Minkälaiset vanhemmat polttaa tupakkaa sisällä?
Luulisi ettei nykyisin kukaan enää polta sisällä. Mutta niin vaan tapahtuu.
Eikö nämä ihmiset ymmärrä että haju takertuu ihan kaikkeen, lapset haisevat kauhealle ja kaikki vaatteet, tekstiilit, hiukset, iho, kaikki löyhkää. Haju menee vaatekaappiin pestyihin vaaatteisiinkin. Kuinka joku voi olla niin idiootti.
Joku laki pitäisi saada suojaamaan näitä hulttiovanhempien lapsia! Eikö semmoista lakia vielä ole!?
Kommentit (12)
No, tietysti jos asunnossa ei vaikka ole parveketta ja pitäisi mennä aina ulos tupakalle..
En kyllä tunne ketään sisällä polttajia enää. Paitsi vanhan sukulaiseni, joka on aloittanut tupakoinnin jo 60-luvulla.:)
kohtahan se on varmaan pakko siirtyä sisälle tupakoimaan kun ne koko ajan koittaa vähentää sitä tupakointia tuolla pihalla. Pian ei saa edes parvekkeella polttaa.
saati nykyaikana. Muistan kyllä kun itse olin lapsi 60-luvulla, meillä kotona oli vierastupakkaa jota joku vieras saattoi polttaa, en ole törmännyt sisällä asunnossa tupakoiviin vuosikymmeniin.
Eli kotonaan saa polttaa. Meilläkin poltetaan, mutta vain keittiössä.
Eli kotonaan saa polttaa. Meilläkin poltetaan, mutta vain keittiössä.
Mutta vuokra-asunnossa voi joutua korvaamaan muuttaessa, jos tapetit on tupakantunkkaiset.
Samalla voi kysyä että minkälaiset ihmiset ylipäätään polttavat sisällä?!? Tupakanhaju pinttyy kaikkeen ja laskee talon arvoa, se on tosi vaikeaa saada pois. Itse olen asunut vähän aikaa rapussa jossa ainakin 1 asukas poltti asunnossaan. Asuin 4. kerroksessa ja tupakoitsija asui 1. kerroksessa, mutta koko rappu löyhkäsi ällöttävälle. Kaikki vieraat jotka tuli käymään huomatti hajusta, ja en siellä kauaa jaksanut asuakkaan. Oli aina masentavaa tulla kotiin ja kulkea sen tupakanhajun läpi.
sitten sisällä polttamisen, muuten polttaneet koko ikäni sisällä. Ja olen 1990 syntynyt. Ihan ympäri asuntoa kävelivät tuakka huulessa ja olivat vielä ketjupolttajia :/ kyllä koko sisaruskatraamme oli kiusattua ala-asteella, kun aina haisimme. Eikä pystytty asiaan vaikuttaa millään tavalla, vaikka vanhemmilleni sanoin että mekin haistaan. Autossakin polttivat me kyydissä.
No loppuipa heidänkin tupakoiminen sisällä vuosi sitten kun sain lapsen ja kerroin etten todellakaan tule lapsen kanssa käymään jos he polttavat sisällä.
Siis jos on ok-talo, niin siihen ei kukaa voi puuttua, mutta kerrostaloissa voidaan kieltää sisällä polttaminen
Siis jos on ok-talo, niin siihen ei kukaa voi puuttua, mutta kerrostaloissa voidaan kieltää sisällä polttaminen
Meillä oli tollaset naapurit, 4 lasta. 11v vahti alle 1v vauvaa ja muita kun vanhemmat lähipubissa. Koko käytävä hais röökille ja kun ne avas ovensa pelmahti hirveä tupakanhaju sieltä. Se äiti poltti viel pienen pienessä hississä ja kysy tullaanko pikkulapsinemme niiden kans samassa hississä.
Oma äiti poltti myös mut se oli kasaria, silloin oli eri meininki kuin nykyään.
muistan kuinka kärsin pienenä siitä jos joku poltti autossa tupakkaa. Silmiä ja huulia kirveli, ahdisti. Juurikin kasariaikaa, en tiedä ketään joka tekisi tuota nykyisin.
Mielestäni lapsen fyysistä pahoinpitelyä ja henkistä, koska kaverit kerttaa näitä hajupommeja, lapset nyrpistelee nenäänsä löyhkäpettereille.
Puuttuisin heti yhden äidin haisulikotiin, jos olisi laki. Lapset pois näiltä wt mammoilta ja papoilta.
tosiaan parilla kaverilla poltettiin sisällä. Haisin ihan hirveältä, kun tulin sieltä kotiin ja äiti heitti kaikki vaatteet pesuun. Ei silti asiasta kiihkoiltu ja ajateltiin, että kukaan ei satunnaiseen savuun kuole. Ja ihan terveitä aikuisia noista kavereistakin tuli. Eli hiukan nyt suhteellisuudentajua noiden huostapuheidenne kanssa.
Mutta muuten en tietenkään ymmärrä asiaa. Epäilen, että noissa perheissä on muitakin ongelmia toisin kuin silloin 30 vuotta sitten poltettiin ihan tavallisessa perheessä sisällä. Tosin oli ne silloinkin sellaisia duunariperheitä, fiksummissa perheissä oli siirrytty jo ulos silloinkin.
Mä tosiaan luulin, ettei tuota enää tehtäisi lainkaan sisätiloissa kuin jossain pulsukämpissä. Olin yllättynyt, kun lääkärikaveri säälitteli näitä lapsia, joiden vaatteet lemuaa metrien päähän. Kysyin vielä, että "siis polttaako jotkut vielä sisällä lapsiperheessä?" Tuo kaveri sanoi, että "kyllä, uskomatonta, mutta on niitä jonkin verran". Tunnen monta wt-perhettä, joissa ei niissäkään enää polteta sisällä, joten vaikea kuvitella, että kenellä sitten.