Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

%%MAALISTIISTAI%%

08.11.2005 |

Aloitus ja pian jatkoa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topi malttoi nukkua kuuteen, sitten söi ja olisi varmastikin nukahtanut uudestaan, mutta kun innostui taas ähkimään tavaraa vaippaan... Aamukahvit olen siis juonut, lisää kylläkin pian haettava. Ihan ei ole aamu valjennut, päässäni ainakaan..

Esikko vielä unilla, kömpi meidän sänkyyn viiden maissa vessareissullaan. Topi käyttää tilannetta hyödykseen parhaillaan ja yrittää kammeta itseään veljensä sänkyyn. Huvittavan näköistä kun nostaa jalkaansa siihen malliin, että menenhän minä.

Kävin lukaisemassa eiliset viestit just ja toivon, että Miuqun perheessä on nähty kauniita unia ja että TEL sai pesueensa unille hyvissä ajoin ja pääsi lenkille. Kävin kyläreissulla tosiaan illalla ja olipa kiva jutella niitä näitä, tosin kotiuduttuani poltin päreeni kun mies oli tehnyt toki ruokaa, mutta jälkien siivoaminen oli minun juttuni... Ja sitä sotkua riitti. Kiva kiitos! Kauaa en viitsinyt tupista, olisi ilta mennyt muuten ihan pilalle.

Päivän gallup: Millaiset hiukset maalislapsukaisellasi on? Vai onko niitä..hihii. Meidän poitsulla ei oikein vielä tukka kasva, tuollaista hentoa hiusta ohut kerros, että ei ihan kalju kuitenkaan ;). Vaalea on. Takana on nyt muutamia pidempiä suortuvaisia. Kun hieman hikoilee, niin pikkasen kihartuu.

Oliko Ego kun iltaviesteissä kerroit laihtumisesta imetyksen aikana, sori jos en muista enää oikein.. Imetys ei mulla ole vaikuttanut varmaankaan asiaan, vaan olen tietoisesti jättänyt herkut vähemmälle ja syönyt säännöllisemmin. Heinäkuusta olen pudottanut 9 kiloa (85 -> 76) ja vielä jokunen saisi lähteä. Mutta varmasti saan olla tarkkana kun imetyksen lopetan, ettei kilot tulisi vauhdilla takaisin.

Nyt pojille puuroa. Kai tuo toinenkin pian herää. :))

Mukavaa tiistaipäivää kaikille! Tulkaahan pinoon!

Pippandii ja Topi 30.3.

Vierailija
2/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti pinoudun sillä täällä riittää hommia ja Henri on vielä nukkumassa. No heti kun tuon kirjoitin, kuului makuuhuoneesta rääkäisy : ) Ei välttämättä vielä herännyt, joskus karjuu unissaan.

Mulla on sit tänään ensimmäinen koulupäivä ja menen uuteen luokkaan, jossa kaikki muut tuntee jo toisensa. Kyllä nyt hieman jännittää. Koulu alkaa 12.30 ja pappa tulee hoitamaan Henriä. Hieman jännittää sekin kun hän ei ole koskaan hoitanut yksin poikaa ja poika on vielä päiväunilla kun hän tulee. Siis monta " ongelmaa" kerralla tänään. Ennen koulun alkua mennään vielä 8 kk neuvolakäynnille. On vielä oikein lääkärineuvola. Jänskä nähdä, paljonko poika on kasvanut.

Joku kyseli eilen siitä imetyksen laihduttavasta vaikutuksesta. Mä olin ennen raskautta 64 kg ja imetyksen aikana paino oli parhaimmillaan 57 kg. Nyt kun lopetin imetyksen, vaaka näyttää jo 59 kg. Kovin haluaisin että painoa ei tulisi paljoa lisää. Oon ollu niin tyytyväinen uuteen. hoikempaan minääni. (Oon 172 cm pitkä). Mutta imetys oli kyllä hyvä keino karistaa kaikki raskauskilot pois : )

Joku kyseli myös viikonloppuna koulusta. Anteeksi etten muista enää nimimerkkejä (pitäisi kirjoittaa ylös samalla kun miettii jollekin vastaavansa). Jos haluaa hoitoalalle, siis sairaanhoitajaksi, terkkariksi, kätilöksi...pitää olla joko yo-tutkinto tai alan tutkinto (lähihoitaja). Itse olen tradenomi mutta tähän kouluun (terveydenhoitaja) hain yo-papereilla. Toivottavasti selvensi asiaa. En oo muuten varma, riittääkö siihen mikä tahansa ns. keskiasteen tutkinto...juttelit olevasi merkonomi. Nyt tarvitaan jonkun viisaamman mielipidettä!

Mut mä meen nyt siivoamaan. Muutettiin sunnuntaina Henri omaan huoneeseen. Jouduttiin tyhjentämään kaikki hyllyt ym. ja tavaraa on nyt jokapuolella ja se pappa tosiaan tulee tänään.

Kalamami ja Henri 2.3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys harmaasta ja sateisesta Keski-Suomesta!

Kylläpä ärsytti herätä, kun huomasi tuon sateen. Ei toivoakaan, että olisi voinut lähteä vaunuttelemaan. Tai olisihan sitä voinut vetää sateenkestävät vaatteet itselle ja sadesuojan vaunuihin, mutta.... sosiaalijohtaja asustelee tuossa napurissa; tekee varmaan kohta ilmoituksen meikäläisestä, kun aina vauvaa pihalla pidän!!! Jätin siis väliin, kun täällä sataa kaatamalla. Tein siis kotihommia, yllätys yllätys.

Eilinen päivä, yö ja aamu menivät ihan normaalisti. Pikkuinen touhuaa kovasti ja nyt seisomaan nousu on siis in, mutta kaikkein mieluiten minun jalkaa vasten. On kai turvallisin paikka vielä. Ja konttaaminen sujuu koko ajan paremmin, joten " vierivä kivi ei sammaloidu" ainakaan täällä.

Imetyksen vaikutuksesta. Painoin ennen raskautta 54 ja kiloja tuli 11. Parin viikon päästä synnytyksestä painoin 56 ja siihen jäätiin, vaikka täysimetin 6 kk tosi tiheäimuista kaveria. Imetän edelleen. Kesällä sain olla tarkka, ettei painoa tule lisää, kun oli juhlia jos mitä. Syö tosi terveellisesti, urheilen kunnolla, vältän herkkuja jne. Mutta nuo 2 kg ovat ja ovat. Jännä juttu. Liekö joku hormonihommeli, koska menkatkaan eivät ole vielä tulleet. En siis kuihtunut, onneksi. Olisin mennyt liian pieneksi, mutta kyllä tohon samaan painoon pitäisi päästä, ihan periaatteesta!

Meillä Aleksanteri ei ole saanut aikuisten ruokaa, paitsi ruisleipää. Siitä kyllä tykkää tosi paljon. Pitänee jossain vaiheessa muutakin tarjota.

Kyllä tänä aamuna huvitti, että äiti ja poika olivat ihan samalla tuulella. Yleensä syön aina aamulla puuroa, mutta nyt parina aamuna en ole saanut sitä alas. Eilen meinasin yökätä! On vissiin liian harmaata ruokaa harmaassa marraskuussa. Ja pikkuinen oli samanlainen tänään (aika usein aamulla), ettei syönyt puuroa yhtään. No, maito tuntuu aamuun riittävän. Kohta maistuu unien jälkeen lounas hyvin.

Puheesta: TEL05; sama täällä, puheen kehitys kiinnostaa tosi paljon, sekä oman vauvan että teoriatieto vauvan puheesta yleensä. Samoin kyllä motoriikan kehitys. Noita molempia puolia on pitänyt / saanut työssä opettaa ja kuntouttaa erityislasten kanssa niin paljon, että on ihana seurata, mistä kaikki alkaa.

Meillä ajatukset painaa matkalaukkujen pakkaamisessa. Loma odottaa ensi viikon maanantaista alkaen. Kyllä sitä pitääkin kaikenlaista pikkuiselle muistaa ottaa. Ollaan kyllä listaa tehty, mutta pakkaaminen on aina sellaista, että sitten kerralla edellisenä päivänä. Ei oikein osata vähitellen laitella. Olisi sekin taito hyvä, varsinkin nyt, kun on yksi jaloissa pyörimässä ja kaikkea tutkimassa. Tyhjentänee laukut kun me täytetään! Pitänee pakata pikku-ukon nukkuessa

Huomenna on meillä vauvateatteri (" vauvani käärin silkkiliinaan" tai joku sen tyyppinen nimi sillä on). Onko joku ollut tuossa esityksessä? Ainakin täällä Jyväskylän kulmilla sitä esitetään. Niin, ja Aleksanterin kummi tulee sitten iltapäivällä kahville, joten pitänee tänään puuhata näitä kotijuttuja. Menee huominen muissa merkeissä näköjään. Hyvä!

Ei muutakuin mukavaa tiistaita kaikille!

T: Mini ja Mini-Aksu 25.3.

Vierailija
4/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yökukkumiset näyttää tulleen tavaksi, eiemmin siis yöt nukuttiin heräämättä, mutta flunssan aiikana heräilyt alkoivat. Tissillä taintuu, mutta siihen en enää haluaisi opettaa..

Voihan ehkä olla myös nälkää, sillä typy on tosi huono syömään kiinteitä. Täysimetin lähes 6 kk ja nyt päivässä menee ehkä purkki kiinteitä yhteensä. Neuvolassa vaan sanoivat, että se riittää neidillä kun painoa on reilusti.

Omasta painosta, ei vaan lähde vaikka ahkeraan imetänkin. Raskaudesta sain melkein 30 kiloa, enkä kokenut edes mässääväni.. Minulla taisi olla raskausdiabetes, tyttökin oli kohtalaisen iso syntyessään 4500 g. Nyt olisi vielä reippaat 10 kiloa tiputettavana ja vaikeaa on. Olen miettinyt, että voisko mua jotenkin hormonitoiminta lihottaa ja elättelen toiveita että imetyksen jälkeen olisi helpompaa saada kilot pois? Ennen raskautta olen ollut aina hoikka ja saanut syödä lähes mitä vaan lihoamatta. Nyt jokainen suupala jää taatusti kiinni..

ajankuva ja tyttö 26.3

Vierailija
5/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippandiin toive toteutui, eli pääsin illalla koiralenkille tuulettamaan päätäni. Auttoi huomattavasti. Lapsetkin saatiin ajoissa nukkumaan, ja Saanakin nukkui ihan hienosti. Heräsi n. tunti alkuperäisen nukkumaanmenon jälkeen tankkaamaan vähän lisää (simahti ensin niin nopeasti, ettei maitokiintiö tullut täyteen), mutta nukkuikin sitten aina klo 2:een ja sen jälkeen heräämättä klo 7:ään. Minäkin sain siis nukkua. Kiitokset siis Pippandiille kauniista ja toteutuneesta toivotuksesta!

Tänään olemme ulkoilleet, Saana jatkaa unia tuolla ulkona vielä. Nuutti haluaa katsella Nalle Puhia videolta, lupasin laittaa pyörimään. Meillä on Nuutille päivittäinen kiintiö telkkarin katselulle - tosin useimmiten sitä ei juurikaan katsella, mutta näin kotipäivinä tulee katseltua.

Ja sitten gallupeihin: Paino ei mulla kyllä imetyksellä ole enää vähään aikaan laskenut, alkuun kyllä. Hauskaa on, että olen Pippandiin kanssa lähes samassa pudotustahdissa, mutta mulla on nyt painoa pari kiloa enemmän... Se johtuu varmaan parin viime viikon " rötväilystä" syömisten suhteen sekä vähäisestä liikunnasta. Nyt koetan ottaa itseäni niskasta kiinni ja elää terveellisesti jouluun asti. Sitten jouluna saa taas ottaa ihan rennosti...

Ja hiuksista: Saanalla on aika paljon sellaisia vaalean-ruskehtavia hiuksia. Syntyessä oli jo niin paljon, että isäntä kysyi, että kenenkähän lapsi tämä on... Meillä nimittäin Nuutilla ei ollut syntyessä yhtään tukkaa, ei myöskään minulla eikä miehellä... Saanan tukka oli aluksi aika tumma, mutta on nyt vaalentunut blondiksi niin kuin meillä muillakin... Hellyttävintä tukassa on iso otsatöyhtö, mallia " Tintti" ...

Nyt en sitten muista muuta... Pitäisiköhän keittää aamupäiväkahvit, kun täällä taas niistä puhuttiin ja kahvihammasta alkoi kolottaa...

Terhi&lapsukaiset

Vierailija
6/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Pippandii hyvänyön toivotuslauseesta, sellainen aina piristää mieltä kun huomaa et joku meitä ajattelee. Ja aiheeseen viime yö. Kyllähän taas herättiin monees otteseen, mutta koska itse ymmärsin mennä nukkumaan heti täydellisten naisten jälkeen eli klo22 niin nyt on ihan ok olo. Tai vähän nyt tietty haukotuttaa. Tyttö heräsi kitisemään oman nukkumaan menoni jälkeen klo. 23.30, 01, 03 ja 05 syötin. Aiemmilla kerroilla olin sisukas (jee hyvä minä) ja koitin silittää ja sorruin kyllä ottamaan syliinkin vähän. Ku nuo hampaatkin tuntuu vaivaavan niin yhden kerran sit aattelin että nyt kyllä haen supon. Ja kun palasin keittiöstä supon kanssa makasi tyttö liikkumattomana ja minähän säikähdin. Pikku polonen olikin nukahtanut:) Niin, masussakin hällä tuntui yöllä lisäksi kiertävän ja nyt parina aamuna on typyn masu ollu aika ruikulilla. En ymmärrä. Mitään uutta ei oo maistellu viime aikoina (paitsi viikonloppuna pikkiriikkisen kananmunan nokareen) ja mitään kummosta en minäkään oo syöny. Nyt päätin sitten olla muutaman päivän kahvilakossa ja kattoa miten käy. Lujille ottaa...ajattelin et perjantaina vasta ottasin kahveeta.IIK.

Musta tuntuu monesti et teenkö minä jotakin väärin kun lapsi on huono nukkuja. Olenko minä huono äiti? Enkö osaa luoda lapselle rauhallista unihetkeä? En osaa laittaa lasta nukkumaan oikealla hetkellä? Aina on päivälläkin joko yliväsynyt tai liian virkeä? Ja vaikka olisi ollut yliväsynyt niin yhden nukutusyrityksen jälkeen onkin taas virkeä. Tulkitsenko lapseni viestejä jotenkin väärin? Sitä vaan miettii että jossakin se syy on kun muiden lapsen ne tuntuu nukkuvan...NYYH.

Niin tosta kouluhommasta mistä Kalamamikin kirjotteli. Mulla on samanlainen käsitys et pitää olla yo tutkinto tai sit esim lähihoitaja. Näin ainakin kaikilla meidän luokalla.

