Kaikki korkeammin koulutetut ystäväni eivät ole Facebookissa tai jos ovat
eivät ole laittaneet kuvaansa sinne. Kertoo hienostuneesta luonteesta sekä hyvästä itsetunnosta.
Kommentit (12)
Mulla on läjäpäin eri alojen tohtoreita, maistereista puhumattakaan FB-kavereina ihan kuvien kera. Päivitykset ovat pääasiassa tosin fiksumpia kuin heikommin koulutettujen kavereitteni. Ei kiroilla eikä levitellä intiimijuttuja tms.
että on enemmän luonnekysymys kuin koulutuskysymys. Omasta tuttavapiiristä ani harvalla on profiili ja ystäviä löytyy tohtoreista ja useamman oppiarvon omaavista vähemmän koulutettuihin. Kaikki eivät halua jakaa asioitaan tuhannen frendin kanssa netissä. Kaikilla ei myöskään ole aikaa roikkua facebookissa, kun saa olla koneella ihan tarpeeksi työaikana.
ne myöskään roikkuvat tällä palstalla... ne hienostuneet.
en ole korkeasti koulutettu, mutta omaan hyvän työpaikan ja olen tienaan keskituloista paremmin.
Omaan ystäviä paljon, mutta yksinkertaisesti minua ei kiinnosta jakaa tai vaihtaa kuulumisia facessa vaikka useimmat ystävistäni siellä ovatkin.
En mä oikein jaksa uskoa että koulutustasolla ym. on asian kanssa tekemistä.
En mä oikein jaksa uskoa että koulutustasolla ym. on asian kanssa tekemistä.
Ei ole, ei. Vastaavia tapauksia löytyy kyllä kaikista koulutustaustoista.
Säästä ei voi ennustaa ilmastoa.
sitten ne ovat vain keskittyneet aina niin paljon opintoihin, ettei niillä ole kavereita eivätkä kehtaa liittyä facebookiin.
Ihan yhtä validi selitys tämäkin, vai mitä ap?
terv. yksi, jolla on hyvinkin paljon korkeakoulutettuja ystäviä fb:ssa
peruskoulutausta ennen työelämää enkä ole Facebookissa.
..mutta mulla siis onkin tietysti poikkeuksellisen hienostunut luonne ja hyvä itsetunto. ;)
jos pitää olla pois facebookista, että olisi "parempi" ihminen.
Miten asia itsetuntoon liittyy? Huh, onneksi olen aikoja sitten lopettanut tuon jatkuvan stressaamisen, että mitä muut ihmiset minusta ajattelevat jos teen tai olen tekemättä. Iloisesti teen, mikä tuntuu hyvältä ja sopii yleisesti omiin moraalikäsityksiini!
Ja olen keskimääräistä korkeammin koulutettu, en varmastikaan vain ymmärtänyt hienostua tarpeeksi!
tuttavapiirissäni on ollut 'oikein mukavia' pikku opettajattaria, jotka kyllä mielellään mussuttavat pullaa kahvin kera ja puhuvat paskaa. Puhumattakaan 'muista mmaistereista', joiden veemäistä luonnetta ei tittelit hienonna. Suoran paskanjauhamisen sijaan veemäisyys on epäsuorempaa ja 'muka hienostuneempaa', mutta tarkoitus sama: loukata, syrjäyttää, nujertaa, horjuttaa muiden asemaa ja saada kohteet huonoon valoon.
Raadollista ja paskamaista kilpailua paremmuuden kiilto silmissä.
Mulla on läjäpäin eri alojen tohtoreita, maistereista puhumattakaan FB-kavereina ihan kuvien kera. Päivitykset ovat pääasiassa tosin fiksumpia kuin heikommin koulutettujen kavereitteni. Ei kiroilla eikä levitellä intiimijuttuja tms.
Minulla on facekavereina:
-lastenlääkäri
-gyne
-yhteiskuntatieteiden tohtori
-valtiotieteiden tohtori
-stt (yliopisto-opinnot siis takana)
-kemisti
-eläinlääkäri
-psykologi
Ja kuvilla ihan ovat, ja kirjoittelee omalle seinälleen sekä minun. :)
Sitten minulla on myös kavereita, jotka eivät ole facessa:
-lasteohjaaja
-insinööri (AMK)
-sh
-lh
-sähkäri/hissiasentaja
Mutta se on totta, ettei noiden korkeasti koulutettujen ystävieni ja tuttavieni päivitykset ole koskaan mitään raivonpuuskia/tilityksiä/kirosanoja jne. :)
t: amis :)
Saavat töissään rassata näitä koneita ihan tarpeeksi