Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsetehty canvas taulu?

Vierailija
01.11.2011 |

Onko kukaan tehnyt kankaasta? Mistä pohjia saa? Styrox-levyjä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ostanut eurolla kirppikseltä valmiita, valkeita taulupohjia ja niihin olen tehnyt taulut kankaasta tms.

Vierailija
2/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tehnyt pohjaa rautakaupoista saatavista rimoista? Tuntuu paljon hankalammalta alkaa nikkaroimaan. Tuo taulupohja idea onkin hyvä. Millä olet kiinnittänyt kankaan taulupohjaan? Styrox-levyyn olisi helppo kiinnittää esim nuppineuloilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko hankalaa vaikka ostaa oikeat taulupohjan kiilapuut ja naputtaa ne yhteen, sitten pingottaa ja nitoa haluttu kangas siihen päälle. Näyttäisi ainakin aidolta ja kunnolla tiukalta. Johonkin styroksiin ei kangasta saa mitenkään kunnolla tiukasti pingotettua vaan kangas lörpöttää varmasti jostain. Vai että vielä nuppineuloilla... hahhaaa.

Vierailija
4/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taulupohjissa on kangas valmiina. Ja taulupohjia löytyy vaikkapa tiimarista..

Vierailija
5/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa halvalla kaikista kirjakaupoista, kaikista taide- ja askarteluliikkeistä (jälkimmäisissä kyllä kirjakauppoja kalliimmalla) ja niinä kovalevypohjina useista marketeistakin. Tämä tulee oikeasti halvemmaksi kuin ryhtyä nikkaroimaan itse kankaasta ja rimoista tai kehyspuista (joita myös saa valmiinakin taidekaupoista), ellei niitä sitten tarvitse kymmeniä ja satoja, jolloin itse tehdyt alkavat tulla jo halvemmiksi.

Se styroksi ei tosiaan ole kovin pitkäaikainen ratkaisu. Sitäpaitsi jos aiot maalata öljyvärillä, niin se styroksi siellä kankaan alla saattaa muodostaa pinnan, jonka päällä maali ja ohenneöljyt leviävät kankaan takapinnalla ja sotkevat pahan kerran maalauksesi. Tietty jos vaan jotain liimailet päälle, tällä ei varmaan ole niin väliä.

Vierailija
6/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso (n. 2 m x 2 m) styroxiin (paksuus 5 cm) pingotettu kangas, eikä kyllä lerputa mistään... pienillä nauloilla laitettiin kiinni ja hyvin on pysynyt pinkeenä :)

Vierailija
7/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehty canvas-taulu on valmis Vallilan taulukangas pingotettu K-raudasta ostetun n. 2,2cm kanttiinsa olevan rimasta tehdyn kehikon päälle. Nidottu kiinni. Kehys sahattu jiiriin, joten on tukeva.

Vierailija
8/21 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rimoja, joista itse naputeltu pohjat. Hankaluutena oli, että ne kuulsivat läpi kankaasta, joka siis valkoinen. Laitettiin valkoinen alukangas, ja ei enää kuultanut läpi. Itse kankaat kiinnitettiin nitojalla. Toimivaa.

Vierailija
9/21 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten taulu kiinnitetään seinään? on sellasia L-rautoja, jossa toin pää pidempi ja molemmissa päissä on reiät

Vierailija
10/21 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2011 klo 08:41"]

Onko kukaan tehnyt kankaasta? Mistä pohjia saa? Styrox-levyjä?

[/quote]

Vierailija
11/21 |
16.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tehny tollasia 1mx1,2m tauluja ihan 5cm paksun styroksin päälle pingotetusta kankaasta. Pysyy kiinni esim, ilmastointiteipillä ihan hyvin. Ja ei lörpötä mistään. Ja se styroksi maksaa alle 5€. Ihan sama minkä narun sinne taakse teippaa kun se on niin kevyt, et pysyy kyllä.

Vierailija
12/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä voi ostaa noita styrox- levyjä?

Vierailija
13/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta?

Vierailija
14/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se canvas niin kallis voi olla, että pitää itse askarrella? Tigerista ja Clas Ohlsonilta luulisi löytyvän halvalla.

Vierailija
15/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko hankalaa vaikka ostaa oikeat taulupohjan kiilapuut ja naputtaa ne yhteen, sitten pingottaa ja nitoa haluttu kangas siihen päälle. Näyttäisi ainakin aidolta ja kunnolla tiukalta. Johonkin styroksiin ei kangasta saa mitenkään kunnolla tiukasti pingotettua vaan kangas lörpöttää varmasti jostain. Vai että vielä nuppineuloilla... hahhaaa.

Niin ja niitä myydään ihan valmiiksi tehtyinäkin askartelu/taidetarvikekekaupoissa

Vierailija
16/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on canvas-taulu???

Harvemmat taulut on maalattu vanerille tai kovalevylle, eli kangaspohjahan niissä on melkein kaikissa.

Vierailija
17/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ainakaan isoja tauluja viritelkö noilla rimoilla. Puu elää ja aika nopeasti taulu alkaa kenottaa jostain kulmasta.Pätee myös halpoihin canvas- pohjiin.Joko kehysliikkeestä kunnon pohja tai sitten styrox-levy liimataan vanerin päälle ja kangas nidotaan siihen kiinni.Kannattaa käyttää aluskangasta ja kiinnitykseen kunnon osat joita saa esim rautakaupasta.Huomioi myös että styroxia ei voi siististi leikata pienemmäksi,leikattu reuna näkyy läpi tuplakankaasta huolimatta.

Vierailija
18/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ainakaan isoja tauluja viritelkö noilla rimoilla. Puu elää ja aika nopeasti taulu alkaa kenottaa jostain kulmasta.Pätee myös halpoihin canvas- pohjiin.Joko kehysliikkeestä kunnon pohja tai sitten styrox-levy liimataan vanerin päälle ja kangas nidotaan siihen kiinni.Kannattaa käyttää aluskangasta ja kiinnitykseen kunnon osat joita saa esim rautakaupasta.Huomioi myös että styroxia ei voi siististi leikata pienemmäksi,leikattu reuna näkyy läpi tuplakankaasta huolimatta.

Kangaspohja?

Mikäs se canvas-pohja on?

Vierailija
19/21 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupoissa monet aika pieniä ja tietyn mallisia. Itse haluisin ison!

Vierailija
20/21 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

bauhaus ja rautakaupat myy finnfoam tai vastaavaa levyä.

vähän kovempaa kuin styrox.hinta n 4.00e  neliö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan