Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Julkaisetko fs:ssa lastesi kuvia / nimiä?

Vierailija
31.10.2011 |

En ja en.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuritkin ja aika moni muu tietää mun lasten naamat ja nimet. Ja niissä vasta epämääräistä porukkaa onkin.

Vierailija
2/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä on niin helppo laittaa tiukat rajat kuka niitä näkee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mikä on fs?"

Ihan aiheellinen kysymys, vaikka osa tuntuikin jo tajunnneen. Fs=fb eli facebook.

T: ap

Vierailija
4/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä edes rajaa oikeastaan mitenkään

Vierailija
5/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en sitä pystyisi tekemään, voisin kait myös lopettaa matkustamisen ja juttelun paikallisliikenteen busseissa! AAAaaaarrrrggghhhhhh: joku voi kuitenkin nähdä meidät ja kuunnella meidän urpoja juttuja.

Vierailija
6/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että niiden kuvia on vanhempien fb-sivut täynnä?

Vierailija
7/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siihen maailmanaikaan fb on jo kuollut ja kuopattu

Vierailija
8/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja he eivät moista olettaneet. Nytkin jo saa tapella, kun mamma haluaa julkaista siellä kaikki MINUN asiani. Ja meidän lasten, tietenkin.

Vierailija
9/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät tunnu ikinä oppivan, että kerran kun nettiin jotain laittaa niin siellä on ja pysyy!

Vierailija
10/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus (hyvin harvoin) kommentoin siellä jotain lasteni tekemisiä, käytän ehkä ikää.. "5-vuotias lapseni ja 3-vuotias lapseni" tai "vanhempi lapsi" ja "nuorempi lapsi"

Harvoin laitan nimen, mutta en saa kohtausta jos joku tuttu kommentoi siihen mainitsemalla lapsen nimen.

Kuviakin laitan harkitusti, ihan muutama kpl vuodessa, enkä nimeä kuvaan lasta vaan kerron yleisesti jos jotain kommenttia laitan.

Vierailija
11/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus (hyvin harvoin) kommentoin siellä jotain lasteni tekemisiä, käytän ehkä ikää.. "5-vuotias lapseni ja 3-vuotias lapseni" tai "vanhempi lapsi" ja "nuorempi lapsi"

Harvoin laitan nimen, mutta en saa kohtausta jos joku tuttu kommentoi siihen mainitsemalla lapsen nimen.

Kuviakin laitan harkitusti, ihan muutama kpl vuodessa, enkä nimeä kuvaan lasta vaan kerron yleisesti jos jotain kommenttia laitan.

t. ap

Vierailija
12/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "lapsia harmittaa kun vanhemmilla on heidän kuviaan FB:ssä"? Onko joku kuullut esim. lapsesta jota harmittaa kun hänen kuviaan on vaikkapa kodin seinällä? Julkaistu lehdessä? Valokuvaamon ikkunassa? En koskaan laita mitään noloja kuvia lapsistani, tietenkään.

Vierailija
13/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita kuvien yhteyteen tunnistetietoja kuitenkaan.

Vierailija
14/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista on kuvia silloin harvoin, kun miehellä, mulla tai kaverilla on kuvia jostain tapahtumasta, jossa lapset olivat mukana. Yleensä niissä on mainittu lapsen etunimi.

Ainakin purjehdusreissusta, parilta ulkomaanmatkalta ja muutamista häistä on kuvia, joissa lapset esiintyvät - tosin pääasiassa jonkun tuttavan albumeissa. Mun tai mieheni laittamana löytyy aika vähän satunnaisia kuvia, koska kumpikaan ei yleensäkään laita feseen kuvia tai pidä esim profiilikuvana omaa naamaa. Vähän vanhemmalta lapselta kysyisin luvan, jos tuntisin tarvetta laittaa feseen jotain kuvaa.

Vierailija
15/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsestani kuvia ja aika paljon muitakin tietoja FB:iin. Tosin mulla on hyvin tarkat rajaukset, kuka mitäkin sivuiltani näkee. Moni tuttavistani varmaan ihmettelee, miksi postaan lapsesta jopa 2-4 kuvaa/kk, mutta mulla on FB-kavereina ympäri maailmaa asuvia lapsen kummeja, sekä kaikki isotädit ja isosedät, jotka ovat erittäin kiinnostuneita kaikesta lapseeni liittyvästä. Joten FB:ssä jaan aika yleisesti lapsen kasvutietoja ja niitä kuvia, jotta sukulaiset saavat uteliaisuutensa tyydytettyä ja minun ei tarvitse päivätpitkät lähetellä sähköposteja kuulumisista ja kuvia.

En jaksa uskoa, että lasta jotenkin haittaisi kuvat netissä. Minulle ainakin on ihan sama mitä vauvakuvia minusta tuolla maailmalla liikkuu. Todennäköisesti vähennän kuvien levittelyä kun lapsi kasvaa, ja kunhan tuo sukulaistenkin alkuinnostus laimenee.

Vierailija
16/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuvan alle voin kirjoittaa että Anna Särkänniemessä tai Ville fudismatsin jälkeen..

Lasteni kuvat ovat kerran olleet Vauva-lehdessäkin, muutaman kerran Hesarissa (kuvat yleisötapahtumasta). Yhden kaverin lapsi on ollut tv mainoksissa ja erään tuttavan lapsi on monessa mainoksessa, mainostanut vaatteita ja matkailua mm.

Vierailija
17/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää ja tuntee meidän perheen ja lapset sekä nimeltä että ulkonäöltä.

Mulla ei ole hyvänpäivän tuttuja kavereina siellä.

Vain sukulaisia ja lähimpiä ystäviä, yhteensä noin 50.

Harkitsen aika tarkkaan mitä kuvia julkaisen, laitan niitä kuitenkin melkein kuukausittain, ja niissä pitää olla aina joku juju, en laita perusilmekuvia.

Teineiltä kysyn luvan ennenkuin julkaisen heidän kuviaan. Itsellään on kuitenki siellä vaikka minkälaisia kuvia, taatusti pahempia kuin mitä itse julkaisen.

Vierailija
18/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin se, että näillä asetuksilla ja rajauksilla ei ole mitään merkitystä kuvien kontrollin suhteen. Luultavasti vaikka kuva ehtis olla fb:ssä 10 sekuntia, niin siitä on jo varmuuskopiot jossain. Näin se vaan menee. Tällä ei tietenkään useimmille ihmisille ole mitään käytännön merkitystä, mutta noin periaattessa on ihan hyvä olla tietoinen kontrollin menettämisestä.

Vierailija
19/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ole itsekään fb:ssa :).

Vierailija
20/21 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen olen saattanut mainita, mutta lapseni nimen tietävät muutenkin ne, jotka ovat ystäviäni fb:ssa. Kuvia en laita koskaan. En laita lapseni kuvia muuallekaan verkkoon. En halua niiden päätyvän epäilyttäviin käsiin. Ihmettelen kovasti vanhempia, jotka laittavat mm. vähäpukeisten lastensa kuvia Facebookiin. Ne voivat lähteä sieltä vaikka minkä pedofiilin käsiin. Oikeasti.

Niin ja olettehan huomanneet, että fb:n käyttösopimuksessa lukee, että kaikki siellä julkaistut kuvat ovat julkaisun jälkeen Facebookin vapaasti käytettävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi