Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menee törkeesti rahaa, jos käy katsomassa jokaista lähipiirin vauvaa.

Vierailija
31.10.2011 |

Meillä on nyt oikein vauvabuumi menossa ja tulossa, sukulaisille, kavereille, työkavereille syntyy vauvoja jatkuvasti. Haluaisin toki mennä katsomaan, varsinkin jos pyydetään, mutta olen kohta vararikossa. Viime viikolla kävin katsomassa serkun vauvaa (erikseen pyysi) ja vein tietysti vauvalle lahjan (noin 20e) sekä kortin (4e) ja tämän 2-vuotiaalle isoveljelle noin 8e:n tuliaisen ja en sitten kehdannut mennä ilman kukkiakaan, joihin upposi reilu 20e (markettikimppuja en osta). Mies vielä sanoi, että pitäis olla pullaa tai muuta, mutta en ostanut enää niitä ja kahvipöydässä kyllä oli tarjottavaa. Mietin nyt tässä, että pitänee kyllä miettiä tarkkaan, kenen vauvaa menee katsomaan. Muutenhan voi lähettää kortin kanssa vain jonkun pienen muistamisen, esim. bodyn.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omapa on asiasi, jos noin paljon haluat tuliaisia viedä!

1. isot sisarukset ei tarvitse lahjoja

2. kukat on turhia

3. kortin voi tehdä itse

Vierailija
2/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on käynyt vauvaa katsomassa ystäviä ja ovat tuoneet esim. vauvalle body tai helistin (max 10 e), esikoiselle esim. pikkuauto (2-5 e) ja mulle suklaata (2 e). vähemmilläkin tuomisilla saisi tulla, tai vaikka tyhjin käsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vastasynnyttänyt jaksa mitään kukkia kaitsea. Vauvalle ei tartte viedä monen kympin lahjaa, etenkin jos on jo vanhempia lapsia ja hyvin varusteltu tupa. Jos haluat törsätä, niin se on oma valintasi. Hyvä lahja vauvaperheeseen on vastaleivottu pulla tms., eikä tule kalliiksi.

Vierailija
4/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän euron kortti. Miksi? Ja markettikukat boikotissa. Ei ihme, että kaikki rahat uppoavat kyläilyihin (vai periaatteisiin ja tyhmyyteen?).

Vierailija
5/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan reilun kaupan ruuskimppu maksaa noin 5 €, jos kukkia haluat viedä.

Vierailija
6/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä "perheen koiralle piti viedä naudan kylkeä aimo siivu järsittävksi. Autokin piti matkalla tankata ja Mäkissä poiketa. vajaa kaksi sataa meni siihen kaverin vauvaan niin että heilahti" :D

Vierailija
7/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään ryysyissä voi mennä Nico-Petteriä katsomaan... Komppi edelliselle!

Neulo pikkuiset sukat tai tumput, piirrä kortti tai vie piirakka. Haloo!

Vierailija
8/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koti täynnä kukkia. Siinä ei 1 tai 2 kimppua olis tuntunut missään.

Mä otan paljon mielummin Pirkan pakastepullapussin ( n 3 e ) kuin minkäänlaisen kukkakimpun.

Lisäksi osaan tehdä kauniita kortteja itsekin + yllämainittu Kirjatori tarjoaa tosi kauniita vauva-kortteja alkaen euron.

Meillä sama juttu. Syksyn aikana syntyy yht 7 lasta. Kesällä kävin kierrätyskeskuksessa ja löysin tosi upean valkoisen neuletakin, tyyliin kokoa 0. täysin vanhanaikainen, likainen. Ilmaiskorissa.

Otin sen, purin ja sain pari kg vaaleaa villalankaa. Neuloin tästä 15 vauvan nuttua puoleen ikävuoteen koon. Napit tuli kaupanpäälle, oli siis takissa kiinni.

Vauvan nutussa meni aikaa ilta, purkamiseen, pesemiseen meni enemmän. 3 vkossa oli kaikki tehty, lahjat valmiina odottamaan.

Jossain vaiheessa löysin kauniita pahveja. Laitoin taakse aaltopahvia ja päälipahviin lapseni piirsi vauvan. Teki näitä pari iltaa.

Sitten tulostelin vauva-runoja netistä.

Punaisia ja sinisiä on muutama ja kaikki muut vihreitä.

Ainoa materiaalikulu mitä mulla on mennyt lahjoihin on värikynät, joilla lapseni piirsi ja liima, kun pahvit liimasin toisiin.

töistä printtasin paperit.

Kannattaa miettiä asioita etukäteen ja mahdollisesti varautua.

Vierailija
9/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä jotain pikkukrääsää. Mä vein lahjan ainoastaan vauvalle. Ja joskus vein pullaa.

Vierailija
10/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koti täynnä kukkia. Siinä ei 1 tai 2 kimppua olis tuntunut missään. Mä otan paljon mielummin Pirkan pakastepullapussin ( n 3 e ) kuin minkäänlaisen kukkakimpun. Lisäksi osaan tehdä kauniita kortteja itsekin + yllämainittu Kirjatori tarjoaa tosi kauniita vauva-kortteja alkaen euron. Meillä sama juttu. Syksyn aikana syntyy yht 7 lasta. Kesällä kävin kierrätyskeskuksessa ja löysin tosi upean valkoisen neuletakin, tyyliin kokoa 0. täysin vanhanaikainen, likainen. Ilmaiskorissa. Otin sen, purin ja sain pari kg vaaleaa villalankaa. Neuloin tästä 15 vauvan nuttua puoleen ikävuoteen koon. Napit tuli kaupanpäälle, oli siis takissa kiinni. Vauvan nutussa meni aikaa ilta, purkamiseen, pesemiseen meni enemmän. 3 vkossa oli kaikki tehty, lahjat valmiina odottamaan. Jossain vaiheessa löysin kauniita pahveja. Laitoin taakse aaltopahvia ja päälipahviin lapseni piirsi vauvan. Teki näitä pari iltaa. Sitten tulostelin vauva-runoja netistä. Punaisia ja sinisiä on muutama ja kaikki muut vihreitä. Ainoa materiaalikulu mitä mulla on mennyt lahjoihin on värikynät, joilla lapseni piirsi ja liima, kun pahvit liimasin toisiin. töistä printtasin paperit. Kannattaa miettiä asioita etukäteen ja mahdollisesti varautua.

Vierailija
11/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin tyhmältä onnistunee.

Vierailija
12/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on tänä syksynä ollut kaveripiirissä ihan mieletön vauvabuumi; tammikuun jälkeen on syntynyt vauva lähes jokaiselle kaveripariskunnalle, ja meille myös. Pari kummilastakin ollaan saatu, joten vauvojen muistamiset, matkakulut vauvoja katsomaan + ristiäislahjat ja nyt kaikkien viiden kummilapsen joululahjat maksaa jonkin verran. Vaikka kuinka ostais alesta tai ennakois, niin rahaa menee.

Jos vaan on mitenkään varaa, niin kannattaa ostella kunnon lahjat ja ajatella noita muistamisia sijoituksena ihmissuhteisiin. Mut minä ymmärrän täysin, että jos rahaa ei ole paljoa, niin rahan pistäminen muiden ihmisten muistamiseen ei tunnu kovin mielekkäältä.

Vierailija
13/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäpä jos veisit jotain halvempaa, kukatkin voinee jättää pois?

Ihana kyllä olit kun veit isoveljellekin muistamisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi