusittu jo kahdesti). En ole muodollisesti pätevä juuri tuohon työhön, siinä syy tasaisesti uusittavaan määräaikaisuuteen.
En saanut luottokorttia!