Nimitelläänkö teillä, haukutteko toisianne kusipäiksi tms.?
Mieleeni ei tulisi haukkua KETÄÄN yhtään miksikään. En toki puhdas pulmunen ole minäkään, mutta millainen ihminen haukkuu lastensa äitiä ja vaimoaan kusipääksi, jos pinna palaa? Minä ouhkun ja puhisen ja korkeintaan sätin ja sitten otan imurin ja alan siivota (helpottaa oloani:-).
Kommentit (24)
aiemmin en mutta miehen käytöksen kautta olen itsekin alkanut käyttämään. En tykkä yhtään koska siihen tottuu ja turtuu.
Eiköhän meille ero tule kohta.
edustavat todellisuudessa enemmistöä. Täällähän ei juuri kukaan myönnä nimittelevänsä. Miksi lapset sitten nimittelevät jatkuvasti toisiaan?
meillä tuttavan perheessä sanotaan lapsia usein kusipäiksi, pallinaamoiksi, kusiaisiksi, vittupäiksi, vitun idiooteiksi, kyrpänaamoiksi..pallipäiksi....yms
surullista, että puhuvat pienille lapsillensa rumasti, mutta, lapset ovat tottuneet... :(
Tiedän ettei pitäisi alentua niin alas, että sanoo lasta tyhmäksi, mutta joskus niin käy. Jos lapsi on tehnyt jotain TODELLA typerää olen hyytanyt että "ooksää tosiaan noin tyhmä". Ja vitsit että siitä tulee paha mieli! Yleensä muistan sanoa, että lapsi TEKI tyhmästi, eikä ole sitä itse.
Mä oon hirmu lyhytpinnainen ja haluaisin muuttua, mutta se on niin vaikeaa! Kunpa olisinkin sellainen tasainen rauhallinen luonne. No, kai tässä pikkuhiljaa oppii ja ymmärtää useamman lapsen myötä sen, että ei se lapsi aina tule olemaan tuhma ja uhmaikäinen vaan ne tosiaan kasvaa ja viisastuu! :)
Meillä ei kiroilla eikä haukuta vanhempienkaan kesken, onneksi. Mies on sanonut esikoiselle toisinaan "turpa kiinni" ja se kuulostaa järkyttävältä!!
Tai no, mies saattaa sanoa mua marttyyriksi ja mä miestä itsekkääksi, mutta se ei ole ihan sama asia.
edustavat todellisuudessa enemmistöä. Täällähän ei juuri kukaan myönnä nimittelevänsä. Miksi lapset sitten nimittelevät jatkuvasti toisiaan?
ne, jotka eivät ole kotona saaneet kuulla nimittelyä, eivät tajua minkälaisiin tilanteisiin se sopii ja nimittelevät sitten kavereitaan paskapäiksi mitättömistä syistä. Jos kotona tyhmää ei sanota tyhmäksi, lapsen ei voi olettaa tajuavan mitä se tarkoittaa, ja käyttää sitten nimittelysanoja täysin väärin.
Olen kyllä sen verran herkkä, että jos joku minulle huutaisi, niin olisin pian itku kurkussa...
minä tai mies ei toisiamme nimitellä juuri koskaan, ja jos nimitellään emme ole täysin tosissaan.
Tuota ihanasti käyttäytyvää vanhinta lasta tulee kyllä kutsuttua kauniisti, esim. "voi vitun ääliö sun kanssas" on melko yleinen lause.
ihan liikaa, mutten tee siitä sen suurempaa numeroa, eikaada maailmaa jos lapsi sattuu sen kuuleemaan. Niin se menee helposti ohi korvien.
Ei meillä ainakaan mitään kusipäitä huudella. Leikkimielellä saatan miestä kutsua ties miksi, en siis läheskään aina mitenkään rumasti. Ja lapset on apinoita, siitä ei pääse mihinkään.
erittäin suutuspäissään sanonut minusta oli: "akka" (nyt akka hiljaa!), ja oli tuolloin todella kiihdyksissä (otimme kovasti yhteen asiasta, ja molemmat todella väsyneitä).
Itse en ole tainnut haukkua miestä koskaan, ehkä sanonut "et kai vaan ole ollut niin tyhmä, että..."
Lapselle olen voinut suutuspäissäni sanoa, "voi hemmetin Ville" kun on ottanut päähän lapsen tyhmät temput/tottelemattomuus.
Mutta meillä kaikki pyytävät toisiltaan sitten myös anteeksi, ja asiat käsitellään ja sovitaan kauniisti, jos on em. tavalla käyttäytynyt.
Mies on juuri sen tyyppinen, että suutuspäissään harrastaa myös ääreislapsellista "ooks ihan tyhmä/idiootti" kommentointia.
(ja joo jssap)
ja lapsille tyyliin saatanan idiootti, helvetin paska ja vitun tampio. Täs nää yleisemmät. Itse otan lapsille osoitetut nimittelyt "henkiläkohtaisina" ja mulle tulee huono olo.
Mun mies jos nimittelisi lapsiamme tai minua lastensa äitiä niin tämä avioliitto olisi siinä.
En hyväksyisi yhtään. Eikä miehenikään hyväksyisi minulta sellasta kielenkäyttöä.
Maailmassa on paljon miehiä ja naisia niin miksi valita kumppani jonka kanssa ei ole onnellinen? Mieluummin eläisin yksin lasteni kanssa kuin kuuntelisin haukkumista.
Meidän liitto loppuisi siihen, jos mies minua nimittelisi. Itse en myöskään ikinä tekisi niin. Minusta aikuisella ihmisellä pitää olla sen verran käytöstapoja ettei nimittele ketään.
ja lapsille tyyliin saatanan idiootti, helvetin paska ja vitun tampio. Täs nää yleisemmät. Itse otan lapsille osoitetut nimittelyt "henkiläkohtaisina" ja mulle tulee huono olo.
Minä, mies ei.