Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ole vielä törmännyt huonoon päiväkotiin.

Vierailija
30.10.2011 |

Meillä on kokemusta neljästä päiväkodista, joissa lapseni ovat olleet, eikä missään niistä ole ollut tuollaista tuomiopäivän meininkiä, mistä taas lehdissä toitotetaan. Yksi päiväkodeista on ollut Vantaalla, loput Nurmijärvellä.

En mä sitä väitä, etteikö varmasti olisi paljon epäkohtiakin, ja etteikö jossain muualla sattuisi ja tapahtuisi. Kunhan vaan halusin tuoda ilmi, ettei se nyt todellakaan ole koko totuus, että päiväkodeissa elämä on ihan helvetillistä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kokemusta vain kahdesta päiväkodista.

Vierailija
2/6 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat ainakin olleet aina mukavissa ja turvallisissa päiväkodeissa (Naantali). Ikävää nostaa tuollaisia otsikoita lööppeihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma espoolainen pk:mme on todella upea paikka, minkä olen sen työntekijöille kyllä tehnyt selväksi. En allekirjoita ollenkaan julkisessa keskustelussa vallalla olevaa kurjuutta. Tiedän, että omilla lapsillamme on pk:ssa hyvä ja turvallinen olo.

Vierailija
4/6 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kokemusta neljästä päiväkodista. Kaikki Helsingissä. Kaikkiin olen ollut tyytyväinen ja jokaiseen voisin tarvittaessa lapseni viedä uudelleen.

Tottakai on ollut epäkohtiakin, mutta ei mitään mullistavaa. Pääasia on lasten viihtyvyys sekä oma luottamus päiväkotiin ja sen henkilökuntaan.

Vierailija
5/6 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut harjoittelussa pk:ssa missä lapsia oli 16 pienillä ja meno oli ihan kauhea. Osa lapsista jäi suoraan hoitamatta ja pissat housuissa sitten kun ei keretty viemään vessaan.

Vanhemmille kuitenkin puhuttiin ja esitettiin ihan muuta. Pissavahingoista ei tietenkään sanottu syyksi se, että ei keretty käyttämään.

En ikinä veisi omaa lastani päiväkotiin hoitoon.

Vierailija
6/6 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut harjoittelussa pk:ssa missä lapsia oli 16 pienillä ja meno oli ihan kauhea. Osa lapsista jäi suoraan hoitamatta ja pissat housuissa sitten kun ei keretty viemään vessaan.

Vanhemmille kuitenkin puhuttiin ja esitettiin ihan muuta. Pissavahingoista ei tietenkään sanottu syyksi se, että ei keretty käyttämään.

En ikinä veisi omaa lastani päiväkotiin hoitoon.

että vanhemmille ei välttämättä haluta negatiivisia asioita kertoa, jos päiväkodissa menee huonosti (toisaalta en ymmärrä, että miksi näin tehdään? Eihän se ole hoitajienkaan etu?).

Lisäksi itse uskon, että hoitoon tyytyväisinä menevät lapset ovat luotettavin tae hyvästä hoidosta. Meille ei ole myöskään sattunut ylisuuria ryhmiä (vaikka niitä varmasti pk-seudulla erityisesti on). Pissavahingotkin ovat olleet todella harvinaisia, päinvastoin päiväkodissa on panostettu pottaharjoitteluun.

Meillä on päiväkodeissa ollut aktiivisia vanhempainyhdistyksiä ja ollaan oltu paljon tekemisisissä hoitajien kanssa, on ollut illanistujaisia jne. Ovat todella näyttelemisen ammattilaisia, jos niin paljon ovat jaksaneet esittää.

En silti sano, etteikö huonojakin päiväkoteja olisi. Ymmärsin kuitenkin ap:n aloituksen idean olleen se, että useat (varmasti huikea enemmistö) päiväkodeista ovat hyvin toimivia. Ei turhaan leimata kaikkia päiväkoteja muutaman mädän omenan takia.

Itse en veisi lastani pph:lle, koska epäilyttäisi miten yksi (monesti kouluttamaton) aikuinen ilman minkäänlaista valvontaa päivän aikana saattaisi lapseni kanssa toimia. Päiväkodissa sentään on useampi aikuinen paikalla, jolloin jonkun hoitajan ylilyönteihin voidaan puuttua.

6

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi