Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko kieukasta huolimatta tulla raskaaksi

Vierailija
29.10.2011 |

voiko kierukasta tulla raskaaksi?kun menkkojakaan ei kuulu

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ollut tuota aikaa raskaanakaan...

Vierailija
2/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleisin syy raskaaksi tulevilla miehilleen että kierukka "pettää"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla. Jos tulee, niin yleensä kierukka poistetaan ja siinä operaatiossa on keskenmenon riski. Sitten taas joskus voidaan kierukka jättää paikoilleenkin raskaudesta huolimatta.

Vierailija
4/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuparikierukka, eikä siis toiminut.

Kaikki 3 keskeytyivät itsestään hyvin pian plussatestin jälkeen. Viimeisin eteni parin viikon ajan ja ehdin jo kierukan poistattaakin, että antaa raskauden jatkua jos on jatkuakseen. No, ei sekään sitten jatkunut, mutta en ole kierukkaan palannut, ihan liikaa tuli jännitystä elämään ehkäisyn onnistumisen tai onnistumatta jäämisen osalta.

Vierailija
5/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuparikierukka, eikä siis toiminut.

Kaikki 3 keskeytyivät itsestään hyvin pian plussatestin jälkeen. Viimeisin eteni parin viikon ajan ja ehdin jo kierukan poistattaakin, että antaa raskauden jatkua jos on jatkuakseen. No, ei sekään sitten jatkunut, mutta en ole kierukkaan palannut, ihan liikaa tuli jännitystä elämään ehkäisyn onnistumisen tai onnistumatta jäämisen osalta.

Kuparikerukka nyt on hullun hommaaa muutenkin.

Vierailija
6/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi hullun hommaa? Itse juuri sain kuparikierukan jälkitarkastuksessa. Ihanaa, ei mitään hormoneja eikä tarvii muistaa mitään pillereitä. Ja taitaa olla halvin ehkäisymuoto.

Vierailija
7/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma!!

Vierailija
8/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä on hullun hommaa, koska minäkään en halua mitään ylimääräisiä hormooneita ja on hyvin vaivaton (ei tarvitse muistella pillereitä:))

Ainut negatiivinen asia on tosiian se että ainakin minua pelottaa että kierukka jotenkin onnistuisi liikkumaan paikaltaan (ilmeisesti näin jollekin on käynyt) jonka seurauksena voisi olla suunnittelematon raskaus.

Eli kyllä se hieman jännitysmomenttia elämään tuo jos menkat ovat myöhässä ja minulla heti ajatus päässä että nyt kierukka on poissa paikaltaan ja raskaus alkanut....

Vierailija
9/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä on hullun hommaa, koska minäkään en halua mitään ylimääräisiä hormooneita ja on hyvin vaivaton (ei tarvitse muistella pillereitä:))

Ainut negatiivinen asia on tosiian se että ainakin minua pelottaa että kierukka jotenkin onnistuisi liikkumaan paikaltaan (ilmeisesti näin jollekin on käynyt) jonka seurauksena voisi olla suunnittelematon raskaus.

Eli kyllä se hieman jännitysmomenttia elämään tuo jos menkat ovat myöhässä ja minulla heti ajatus päässä että nyt kierukka on poissa paikaltaan ja raskaus alkanut....

Vierailija
10/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hormonitoiminta pelaa, munasolu irtoaa, voi hedelmöittyy ja kierukka estää (jos estää) vain kiinnittymisen. Mitä te niitä hormoneja niin pelkäätte?

Hormonikierukan kanssa vuodot vähenee tai loppuu, elo on huoletonta.

Vierailija
11/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukan tarkkaa toimimistapaa ei tiedetä, mutta se perustuu steriiliin tulehdusreaktioon, mikä vaikuttaa siittiöiden hedelmöityskykyyn heikentävästi. Se häiritsee myös hedelmöitystä ja toissijaisesti munasolun kiinnittymistä kohdun limakalvoille.

En halua kierukkaa joka estää munasolun kiinnittymisen eli abortoi

Vierailija
12/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisymenetelmät. Sama mekanismi on muissakin. Ensin sijaisesti estää hedelmöityksen ja toissijaisesti estää munasolun kiinnittymisen. Näin toimivat myös hormonaaliset ehkäisyt. abortti tai oikeammin keskeytys taas tarkoittaa, että jo kiinnittynyt munasolu/alkio/sikiö poistetaan kohdusta.

Vierailija
13/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te niitä hormoneja niin pelkäätte?

En tykännyt kun e-pillereiden jälkeen oli oma hormonitoiminta "sammuksissa" puoli vuotta, ennen kun käynnistettiin uudestaan lääkkeillä. Ja olen sitä mieltä, että hormonaalisen ehkäisyn kaikkia mahdollisia sivuvaikutuksia ei välttämättä tiedetä. On myös huomattu, että ehkäisyhormonit (naishormoneja) ovat virtsan kautta vesistöön päästyään aiheuttaneet kaloissa sellaisia muutoksia, että yhä suurempi osa niistä on naaraita.

Vierailija
14/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka 3v ja olinkin sitten jo raskaana.

Vierailija
15/16 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kumpi kierukka sulla on? Kupari vai hormoni?

Jos kupari niin tekisin raskaustestin..

Jos hormoni niin voithan tehdä testin mutta luultavammin vaan menkat on loppuneet hormonikierukan ansiosta.

Itselläni kupari aikoinaan 2 v, kärsin todella runsaista menkoista koko sen ajan ja lisäksi vuoden verran alavatsa kivuista jotka yltyivät niin pahaksi että oli pakko poistaa kierukka. Kohtu oli jotenkin sen mallinen ettei sopinut mulle kuparikierukka.

Pitkään mietin uuden kierukan laittamista kuopuksen syntymän jälkeen. Hormonivalmisteista ei käy pillerit eikä ehkäisylaastarit. Hormonikierukkaa päätin kokeilla enkä vaihtaisi MIHINKÄÄN. Ilman kuukautisia olen ollut kohta 3 v ja aivan loistava. Eka puol vuotta hormonit huomasi välillä mutta ei mitään pahoja. Suurin haitta oli ehkä 2 viikkoa jatkuva yöhikoilu. Se meni ohi ja sen jälkeen ei mitään oireita.

Vierailija
16/16 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kuparikierukka koska olen allerginen hormoonille että se siitä hullun hommasta