Ei voi olla totta, taas neiti heräsi. Päiväunet kesti taas 30min.

-väsynyt miuqu ja nukkumista inhoava nti näpsä-

Vierailija
7/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalamamille hyvää ekaa koulupäivää!

Ja Minille puheen kehityksestä: Minusta on juuri hauska seurata sitä, miten oman lapsen puheen kehitys menee verrattuna teoriatietoon. Ja sitten toisaalta esikoisen osalta olen seurannut sitä, miten esim. joistakin muodoista tulevat esiin vanhat, " esihistorialliset" muodot, joita siis ei enää suomen kielessä käytetä mutta joita on joskus ammoisina aikoina käytetty ennen kuin nykyiset muodot ovat tulleet peliin. No joo, nyt meni vähän syvälliseksi. Mutta siis hauskaa seurattavaa, joka tapauksessa.

Terhitaas

Vierailija
8/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis heipparallaa....

Johan oli eilen päivä, vaaveli ei suostunut menemään päikkäreille. Ekat päikkärit siis meillä yleensä 10-11 välillä sen puolituntia tai yli mutta eilen vasta vajaa puoli yksi suostui nukkumaan hätäisesti puoltoista tuntia ja nekin katkonaisesti. Iltasella sitten vajaasta kuudesta puol seitsemään toiset unet ja arvata saattoi ettei mene ajoissa nukkumaan. Vasta kymmeneltä illalla väsähti, siihen mennessä oltiin kyllä monet huudot kuultu, kuten myös ennen päikkäreitä. Huh huh sanon. Tänään taitaa olla ihan samaa touhua, koitin äsken että alkaisko nukkumaan kun on ihan väsyneen näköinen mutta huutohan siitä tuli, hirveä=) Hampaita taitaa pukata, ainakin tuossa alhaalla alakulmahampaan viereen(siis siihen mihin sen kuuluisi tulla) aika takana tuntuu jo kohouma ja jos ei ole hammas niin mikähän lienee sitten. Kamalasti kuitenkin kaikkea yrittää purra ja järsiä, mä olen jo monta kertaa saanut osani noista neljästä hampaasta=)

Olen tässä miettinyt että saakohan Emma tarpeeksi maitoa, mä en siis enää imetä päivisin ja en saa emmaa juomaan maitoa paljon mitään, ehkä jonkun 400milliä menee. Öisin syö parikertaa ja illalla yhdenkerran imetän viellä. Tänään en ole saanut maitoa tippumaan viellä muutamaa huikkaa enempää, eikä tuo tissiäkään huoli vaikka yritin sitäkin epätoivoissani tarjota=) Onko muita joilla sama ongelma tai joku jolla olisi ratkaisu mun ongelmaani=)

Eilen oli galluppia AIKUISTEN ruoan antamisesta: MEillä on saanut spagettia, makaronia, jauhelihaa, pullaa pikkupalan, jätskiä niin että kastoin lusikan vääränpään jäätelöön ja annoin, suklaatakin niin että palaseen jäi vain hampaan jäljet, mitähän muuta viellä=) ai niin mehua josta näemmä tykkäisi ihan kamalasti, ylläri ylläri=) Niin ja tietty kaikenlaista leipää mitä sattuu olemaan.

Nyt menen kokeilemaan josko suostuisi päikkäreille ettei taas tarvitse sitten yötä myöten valvoa=)

Vierailija
9/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus kun taas sataa.Eilenkin satoi ja toissapäivänä.Eipä siis olla vaunuiltu.Päikkärit poika kuitenkin ulkona nukkuu kun sen verta suojaava katos.

Meillä taitaa(toivottavasti,sormet ristissä) nuha pikkuhiljaa antautumaan vaikka vielä vähän tukkonen onkin.Yöllä heräilee jotakin kertoja mutta viime yönä ei tarvinnu nousta kuin kerran tuttia laittaan kun Juuso löysi yön pimeydessä itse tutin suuhun seuraavilla kerroilla kun ilmoitti itkullaan et tutti puuttuu.Itse kyllä nukuin huonosti sillä mulla oli todella kuuma nukkua,vaikka makkari onkin viilee.Siis tosi ahistavaa,liekkö jotain hormoonijuttuja...

G:Meillä oli Juusolla hiukset syntymästään asti.Alussa oli ihan tummanruskeat mutta nyt ne ovat vaalentuneet.Juusolta myös lähti osa vauva-ajan hiuksista pois mut ei kaikki ja tosiaan vaalenivat,ovat nyt vaaleanruskeat.

No joo,tänään pitäs kävästä työpaikalla ja varaan parturiaika.

Nyt ruokaa laittaan et saa poitsu ja itekin murua rinnan alle.

