vuoden matkat
Paljonko matkustatte keskimäärin vuodessa? Itse olen näköjään tehnyt 6 matkaa vuoden sisään (Tsekit, Latvia, Thaimaa, 2x Britannia ja Sveitsi) ja ei tunnu yhtään siltä, että olisin matkustanut mitenkään paljon...
Kommentit (22)
Suomen koululaisten matkustamista kouluaikana. Täällä eillä on aivan ehdoton ei sellaisille matkoille. Sanotaan, että johan siitä hulina syntyisi, kun koko vuoden olisi milloin kukakin poissa viikon koulusta lomamatkojen vuoksi. Eli ainoa mahdollisuus on joutua valehtelemaan lapsen sairaus syyksi ja kukapa sellaiseen ryhtyisi?
ei kuitenkaan synny mitään hulinaa lasten poissaolojen vuoksi... Mistähän se johtuu, että siellä menisi hulinaksi ja täällä se toimii ihan helpolla?
ei kuitenkaan synny mitään hulinaa lasten poissaolojen vuoksi... Mistähän se johtuu, että siellä menisi hulinaksi ja täällä se toimii ihan helpolla?
Siis ei minun mielipide, vaan näin täällä ajatellaan. Että jos yhdelle, niin toisellekin pitää antaa lupa ja sitten ne, jotka eivät matkusta, tuntevat eriarvoisuutta, koska muuten possaoloista ollaan tarkkoja ja on koulupakko jne. Näin siis perustellaan täällä asiaa.
Viime vuonna en matkustanut lainkaan. Siitä paria edellistä vuotta niin 1 matka per vuosi.
Tämä vuosi 5 matkaa.
Kaikki sellaisia viikon mittaisia rantalomia.
Vuoden sisään (ei peräkkäin tietenkään) 5 x Ruotsi, 3 x Iso-Britannia, kerran käyty Hollannissa, Virossa, Saksassa, Tanskassa, Norjassa ja Belgiassa. Yhteensä 13 reissua.
kerran perheen kanssa (1-2 vko euroopassa) ja hyvällä tsägällä kerran miehen kanssa (1-2 pv suomessa)
nyt tuli muutto ulkomaille ja tänä vuonna 2 matkaa Suomeen.
mikä sitten teistä on paljon? 2 kertaa kuussa?
Vuoden sisään (ei peräkkäin tietenkään) 5 x Ruotsi, 3 x Iso-Britannia, kerran käyty Hollannissa, Virossa, Saksassa, Tanskassa, Norjassa ja Belgiassa. Yhteensä 13 reissua.
muuta kuin mökkireissuja, ja niitä ei tässä kai lasketa? ;)
Oiskohan ollut joskus vuonna 2004 tai 2005? Kreikanmatka se joka tapauksessa oli.
mikä sitten teistä on paljon? 2 kertaa kuussa?
Mielestäni sanoin, että musta ei _tunnu_ siltä, että oltais matkusteltu paljon. Toki tajuan, että saattaa kuulostaa paljolta.
olen käynyt Espanjassa kahdesti, Saksassa ja Italiassa. Parin viikon päästä lähden Hollantiin. Eli viisi reissua mahtuu vuoteen. Tuo on keskimääräinen määrä per vuosi. Nämä siis lomamatkoja, työmatkoja en laskenut mukaan.
Ei kai nuo kaikki matkat sovi koulujen loma-aikoihin vai sopivatko? Onko teistä ihan ok ottaa lapsenne koulusta pois lomamatkan takia, kun koulusta on muutenkin paljon lomaa, onko se hyvää moraalia ja esimerkkiä lapsille tulevaisuutta varten?
Ei kai nuo kaikki matkat sovi koulujen loma-aikoihin vai sopivatko? Onko teistä ihan ok ottaa lapsenne koulusta pois lomamatkan takia, kun koulusta on muutenkin paljon lomaa, onko se hyvää moraalia ja esimerkkiä lapsille tulevaisuutta varten?
Eli 5 matkaa tälle vuodelle. 4 miehen kanssa kaksin matkoja. 1 mies oli lapsen kanssa matkoilla. Se matka oli koulun aikana.
Muutoin jos matkustamme koko perhe niin lähes poikkeuksetta koulujen loma-aikoina. Niin kauan on ok pitää lapsi matkan aikana poissa koulusta, kun koulu sujuu, läksyt hoidettu ja koenumerot hyviä.
lapsi ei ole vielä koulussa, mutta minun matkoistani osa oli koko perheen matkoja (2), osa ystävien kanssa tehtyjä (2), yksi miehen kanssa kahdestaan ja yksi lapsen kanssa kahdestaan.
Olen itsekin miettinyt tuota kouludilemmaa, mutta oikeastaan ainoastaan talviloma lienee todellinen ongelma. Pitkät vloput eivät kenenkään koulunkäyntiä mullista. Mutta talviloman haluaisin ihan matkojen hintojen vuoksi pitää varsinaisen lomakauden ulkopuolella.
Sitten on käyty Turkissa, Egyptiin ensi viikolla, 1 reissu Virossa golfaamassa ja Ruotsissa kerran.
kotimaan reissut riittää eikä niitäkään ole kovin kauas tehty.
Yksi Viron "kaupunkiloma" sisämaassa vkoloppu, yksi kahden viikon Keski-Euroopan loma, yksi kaukomatka 2 vko ja yksi viikonmittainen "rantaloma" kierrellen autolla Portugalissa.
Lapset mukana kaikkialla muualla paitsi kaukomatkalla, jossa olin kaverini kanssa. Lapset alle kouluikäisiä.
2 matkaa koko perhe ja 2 lyhyttä matkaa vain me vanhemmat. Seuraavaksi lähdemme ystäväpariskunnan kanssa joulutorimatkalle Riikaan ja sen jälkeen hiihtolomalla pariksi viikoksi Thaimaaseen koko perhe. Ehkä niiden välissä joulun pyhinä muutamaksi päiväksi Leville minä ja lapset, tämä ei ole varmaa.
sittemmin on lentopelko äitynyt niin pahaksi, etten enää lentele minnekään. Reissut tehdään nykyään autoillen tai junalla. Kerta vuoteen korkeintaan ulkomaille. Säästyypähän pelkoni vuoksi maapallo puhtaampana osaltamme :)