Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pk-lasten leikit iltaisin?

Vierailija
01.11.2011 |

Meillä on 4-vuotias tyttö, joka aloitti päiväkodissa tänä syksynä ja kavereiden saaminen pk:sta on ollut vähän hankalaa. Olen pari kertaa kutsunut jonkun pk-kaverin meille kotiin kylään arki-iltana, mutta leikeistä ei tule mitään, kun lapsi on niin väsynyt. Yritänkö liikaa eli pitäisikö lapsen antaa mieluummin vain "levätä" yksikseen iltaisin ilman kaveriseuraa? Kotona seurana on pikkusisko, jonka kanssa riitelevät koko ajan...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3,5-vuotias ei ainakaan jaksaisi mitään ylimääräistä sosiaalisuutta pk-päivän jälkeen. Silloin on mielestäni tärkeintä saada aikaa ja läheisyyttä omilta vanhemmilta.

Vierailija
2/3 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapsi ei pyydä seuraa niin anna olla. Meillä myös 4v ja hän juoksisi naapurissa leikkimässä tai kaveria hakemassa harva se ilta. Niin kauan kuin toiminta ja sosiaalisuus lähtee lapsen aloitteesta on mielestäni ok. Jos lapsi haluaa olla vain äidin kanssa tai itsekseen niin olkoot. 2v nuoremman sisaruksen kanssa syntyy meillä välillä hyväkin leikki mutta välillä on todella pelkkää riitaa ja toisen tahallista härnäämistä puolin ja toisin. Näissä tilanteissa istutan lapset yleensä viereeni sohvalle kuuntelemaan kirjaa - aikalisä yleensä kannattaa ja sen jälkeen hommat sujuu paremmin vaikka ruoka sitten tulisikin puoli tuntia myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vahingossa emme muihin samassa pk:ssa oleviin lapsiin törmää. Nimenomaan siksi olen yrittänyt tukea tutustumista myös vapaa-ajalla, mutta ei oikein tunnu toimivan. Lapsi on niin väsynyt iltaisin, että vaikuttaa entistäkin epäsosiaalisemmalta, jos yritän viritellä jotain leikkejä muiden lasten kanssa.