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Vierailija
10/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miuqu, samat fiilikset tuosta nukuttamisesta. En ymmärrä, miten Saanan viestejä voi olla niin vaikea tulkita. Esikoisen kanssa opin uniasiat jotenkin paljon helpommin, mutta nyt en osaa oikein sanoa, onko neiti väsynyt vai yliväsynyt vai pirteä vai mitä. Ja miten nukuttaminen olisi paras hoitaa jne. Muuten Saanan kanssa on mitä helpointa olla, ts. hoitaminen sujuu rennosti ja hyvin, mutta nuo uniasiat ovat jotenkin kummallisia... Miksi jonain toisena päivänä/yönä sujuu ja jonain toisena ei, miksi välillä nukahtaa helposti, välillä ei millään, miksi joskus uni on rauhallista, toisinaan hirveän levotonta... Ei tajua, ei. Ei kai auta kuin toivoa, että aika hoitaa asian ja äiti oppii ymmärtämään pikkuistaan päivä päivältä paremmin...

Ja nyt lopetan tämän häiriköinnin.

Terhi

Vierailija
11/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi päivä aamupalan jälkeisellä kylvyllä. Nimittäin, annoin Helmille ruisleivänpalasen imeskeltäväksi siksi aikaa, kun itse syön aamupalan, ja eikös tuo saanut siitä sitten palasen nyhdettyä irti. Ja kun ei nuita hampaita vielä ole kuin kaksi naskalia alhaalla, niin kokonaisena nielaisi sen palasen. Sehän tietty juuttui kurkkuun ja aiheutti oksennusreaktion. Siinä sitten juuri syöty kaurapuuro levisi viuhkana rinnuksille ja sitterille. Joten ei muutakuin tyttö kylpyyn ja vaatteet ja sitterinpäällinen pyykkiin. Ah, että oli ihana aamu!

Meidän Helmutilla oli syntyessään tummat säkkärt hiukset (siis märkänä kihartuivat) ja sellaset tosi hahtuvaiset. Nyt hiukset ovat jäykemmät, mutta hyvin vaaleat, ihon väriset, eikä niitä kovin kummoista määrää ole. Tuntuu kuitenkin jatkuvasti tulevan lisää. Mutta siis kauempaa katsottuna näyttää kaljulta. Ja kaikki tuntemattomat ihmiset luulevat häntä pojaksi, koska tytöllähän tietenkin pitää olla pitkät hiukset jo pienestä pitäen. Samanlaisia persikkapäitä ollaan oltu molemmat vanhemmat samanikäisenä, joten enpä muuta osannut odottaakaan. Monesti mietin, minkä nänköinen Helmi on sitten, kun hiukset alkavat olla jo vähän pidemmät. Siihen vain saattaa vierähtää tovi, koska itselläni ei vielä 2 v:kaan ollut kovin paljoa tukkaa.

Voih, ainainen keskustelu kiloista...Masentaa, koska vaikka kuinka yritän, niin meikäläisellä ei paino putoa. Harrastan liian vähän liikuntaa ja syön liian paljon. Tai ainakin vääränläistä ruokaa. Mä en kuitenkaan halua alkaa täysin porkkanalinjalle, joten pakko kai tässä on alkaa nuita annoskokoja pienentämään. Liikuntaa tuskin tulee lisättyä, koska enempää kuin kerran päivässä en jaksa lähteä vaunuttelemaan. Mihinkään jumppaan tms, en pääse, saatika kuntosalille, kun miehen työvuorot ovat niin epäsäännölliset. Kotona sen sijaan voisin jumppailla, mutta jos nyt saan suoraan sanoa, niin meikäläinen INHOAA sitä kuumaa ja hikistä oloa, mikä liikunnasta tulee. Ja se tulee tällä massalla jo pienimmästäkin ponnistuksesta.

Johan on taas synkkää. Pitäs kuitenkin varmaan ulos lähteä, että saisi happea ja hieman enemmän valoa kuin jos täällä sisällä koko päivä kökkäillään. Kävin muuten eilen Kelassa jättämässä hoitovapaapaperit ja mielenkiinnolla odottelen tietoa niistä suunnattomista rahamääristä, joita meikäläiselle myöntävät ensi kevääksi. Varmaan pitää myös verotoimistossa käydä, kun se hoitolisähän on verotettavaa tuloa ja jos samalla prosentilla mennään kuin nyt, niin meikäläinen ei saa mitään käteen. Myös tuo asuntolaina ilmeisesti hieman laskee prosenttia.

Noh, josko sitä sitten lopettelisi. Pakkaamaan pitänee taas alkaa ja vähän siivoilla. Pitäsköhän leipoakin jotain?

lehtovi ja Helmi 28.3.

Vierailija
12/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tel, ihan samoja aatoksia täällä myös. meilläkin muuten tytön kanssa on tosi iisiä, viihtyy hyvin itekseenkin leluja tutkien, on sellainen ilopilleri, ruoka maistuu jne, mutta siis tää nukkuminen.

ja kun välillä meillä vaan kukutaan öisin ja saattaa mennä tunti tai kaksi yöllä hereillä kun koittaa nukuttaa häntä. näpsä vaan höpöttelee ja leikkii tutilla mut ei nuku. ja tästä kun valitan läheisille niin kaikkia tuntuu vaan naurattavan ja huvittavan vaikka siitä on oikeesti nauru kaukana kun itse on ihan tööt.

juup. nyt mennään koittaa jos uni tulis makkarissa... epäilempä vaan.

-miuqu ja pieni näpsä joka tässä haukottelee ja hymyilee-

Vierailija
13/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Meillä neiti jatkaa hyviä yöuniaan. Eilen meni nukkumaan 22.00 ja heräsi kuudelta -annoin tissiä ja jatkoi uniaan 8.30 asti. Tuntuu hyvältä kun tossa meni pari kuukautta tosi tiheästi heräillen kun Maijalla oli korvatulehdus ja kovasti oli räkäinen.

Hiusgallupista: meillä molemmilla tytöillä on ollut ja on edelleen tosi harvasti tukkaa. Eiköhän se siitä lähde kasvamaan -mullakin tuuhentui vasta kouluiässä.

Ego kyseli laihtumisesta imetyksen aikana ja hyvin on täälläkin lähtenyt paino alas. Kun aloin odottaa painoin 55kg ja laitokselle mentäessä 67kg. Kaksi kuukautta synnytyksestä 58kg ja nyt 53kg. Ja edelleen imetellään. Tosin huomaan että jos en juo tarpeeksi niin alkaa maito hiipua. En olisi ikinä uskonut kun aluksi sitä tuli yli omien tarpeiden ja vasta viimeiset 2kk tyttö on tyhjännyt molemmat rinnat kerralla.

Haluaisin vielä imettää sinne 10kk joten täytynee opetella taasen juomaan vettä oikein pullotolkulla. Kesällä se sujui mutta näin ilmojen viiletessä ei oikein maita.

Gallupia kehiin: JOKO MENKAT ALKOIVAT?Mulla ei ole vieläkään menkkoja kuulunut vaikka en enää imetä niin tiheästi kuin vielä 6kk. Miten teillä muilla jotka imetätte tai entäs ne jotka lopettaneet koska alkoivat? Esikoista imetin 3kk ja heti alkoivat menkat kun lopetin imetyksen.

Kalamamille: kiitos tiedoista siihen koulutusasiaan. Olen tosiaan yo- ja merkonomi, joten yo papruilla siis haetaan. Käytkö koulussa nyt ja onko opiskelusi täysin päiväopiskelua? Entäs tuet? minkäverran niitä nykyään saa? Tiedätkö muuten tai tietääkö kukaan mikä se aikuisopiskelija ikäraja on?

Nyt täytyy lähteä ottamaan nuutinen syliin kun kopsahtaa pian...

Hauskaa päivää kaikille!

pump@ ja maija

Vierailija
14/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

XO *leveä haukotus* Pääsinkös jo kehumasta, että olen saanu nukuttua hyvin?? No nyt ei sitten nukuttu, pieni neiti känkkäsi ja pyöri, tuti oli hukassa ja kiukutti muuten vaan. Pieniä pätkiä nukuttiin väliin. Kelloa en viitsiny katsoa, ei harmittanu sit ihan niin paljoa. Korvia käytiin eilen näyttämässä, kun pieni niitä niin kovasti haroi, ja lämpöä on ollu jo reilun viikon. Puhtaaksi väitti lääkäri, että lienee sitten " hammaskuume" . Katsotaan vielä miten menee ohi, saatiin kyllä lupa mennä takasin jos ei ala helpottua. Ja isosiskoa on käytetty ihan keskussairaalassa toteamassa korvatulehdus, kun lääkäri ei kehdannu myöntää ettei nähnyt pieniin korviin! Laittoi sinne että tutkitaan missä vika, ja molemmat korvat oli tulehtuneet.. Mutta toivottavasti ei nyt ole mitään sen kummempaa.

Auto pitäis viedä katsastettavaks, kyseltävä sukulaisia/kummeja lapsenvahdiks ettei neiti 3vee kyllästyessään pistä katsastuskonttoria matalaks.. Enkä kiukkuista pientäkään viitsis mukaan ottaa. Ja päädyn todennäköisesti kuitenkin molempien kanssa sinne lopulta, yleensä ei onnistu tälläset asiat niinkuin suunnittelee!

Pyykit olis pestävä, ne senkun lisääntyy heti, kun silmä välttää!! ;)Imurillekin töitä ja tavaroiden raivaus ennen sitä ja, ja...

Mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa!! :) Jospa me väsyneet tyttöset otetaankin vaan rennosti?! Kun ruuat tulee ajallaan niin mikäs hätä tässä. :) Uloskaan kun ei tarvi kiirehtiä, vettä tulee kuin aisaa. Lunta, kiitos!! Liian synkkää ja harmaata näin..

