Te, joilla vauvaperheaika on ohi.
Kaikki siihen liittyvä - raskauksien suunnittelut, odotusten odotukset ja odotukset, imetykset, synnytykset...
Miltä nyt tuntuu? ONko huojentunut olo, ohi on, ei koskaan enää? Vai haikea olo? Vai kovan kriisin paikka? Miltä se oikeasti tuntuu??
Itse olen kokenut tämän perhesuunnitteluajan kaikkine kommervenkkeineen raskaaksi elämänvaiheeksi kaikesta hyvästä huolimatta. Odotan mielenkiinnolla miltä tuntuu, kun "lisääntymisvaihe" päättyy..
Kommentit (10)
Mä kaipaan oikeastaan odotusta (molemmat raskaudet oli tosi helppoja) ja ehkä jopa synnytystä. Ja toki sitä ihan pienen pientä nyyttiä. Mut imetys ja yövalvomiset; ei ei..
Kuopus nyt reilu 2v joten jo hetki mennyt ihan vauva ajoista, mut onneks vielä monelle ystävälle syntynyt/syntyy vauvoja niin pääsee niitä ihastelemaan ja hoitamaan ilman niitä "ikäviä" asioita. :)
Mä kaipaan oikeastaan odotusta (molemmat raskaudet oli tosi helppoja) ja ehkä jopa synnytystä. Ja toki sitä ihan pienen pientä nyyttiä. Mut imetys ja yövalvomiset; ei ei..
Kuopus nyt reilu 2v joten jo hetki mennyt ihan vauva ajoista, mut onneks vielä monelle ystävälle syntynyt/syntyy vauvoja niin pääsee niitä ihastelemaan ja hoitamaan ilman niitä "ikäviä" asioita. :)
Tätä mä odotan kuin kuuta nousevaa tällä hetkellä.. Lapset 2 v 7 kk sekä 4 kk ja kunhan tästä selvitään niin ei tosiaankaan ikinä enää..
t. väsynyt
Tätä mä odotan kuin kuuta nousevaa tällä hetkellä.. Lapset 2 v 7 kk sekä 4 kk ja kunhan tästä selvitään niin ei tosiaankaan ikinä enää..
t. väsynyt
Nyt lapset ovat 4 ja 6-vuotiaat ja vauvaa odotetaan suurella innolla :D
t. väsynyt
Nyt lapset ovat 4 ja 6-vuotiaat ja vauvaa odotetaan suurella innolla :D
Mun suurin pelkoni tällä hetkellä on se, että mullekin käy juurikin noin. ;)
t. 4
alle neljänkymmenen. Lapsetkin olivat jo teinejä ja oli ihan selvää, että lapsiluku on täynnä. Siitä huolimatta joskus mietiskelin, pitäisikö tehdä vielä yksi ja aina päädyin siihen tulokseen, että ei.
Mulle oli yllätys, millainen suru tuli leikkauksen jälkeen siitä, että enää ei voi edes jossitella. Sitä kesti muutaman kuukauden.
niin paljon, ettei puhettakaan kolmannesta aikoihin. Tai haaveilin siis kolmannesta ja neljännestä, mutta en enää halunnut vauvaa.
Nyt kun meidän perheellä on juuri alkanut olla tosi tosi kivaa (lapset 5 ja 6) niin nyt me valopäät lähdettiin tekeen sitä kolmatta. Ja nyt mä vasta tunnenkin itseni tyhmäks. Kun se ikävä vaihe oli jo niin kaukana takana ja sit pitää aloittaa alusta.
vauva-aika ole välttämättä niin kamalaa :) Uskottelee itselleen numero 5 :D
niin paljon, ettei puhettakaan kolmannesta aikoihin. Tai haaveilin siis kolmannesta ja neljännestä, mutta en enää halunnut vauvaa.
Nyt kun meidän perheellä on juuri alkanut olla tosi tosi kivaa (lapset 5 ja 6) niin nyt me valopäät lähdettiin tekeen sitä kolmatta. Ja nyt mä vasta tunnenkin itseni tyhmäks. Kun se ikävä vaihe oli jo niin kaukana takana ja sit pitää aloittaa alusta.
Vaan onhan se elämä huomattavasti helpompaa ja rauhallisempaa nyt kun kaikki 4 ovat jo koululaisia. Enää en kaipaa yhtään vauvaa.
Nyt lapset kivassa iässä harrastuksineen ja koulujuttuineen. Kiva matkustella ja tehdä asioita kun ei tarvitse miettiä ruoka-aikoja, vaipanvaihtoja yms.
Ja kotielämä on helppoa kun ei tarvitse olla koko ajan valmiustilassa tekemässä asioita (voileipä, pyllynpyyhintä jne) vaan voi lähetä vaikka kävelylle ja lapset jää kotiin telkkaa katsomaan. Tai voi piipahtaa kaupassa jne
Tää on varmaan lapsielämän helpoin vaihe, khota sitten alkaa murrosiän riemut
Välillä tulee pieni vauvan kaipuu, mutta se menee onneksi äkkiä ohi.