Kauhea syyllisyys päällä, aiomme viettää joulun oman perheen kesken...
Tiedän että vanhempani tulevat vetämään herneen nenään ja syvälle :( Mutta mä en jaksa. Mä en enää jaksa sitä pelkoa siitä, että isä vetää perskännit tai suuttuu jostain ja pilaa kaikkien juhlatunnelman mököttämällä tai jotain muuta ihmeellistä.
Olen superitsekäs paska tytär, mutta haluan nyt aloittaa omat joulut oman perheen kanssa. Ugh.
Miten ihmeessä päästä tästä kalvavasta syyllisyydentunteesta eroon?
Kommentit (5)
Hyvä keino on kasvaa vastuulliseksi aikuiseksi ja myöntää se tosiasia, että ei kaikille voi olla aina mieliksi.
Sinä olet nyt Iso Tyttö, mutta et enää vanhemmillesi tilivelvollinen. Sinä olet nyt vastuussa oman perheesi hyvinvoinnista, varsinkin jos on lapsia. Ei sinulla ole mitään oikeutta pilata lastesi joulua vain ollaksesi Kiltti Tyttö.
Jos pukki ei sitten tuo sinulle lahjoja, niin osta ne itse joulun jälkeen. Saat halvemmalla sitten alennusmyynnistä, ja on varmasti mieleisiä.
Kyllä tässä tietynlaisesta kasvuprosessista on kyse. Kipeetä tekee. :/
Pitäisi päästää irti, olla vaan se paska tytär ihan reteesti. En ole heille mitään velkaa. Mutta ei ole helppoa vuosien jälkeen...
t:ap
Sinä haluat taata lapsillesi hyvän joulun ja se on sinun velvollisuutesi. Siitä sinun ei tarvitse tuntea syyllisyyttä. Sinä et ole paska tytär, vaan hyvä äiti.
anna olla. Jos vetävät herneen nenään, vetäköön.
Itsellä on alkkis äiti ja isälle joka pyhä maistuu myös. Lapsuuden joulut oli meillä lapsilla vanhempien ryyppäämisten katsomista. Nyt itsekin jo lapsen saaneena olen vanhemmilleni joka kerta ennen joulua sanonut, viina tai me. Viinan he ovat valinneet, joten olemme viettäneet joulut anoppilassa. Enkä kadu, lapsille raitis joulu.
Turhaa itseäsi syylistät, jos isäsi pitää viinaa tärkeämpänä, anna pitää, omapa on valintansa. Ja jos eivät kestä totuutta, se on heidän ongelmansa, ei sinun.
että sulle riitti nyt nämä alkkisjoulut deekuisän käytöksen varjossa. Ne raivarithan on yhtälailla sitä alkkista, viinan tuska pistää vihaksi. Ilmoitat ettet halua lapsillesi (jos sulla lapsia on)ikinä enää sitä samaa paskaa jota olet saanut itse kokea vuosia.
Ja sitten nostat itelles onnittelumaljan ja skoolaat vapaudelle!