Vierailija
15/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Näpsä yöllä on hereillä, niin hän on kuvailustasi päätellen siis ihan hyvällä tuulella eikä itke tms. Ymmärsinkö oikein? Mitenkä sinä silloin nukutat häntä? Siis mitkä keinot käytössä? Hyssytteletkö sylissä? Annatko tissiä? Silitteletkö? Onko valot (yövalo) päällä? Oletko yrittänyt ihan vain antaa Näpsän olla omassa sängyssään (nukkuuko omassa sängyssä vai teidän vieressä? En nyt muista mitä olet siitä kertonut), ja siellä höpötellä niin kauan kunnes nukahtaa? Nukahtaako muuten illalla itsekseen vai nukutatko jollain tavalla? Vai jos et reagoi yöllä mitenkään höpötyksiin tai siihen, että hän on hereillä, niin alkaako itkeä, jos ei saa huomiota? Ajattelin vain, että onko hän tottunut siihen, että aina yöllä, kun havahtuu, pitää saada seuraa, etnnekuin saa uudestaan unen päästä kiinni. Tai että eikö hänelle ole selvinnyt, että kun on valoisaa, silloin ei nukuta (paitsi sii päikkärit,jotak hänellä oli niitä pätkiä) ja kun on pimeää eli yö, niin silloin nukutaan? Eihän tuo tietty nuin yksioikoista ole, kun esim. aamullahan on vielä tosi pimeää, ja silti meilläkin herätään seitsemältä.

Sitä olen itsekin miettinyt, että meillä Helmi on 30 min tirsojen jälkeen ihan virkeä ja voi valvoa taas jonkun 3 h ennenkuin pitää päästä päikkäreille, että jos hän heräilisi yöllä esim. 4 h unien jälkeen, niin ihan hyvin voisi valvoa keskellä yötä taas sen 3 h, jos esim. laitettaisiin valoa päälle. Äh, tulipas sekava sepostus.

Vierailija
16/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtovi: Näpsä nukkuu omassa sängyssään mutta aamun klo.5-6 syötön jälkeen meidän vieressä. Yöllä hän saattaa herätä omassa sängyssään höpöttelemään, leikkii tutilla kolisuttaen sitä pinnoihin. On kokeiltu ja tämä saattaa kestää jopa yli tunnin. Ei välttämättä kaipaa seuraa mutta koska itse haluais nukkua niin sorrun välillä tainnuttamaan tissillä tai ottamaan viereen. Joskus nää auttaa, aina ei. Ja juu pimeää on makkarissa, ei edes yövaloa. Viereen jos otan niin koitan nukuttaa olemalla itse ihan liikkumatta hänen vieressä mutta pitäen kiinni esim kädestä. Tyttö vaan sätkii kun haluais ylös.

Nyt ei ehdi taas enempää. Väsynyt typy kiukkuaa.

-miuqu taas-

Vierailija
17/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista huomenta! Tämä aamu meni ihan harakoille. Vasta puolen kymmenen aikaan oltiin tytön kanssa syömässä aamupuuroa... Tytsy oli kyllä jo ennen yhdeksää hereillä, mutta kun en millään olisi halunnut nousta ylös... No, nyt on puurot syöty ja maidot juotu, ja tyttö leikkii tyytyväisenä lattialla =)

TEL ja muut " univajaiset" : Pitäsköhän meidän perustaa ihan oma pino jossa puretaan näitä huonoja öitä, ettei kaikkien tarvitse lukea joka päiväistä valitusta... =)

Tarvinneeko edes erikseen mainita että meillä ei viime(kään) yönä nukuttu. Yöunille klo 21.00, ensimmäinen herätys vähän ennen puolta yötä, siitä sitten tasaisesti parin tunnin välein aamuun asti. Mikä ihme siinä on että ei voi nukkua?! Huoh.

Painosta: Raskausaikana tuli +19kg, jäljellä vielä 3kg. Meilläkin täysimetystä 6kk ja imetys jatkuu edelleen, mutta kuihtumaan ei kyllä ole päässyt... 10kg sais hävitä ihan huoletta!

Ruuista: Tyttö ei ole maistanut mitään " aikuisten" ruokia. Sormiruuatkaan ei vielä kiinnosta. Eli ihan omiin soseisiin saa toistaiseksi tyytyä. Ihan senkään takia en anna tytölle mitään " ylimääräistä" , koska appivanhemmat alkaisivat heti tunkemaan tytölle suuhun kaikkea mahdollista jos kuulisivat/näkisivät että tyttö saa muutakin kuin omia ruokia. Tähän asti ovat tyytyneet vain kyselemään että " millonkas sitä ja sitä ja sitä ja tätä saa antaa?" Ja lisäksi pidän tarkasti kiinni siitä että mitään mikä on käynyt jonkun muun kuin tytön omassa suussa ei laiteta tytön suuhun! Appivanhemmilleni tämä ei ole itsestäänselvyys. Heidän on hieman vaikea ymmärtää että

a) kariesbakteeri tarttuu vain syljen välityksellä

b) huonot hampaat ei periydy!

Jaahas, tämmöistä tilitystä tänään. Täytyy uhmata ilmojen haltijaa, ja lähteä vaunutellen viemään kodinhoitotuen hakemus Kelaan =)

T.E. & Typsynen

Vierailija
18/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti gallupeihin:

HIUKSET: Jennalla oli laitoksella ihan musta tukka, jota oli aika paljon. Hiukset ei lähtenyt kauheasti, mutta väri on muuttunut aivan vaaleaan. Tukka on kasvanut niin valtavasti, että muistaakseni viime viikolla kävimme ensimmäisen kerran parturissa.

