Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olispa tekniikan kehitys jäänyt 80-luvulle

Vierailija
31.10.2011 |

En jaksa internettiä, matkapuhelimia, ipodeja, älypuhelimmia, DVD-soittimia, gps-laitteita.

Olisi paljon mukavampaa soitella kasetteja ja katsella videoita. Ja soitella lankapuhelimesta. Ja kukaan ei olettaisi sunkaan omistavan muuta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt ihan samaa! Nykyään ollaan niin riippuvaisia kännykästä, netistä jne. Mietityttää miten ennen on selvitty lainkaan ilman.

TOISAALTA kännykkä on varmaan pelastanut monta ihmishenkeä.. Ja taas toisaalta aihettanut myös vaaratilanteita ja onnettomuuksiakin esim. liikenteessä.. Kakspiippuinen juttu.

Vierailija
2/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin ne kasettinauhat (ääni- tai vidio) oli kyllä ihan syvältä. Hankalia ja hitaita käyttää ja arkoja ja nopeasti kuluvia. Lankapuhelin oli yllä ihan ok.

Ja on musta mukavaa, että leikkaurobotit tekee sairaaloissa tarkkaa työtä eikä levitä nuhapöpöjä haavoihin. Se lisää hengissäselviämisen mahdollisuuksia ihan kohtuullisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytekniikka helpottaa elämää kun sitä opettelee käyttämään.

Stressiä ei ole pakko repiä edes puhelimesta. Senhän voi jättää kotiin ja leikkiä sen olevan lankaliittymä :)

Mikään pakko ei kaikkea nykytekniikkaa kotiinsa raahata. Hankkii vain sen verran minkä kokee tarvitsevansa.

Vierailija
4/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytekniikka helpottaa elämää kun sitä opettelee käyttämään.

Stressiä ei ole pakko repiä edes puhelimesta. Senhän voi jättää kotiin ja leikkiä sen olevan lankaliittymä :)

Mikään pakko ei kaikkea nykytekniikkaa kotiinsa raahata. Hankkii vain sen verran minkä kokee tarvitsevansa.

Ikävää tässä on vain se, ettei se ole tarpeeksi pitkälle kehittynyttä.

Noita leluja tekee miehet miehille, siksi joidenkin laitteiden ajatusmalli tuntuu hankalalta käyttää. Mä kaipaan yksinkertaisia laitteita, juuri niikuin 80 luvulla oli. Nyt niitä toimintoja on liikaa tai liian vaikea satunnaisen käyttäjän hallita.

Vierailija
5/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä oli läksynä verrata vanhempiensa ja omaa nuoruutta.

Minun nuoruudessa on jo arkea helpottavat laitteet mutta nykypäivänä on liikaa.

Mitähän kaikkea vielä tulee, tulee surku tulevien sukupolvien puolesta.

Vierailija
6/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä helpottaa elämää -se kulkee aina mukana ja tärkeää puhelua ei tarvitse odottaa kotona.

Tietokone ja netti myös -asiat hoituvat nopeasti ja kaiken tarvitsemansa tiedon löytää salamannopeasti. Pankkissa ei tarvitse käydä juuri koskaan.

GPS ohjaa haluttuun paikkaan suorinta itetä -ei enää eksymisiä.

DVD on kätevä eikä kulu käytössä.

Mitäs jos lakkaisitte valittamasta.

Vierailija
7/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko jo lopettaa niiden kehittämisen?

Vierailija
8/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä vaikka sairaalalaitteita, jotkut sydämentahdistimet, insuliinipumput ja magneettikuvaukset. Säästävät ihmishenkiä koko ajan. Tai autojen tekniikka ja turvallisuus.

Vierailija
9/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko jo lopettaa niiden kehittämisen?

Ja ap:n kanssa samaa mieltä.

Vierailija
10/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen huolissani teknisten vampainten lisäksi myös muiden tieteenalojen kehityksestä. Olisipa esimerkiksi lääketiede jäänyt 1800-luvulle. Ei olisi liikakansoitusta. Surku on tulevia sukupolvia, kun vaikkapa hiv pystytään parantamaan. Moraalihan siinä löyhenee :(

Vierailija
11/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meillä ole jo ihan tarpeeksi toimintoja esim. kännykässä (onko se edes enää kännykkä)?

Vierailija
12/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä oli läksynä verrata vanhempiensa ja omaa nuoruutta. Minun nuoruudessa on jo arkea helpottavat laitteet mutta nykypäivänä on liikaa. Mitähän kaikkea vielä tulee, tulee surku tulevien sukupolvien puolesta.

Eihän niitä liikoja tarvitse kotiinsa hankkia. Hankkii vain se minkä itse tarvitsee.

Eihän sitä nyt kaikkea tarvitse ostaa mitä löytyy.

Vierailija
13/13 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyajasta.