miksi jotkut puuttu niin hanakasti toisten virheisiin ja yrittää ojentaa....
kyse aikuisista ja heidän valinnoistaan , tavoistaan ja mieltymyksistään.
miksi pitää esim. sarnaa siitä milloin kuuluu pestä naama, hampaat. tai miten kuuluu valmistaa joku ruokalaji. eikä sitten siedetä sitä ystävän ttapaa vaan tuputetaan omia tapoja ainoina oikeina.
katselin ja kuuntelin kun tälläistä tänään tapahtui....ärsytti. en ollut nevojen saaja, enkä antaja...sivusta seurasin..keskustelua, kiivasta sellaista.
eikö voi vain hyväksyä että joku tekee asiat eri tavalla kuin itse.
Kommentit (15)
huomata virheet toisissa kuin itsessä, on helpompi heijastaa omia ongelmiaan toisiin- useinhan toisissa tunnistaa juuri niitä itselle ongelmallisia asioita. Ylipäätään suvaitsemattomuus ja pahansuopuus on helpompaa kuin kasvaminen, omien ongelmien kohtaaminen, suvaitsevaisuus yms. Mä olen tällä palstalla järkyttynyt siitä kuinka vähän on ihmisiä joita edes kiinnostaa kehittyminen- järkyttävän suuri osa vaan ärsyyntyy, pätee, paheksuu- eli tyhmenee viisastumisen sijaan
pestä pyykkiä, miten silittäää, kattaa pöytää, laittaa ruokaa tms. en kyllä kutsuisi kauheen montaa kertaa sellaista kylään.
eivät tajua, että heitä pidetään typerinä toisten asioihin sekaantujina, jotka eivät heille kuulu.
Jos näkisivät mitä ihmiset heistä oikeasti ajattelisivat, pitäisivät visusti mölyt omissa mahoissaan.
Nolaavat vain siis itsensä, ja ihan turhaan, harva meistä muuttaa omia tapojaan ja mieltymyksiään siksi, että naapurin irma näin sanoi...
kutsuilla tms.
eli aina mukana monessa eri jutussa, eikä kukaan jätä kutsumatta. pelkääkö ihmiset häntä.
ihmettelen vain...
Onko se toisen virheisiin puuttumista, saarnaamista tai omien tapojen tuputtamista?
Minä ainakin mielelläni kuulen, jos joku tekee asiat eri tavalla, ja voin vähän asiasta väitelläkin. Toki silti toinen tekee niinkuin haluaa, samahan se minulle on, mutta kyse on vain keskustelusta ja viihteestä.
Minä olen arvellut, että nämä herkkähipiäisiet ovat niin heikkoja itsetuunoltaan, että jos joku ei vain myötäile ja kehu, niin sitten menee herne nenään "kun ojennetaan".
ihmettelen että meilläkin kaveripiirissä jossa minä olen uusi tulokas, tämä neuvoja on suosittu... kutsuilla tms. eli aina mukana monessa eri jutussa, eikä kukaan jätä kutsumatta. pelkääkö ihmiset häntä. ihmettelen vain...
Aika erikoista, että aikuisiällä saadaan kokonaan uusi kaveripiiri. Ap taitaa olla aika hyvä piireihin soluttautuja sillä yleensä teini-iän jälkeen tutustutaan yksittäisiin uusiin ihmisiin, ei kokonaisiin piireihin. Vai onko piiri poikaystävän perintöä?
Neuvominen on ärsyttävää ja neuvojalla on usein omia ongelmia. Myös ap:n asema on mielenkiintoinen.. Olet uusi tässä piirissä ja olet jo iskenyt kyntesi ihmiseen, josta et pidä. Onko tarkoituksesi kääntää muut piiriläiset lopulta tätä yhtä, erikoista persoonaa vastaan?
Ei vaikuta ihan terveeltä sekään!
Onko se toisen virheisiin puuttumista, saarnaamista tai omien tapojen tuputtamista? Minä ainakin mielelläni kuulen, jos joku tekee asiat eri tavalla, ja voin vähän asiasta väitelläkin. Toki silti toinen tekee niinkuin haluaa, samahan se minulle on, mutta kyse on vain keskustelusta ja viihteestä. Minä olen arvellut, että nämä herkkähipiäisiet ovat niin heikkoja itsetuunoltaan, että jos joku ei vain myötäile ja kehu, niin sitten menee herne nenään "kun ojennetaan".
en jaksa aina kuunnella siivoomisneuvojasi(se ei ole mun elämä)en voohotusta lapsista(ne kasvaa ihan itekseen siinä samalla)ja ylleensäkään mistään asiasta minkä sinä teet erilailla kuin minä!Minäkään en tuputa sulle neuvojani(esim.ressaa 79% vähemmän joka asiasta ni ei tarvi olla ripaskalla joka pv!)joten koeta ymr että meille ei ole pakko tulla ja että joka perhe tekee asiat omal taval,on monta tapaa tehä asiat oikein!
ihmettelen että meilläkin kaveripiirissä jossa minä olen uusi tulokas, tämä neuvoja on suosittu... kutsuilla tms. eli aina mukana monessa eri jutussa, eikä kukaan jätä kutsumatta. pelkääkö ihmiset häntä. ihmettelen vain...
Aika erikoista, että aikuisiällä saadaan kokonaan uusi kaveripiiri. Ap taitaa olla aika hyvä piireihin soluttautuja sillä yleensä teini-iän jälkeen tutustutaan yksittäisiin uusiin ihmisiin, ei kokonaisiin piireihin. Vai onko piiri poikaystävän perintöä? Neuvominen on ärsyttävää ja neuvojalla on usein omia ongelmia. Myös ap:n asema on mielenkiintoinen.. Olet uusi tässä piirissä ja olet jo iskenyt kyntesi ihmiseen, josta et pidä. Onko tarkoituksesi kääntää muut piiriläiset lopulta tätä yhtä, erikoista persoonaa vastaan? Ei vaikuta ihan terveeltä sekään!
Oletko koskaan kuullut että jotkut ihmiset muuttaa kotipaikkakunnaltaan pois...ei hyvää päivää mitä pikkusielu möllejä taas täällä!
Onko se toisen virheisiin puuttumista, saarnaamista tai omien tapojen tuputtamista?
Minä ainakin mielelläni kuulen, jos joku tekee asiat eri tavalla, ja voin vähän asiasta väitelläkin. Toki silti toinen tekee niinkuin haluaa, samahan se minulle on, mutta kyse on vain keskustelusta ja viihteestä.
Minä olen arvellut, että nämä herkkähipiäisiet ovat niin heikkoja itsetuunoltaan, että jos joku ei vain myötäile ja kehu, niin sitten menee herne nenään "kun ojennetaan".
tämä tapaus josta puhun on henkilö joka ei keskustele asoista rakentavasti, vaan lyttää toisen tavan oma tapansa vaan ainoa oikea.
tämä tapaus josta puhun on henkilö joka ei keskustele asoista rakentavasti, vaan lyttää toisen tavan oma tapansa vaan ainoa oikea.
toivoen että toinen muuttaisi tapansa kuten hänkin tekee..hänen tapansa kun on ainoa oikea, häntä ei kiinnosta toisenlaisten juttujen omaksuminen tai vertaileminen. monasti korottaa ääntään ja melkein huutaa.
riippuu ihan tilanteesta, missä neuvotaan, että onko aiheellista vai aiheetonta.
Minusta on aiheellista neuvoa/ojentaa, jos ihminen toiminnallansa aiheuttaa lapsellensa mahdollisesti haittaa.
yrittämässä käännyttää muita oman tapansa kannalle on yleensä itsestään epävarma ihminen. Ehkä hän ajattelee kuullessaan jonkun muun erilaisesta tavasta tehdä asioita, että mitäs jos tuo toinen onkin oikeassa ja tekeekin asiat oikeammin kuin minä... Ja siksi on hanakasti puolustamassa omaa tyyliään.
minut kasvissyöjäksi ja tolkuttaa soijan puolesta, vaikka hyvin tietää, että tykkään lihasta.
suututaan kun toiset tekee asioita eri tavalla tai ovat eri mieltä