KILOT: Höh, niitä piisaa. Eikä tunnu lähtevän mihinkään. Viime viikon pudotus -0,3 kg. Hitto, kun on hidasta!

Nyt jatkamaan kotitöitä. Mukavaa päivää kaikille!

Marju ja Jennukka

Vierailija
19/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt taaskaan muistan kaikkia..

Tukkaa tytöllä on ihan vähän, ohutta nukkatukkaa, ehkä pari milliä pitkää (ihanan tuntuista!). Olisko vaaleanruskeaa, hieman punertavaa. Muillakin lapsosilla on tukka alkanu kunnolla kasvaa tuossa1,5v paikkeilla, että kiirettä ei pidetä.

Painoon: mulla taisi nousta..ööö.. hetkonen!Juu 12kg (piti kaivaa neuvolakortti ja tarkistaa..) 59-60 panoin ennen raskautta, viimesilläni melk.72.. Laitokselle jäi 6kg, mutta mä en ole imettäessä koskaan laihtunu, vaan lihonu, joten siihen tuli nopeesti lisää! Ja edelleen paino jumittaa tuossa 68-69kg... Pitäis saada tuo 8kg edes pois, niin olisin tyytyväinen.. pituutta vajaa 170cm.

Menkat tuli n.1,5kk imetyksen lopettamisen jälkeen, kahdet ehti tulla ennekö kierukka laitettiin. Sen koomin niitä ei olekaan sit näkyny, enkä ole raskaana(höh..). Kierukka sis toimii niinkun olin ajatellukin. Tosin pitäis varmaan mennä tarkistuttamaan ettei ole tulehdusta, kun alavatsalla menkkamaista polttavaa ja nipistelevää kipua, ja valkovuoto tosi runsasta.. Tutulla oli kesällä vakava, tosin harvinainen,kierukan aiheuttama kohtutulehdus, vähän pelottaa ettei nyt olis jotain sellasta?!

Ja nyt mä meen, ruokaa tekemään kiiruusti..

Vierailija
20/33 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minä kärsin vieläkin noidannuolesta. Selkä on tosi kipee. Nyt silti pääsen joten kuten seiniä pitkin kävelemään, välillä. Miehellä on työpäivä, mut neitin kummitäti tuli vähän avuksi vauvanhoitoon. En siis pysty ollenkaan nostamaan tytyä. Aamulla kävin miehen avustamana vessassa ja kipu oli niin hirvee, että meinasin pyörtyä. Lattialle piti mennä maate ja siellä sitten kontaten keplottelin itseni takaisin sänkyyn. Nyt on kyllä huomannut, että kylläpäs se käveleminen ja kyykistyminen on normaalisti TOSI helppoa. Joten...ajatelkaahan seuraavaa askeltanne ottaessa, että onpas tämä helppoa. =)

Meidän tytyllä on ollut jo pari viikkoa tosi kova flunssa. Nokka vuotaa ja kurkku rohisee. Sit yskii välillä sellasta tosi limasta yskää. Aamulla ennen töihin lähtöä mies laittoi selkääni jäävoidetta ja koska se tuoksuu tosi voimakkaalle, aukesi tytön nenukin kunnolla ja uni oli paljon levollisempaa. Kätevää. Viime yö olikin sitten tosi levoton näin yleensä. Tyttö söi 7 kertaa!!! Itse en voinut häntä tissille nostaa, joten mies tuntui nostavan sen viereeni pienimmästäkin inahduksesta. Mutta eka kertaa neitin syntymän jälkeen oli sellainen yö, että en noussut kertaakaan tytön takia. =) Oon aina ajatellut, että samapa se on mun nostaa se tyty syömään ja antaa edes toisen nukkua, kun mun täytyy kumminkin herätä. Nyt oli kuitenkin selän takia poikkeustilanne. On kuitenkin ollut tosi I H A N A huomata, kuinka se mies minusta huolehtii. Eilen kun en pääsyt edes vessaan, mies kiikutti mulle ämpäriä potaksi ja ihan itse hoiteli sen pois ja jopa pesi ämpärin. Nytkin soitteli töistä, että miten täällä pärjään. On mulla kyllä tosi ihana ja RAKAS mies. Niisk...

Meidän tyty ei edelleenkään konttaa eikä ryömi. Välillä tuntuu,että onkohan kaikki ihan normaalisti kun etenemistä ei tunnu tapahtuvan. Melkein kuukauden on jo noussut konttausasentoon hytkyttelemään mut mitään edistystä ei tapahdu.

Mitähän Galluppeja oli. HIUKSISTA...meidän tytöllä on vähän sellaista tummahkoa karvaa päässä. KUUKAUTISET eivät ole vielä alkaneet, imetän vielä melko paljon. Tosin kuukautisia ei ole ikävä. =) PAINO on suht samassa kuin silloin kun aloin odottamaan. Toivottavasti ei nouse kun imetyksen lopetan.

Mutta nyt pitää mennä maate lepuuttamaan selkää.

t. Lykky