Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko kokeneempi äiti automaattisesti parempi?

Vierailija
29.10.2011 |

ja kumpi on kokeneempi, sellainen jolla vaikka 3 lasta esim 2,4 ja 6v vai sellanen jolla 1 mut esim 10v?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole.

Molemmilla omat "kokeneempi" kohtansa, esim. toisella enemmän kokemusta lasten sisarusten välisistä riidoista ym ja toisella taas enemmän kokemusta isommasta lapsesta. Ehkä toisella enemmän kokemusta allergisesta lapsesta ja toisella tempperamenttisesta, mene ja tiedä.

Vierailija
2/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsyttää nämä vanhemmat äidit jotka hokee, Minulla on 5 lasta, tiedän kyllä miten lapsia kasvatetaan.

joopajoo. ei se kerro mitään, oli sulla sitte 100 lasta,ei tarkoita sitä, että olet parempi ja hyvä äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää edes vertailla?

Vierailija
4/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen äiti on omalle lapselleen paras.

Vierailija
5/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietyllä tapaa osaan olla rennompi (ja sitä kautta parempi?) äiti kun lapsia on useampi. En jaksa enää nipottaa turhasta, vauva ei kuole jos katsoo vähän telkkaria jne. Monet osaavat varmasti olla rentoja jo sen ensimmäisen kanssa, mutta minulle on tehnyt hyvää saada useampi lapsi.

Toisaalta myönnän, että ei aina jaksa olla niin aidosti esim. empaattinen kun aina jollekin sattuu ja pitää olla lohduttamassa kymmenen kertaa yhden tunnin aikana.

Jokainen äiti on kokenut äiti. Toinen on kokeneempi toisessa asiassa, toinen toisessa. Se, kuka on kokenein tai kokeneempi äiti, tuskin on relevantti kysymys.

Vierailija
6/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä(kin) riehuu aina noita usean lapsen äitejä vähättelemässä (meitä) ainokaisten mutseja. Toivoin että joku sellanen pätijä ois tullut tähän ketjuun kertomaan totuuksia, tai että mihin ne perustaa sen omnipotenssissa.. t.ap, yhden pienen lapsen ihan ok äiti

Vierailija
7/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä(kin) riehuu aina noita usean lapsen äitejä vähättelemässä (meitä) ainokaisten mutseja. Toivoin että joku sellanen pätijä ois tullut tähän ketjuun kertomaan totuuksia, tai että mihin ne perustaa sen omnipotenssissa.. t.ap, yhden pienen lapsen ihan ok äiti

Vierailija
8/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että useamman lapsen äiti on kokeneempi siinä mielessä, että on kokemusta useamman lapsen kanssa. Yhden lapsen äidillä on kokemusta vain sen tyyppisestä lapsesta kuin itsellä on, useampilapsisessa perheessä mitä suurimmalla todennäköisyydellä lapset ovat eri tyyppisiä, joten on kokemusta useamman tyyppisistä lapsista.

Mä ainakin olen kokenut, että useampilapsisilta äideiltä saa enemmän ja toimivampia vinkkejä, koska he voivat sanoa kokeile x, ja jos ei se toimi, kokeile y tai sitten e, meillä x toimi yhdellä, y toisella ja e kolmannella. Kun yhden lapsen äiti tarjoaisi luultavasti vain yhtä vaihtoehtoa.

Samaan piikkiin menee se, että useamman lapsen äidit on usein empaattisempia (ei täällä ehkä), koska ovat kokeneet monenlaista ja tietävät, että lapset ja tilanteet ovat erilaisia.

Vierailija
9/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on yli 10 lasta, luulisi sen nyt merkitsevän jotakin teille lasten lukumäärää palvoville.

Vierailija
10/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voin sanoa, että tietopohjaisesti mä olin parempi äiti jo silloin kun sain esikoiseni ja miehen siskolla oli kaksi kouluikäistä lasta.

Mutta varmaan jokainen normaalissa perheessä asuva lapsi kokee sen omanäidin olevan parasäiti.

Vierailija
11/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että useamman lapsen äiti on kokeneempi siinä mielessä, että on kokemusta useamman lapsen kanssa. Yhden lapsen äidillä on kokemusta vain sen tyyppisestä lapsesta kuin itsellä on, useampilapsisessa perheessä mitä suurimmalla todennäköisyydellä lapset ovat eri tyyppisiä, joten on kokemusta useamman tyyppisistä lapsista.

Mä ainakin olen kokenut, että useampilapsisilta äideiltä saa enemmän ja toimivampia vinkkejä, koska he voivat sanoa kokeile x, ja jos ei se toimi, kokeile y tai sitten e, meillä x toimi yhdellä, y toisella ja e kolmannella. Kun yhden lapsen äiti tarjoaisi luultavasti vain yhtä vaihtoehtoa.

Samaan piikkiin menee se, että useamman lapsen äidit on usein empaattisempia (ei täällä ehkä), koska ovat kokeneet monenlaista ja tietävät, että lapset ja tilanteet ovat erilaisia.

En mä kyllä edes ite oo sitä mieltä että äiteys ois kilpalaji. T.ap

Vierailija
12/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää aivan sikana ne "kokeneemmat äidit".

Ainahan ne miehen siskot ovat niitä kokeneempia, ja tietävät paremmin, jos ei vaikka lasten määrässä, niin sitten siksi että omansa ovat jo aikuisia, ja lastenlastenkin kautta se kokemus kasvaa..

Kyllä mun mielestä kasvatusta voi oppia vaikka kirjoistakin. No, jos ei ollenkaan ole lapsia, niin aika huvittavia luuloja sitä toki voi olla :)

Mutta, kyllä mä uskon, että 2 esiteinin vanhempi, joka on kiinnostunut asioista ja lueskelee lasten kasvatuksesta, saattaa silti tietää enemmänkin kuin se 3 aikuisen lapsen äiti, joka ei ole opuksia vilkaissutkaan.

Tämän lisäksi katson, että myös lapsuudenperhe vaikuttaa. Entäs jos itsellä on ollut vaikea murrosikä, ja käynyt vaikeita asioita läpi, tai nähnyt sivusta, esim. kavereilla kaikenlaista, kyllä sekin antaa kokemusta ja viisautta verrattuna niihin, joiden elämä on ollut sitä suojattua, helppoa, ja ikäänkuin oppikirjojen mukaan mennyttä.

Eli se 15 lastakaan ei takaa viisautta kasvatusasioissa. Pikemminkin päinvastoin näyttäisi olevan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme