Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lestadiolaisilta pyydetään vastausta

Vierailija
30.10.2011 |

Jos Jumala on kaikkitietävä ja kaikennäkevä, ja hän tietää jokaisen elämänkulun etukäteen jo ennen kuin ihminen on syntynytkään, MIKSI hän sitten luo pahoja ihmisiä, miksi hän luo ei-lestadiolaisia luvia ihmisiä, ja meitä ateisteja, jotka siis joudumme uskontonne mukaan automaattisesti helvettiin?

Älkääkä please perustelko Jumalan tekemisiä "vapaalla tahdolla", koska vapaa tahto ei ole todellinen, jos Jumala kerran kuitenkin tietää ihmisen tulevat valinnat jo etukäteen.

Voi muunkin sorttiset uskovaiset vastata jos teillä on ongelmaan sanottavaa! Kiitos.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Kaikkihyvä Jumala sallii sen että aikuiset raiskaavat omia lapsiaan, kuten esim. jotkut lestadiolaissaarnaajat. Lapsi ei toivu siitä koskaan.

Vierailija
2/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä kuuluu just tällä hetkellä suorana seurapuhe, tiedä vaikka saisit vastauksia kysymyksiisi! :) Mukavaa jatkoa sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivullisena kysyn että etkö itse pysty antamaan yhtään vinkkiä ap:lle mistä vastausta vois hakea?

Minusta kysymys on hirmusen vaikea...mutta on varmasti tähän raamatustssa joku vastaus?

Vierailija
4/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä Raamatun lukeminen ei tee autuaaksi.

t. Eräs (vl)

Vierailija
5/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksinkertaisesti hirveän paha kysymys. Itse ajattelen että Jumala ei kerro kaikkea Raamatussa mitä hänellä on ihmisten varalle. Jollain tapaa ihmiskunta on oman onnensa nojassa, koska ei Jumala estä kaikkea pahaa (mitä hän estää, sitähän ei tiedetä).

Yksi ei-uskovainen kaverini vastasi minusta aika hyvin kerran kun olin järkyttynyt Itävallan insesti-isästä joka oli siittänyt kuusi lasta vankina eläneelle tyttärelleen. Hän sanoi, että ehkä Jumalan piti sallia se, suuremman pahan estämiseksi. Ehkä se Fritzlin tapaus laittoi Itävallan lastensuojelun syyniin ja ehkä useampi lapsi pelastuu insestiltä.

Itse en kuitenkaan tiedä ap:n kysymykseen vastausta. Multa se ei vie pohjaa jumala-uskoltani. Koen että sittenhän tämä vasta mielettömäksi menisi, jos ei olisi Jumalaa, millään ei olisi oikein mitään merkitystä.

Vierailija
6/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ei-uskovainen kaverini vastasi minusta aika hyvin kerran kun olin järkyttynyt Itävallan insesti-isästä joka oli siittänyt kuusi lasta vankina eläneelle tyttärelleen. Hän sanoi, että ehkä Jumalan piti sallia se, suuremman pahan estämiseksi. Ehkä se Fritzlin tapaus laittoi Itävallan lastensuojelun syyniin ja ehkä useampi lapsi pelastuu insestiltä.

Tuon "selityksen" perusteella Jumala on pahin julmuri, koska hän pani viattomat lapset kärsimään ja tuhosi heidän elmänstä sen takia, aettä ihmiset muuttaisivat lakeja. !!

Kaikkivaltiaana ja kaikkihyvänä Jumalalla on tietenkin kyky vaikuttaa lakien muuttamiseksi myös siten että ei yhtään lasta tarvitse raiskata sen asian takia!

Julma kuva Jumalasta!

Minusta ystäväsi selitys on tosi kaukaa haettu ja epätoivoinen yritys hämärtää ongelmaa.

Vierailija
7/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että sittenhän tämä vasta mielettömäksi menisi, jos ei olisi Jumalaa, millään ei olisi oikein mitään merkitystä.

En käsitä ollenkaan. Miten niin elämällä ei olisi merkitystä ilman jumalia ?

Vierailija
8/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetäänkö Helsingin rauhanyhdistyksellä yhä nykyään hoitokokouksia kuten ennen? Muistan hyvin monet piinaavat kokoukset siellä! Enää en käy ry:llä.

Vierailija
9/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sinä mikä merkitys sinulla on maailmankaikkeudessa.

Vierailija
10/10 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksinkertaisesti hirveän paha kysymys. Itse ajattelen että Jumala ei kerro kaikkea Raamatussa mitä hänellä on ihmisten varalle. Jollain tapaa ihmiskunta on oman onnensa nojassa, koska ei Jumala estä kaikkea pahaa (mitä hän estää, sitähän ei tiedetä).

Itse en kuitenkaan tiedä ap:n kysymykseen vastausta. Multa se ei vie pohjaa jumala-uskoltani. Koen että sittenhän tämä vasta mielettömäksi menisi, jos ei olisi Jumalaa, millään ei olisi oikein mitään merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän