Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään helluntailaista?

Vierailija
28.10.2011 |

Missä kaupungeissa on helluntailaisia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä porukkaa erosi jonkin verran kun srk:n johto antaa kaikki anteeksi paitsi saunakaljan, huorissakäyminen, varastaminen, tappelu kaikki ihan okei, kuhan joskus sanot et sori, mutta pisarakin viinaa niin tie helvettiin on valmis

Vierailija
2/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen moniakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulussa. Helluntaisrk on tietääkseni myös Raahessa.. Ja etelässä varmaan useammassa kaupungissa :)

Vierailija
4/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluaisin lisätietoja tästä helluntailaisuudesta. Itse olen akateeminen nuori nainen; biletän, juon, poltan joskus, matkustelen paljon, onko nämä tabuja helluntailaisille? Tärkeää, kiitos!

Vierailija
5/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset ovat maallistuneita helluntailaisia, joilla usko on perittyä tapakulttuuria. Toiset ovat hyvinkin uskonnollisia ja eivät varmasti katso hyvällä bilettämistä, juomista ja tupakanpolttoa. Helluntailaisuus muistuttaa paljon amerikkalaista karismaattisuutta. Puhutaan kielillä, ylistetään menevillä lauluilla, korostetaan henkilökohtaista uskonratkaisua aikuiskasteineen, tunteiden palo uskonasioissa tärkeämpää kuin luterilaiselle.

Helluntailainen mies saattaa olla hyvinkin luotettava, perhearvoista kiinni pitävä ja isäksi sopiva mies, mutta pahimmillaan fundamentalistinen ja kapeakatseinen.

Vierailija
6/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä voisi puhua. Pahoina asioina toki ajatellaan olevan. Jotkut varmaan pitävät syntinäkin.

Mutta miten matkustelu olisi tabu?

Ja haluaisin lisätietoja tästä helluntailaisuudesta. Itse olen akateeminen nuori nainen; biletän, juon, poltan joskus, matkustelen paljon, onko nämä tabuja helluntailaisille? Tärkeää, kiitos!

Vierailija
7/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oikeasti uskonasioita tärkeänä pitävälle helluntailaiselle. Siihen on hyvä varautua. Uskovalle miehelle on aika vaikeata seurustella täysin toisenlaiseen moraaliin tottuneen naisen kanssa.

Vierailija
8/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sitten tää on ihan tuhoon tuomittu juttu. Mä olisin aivan ihana nainen, mutta jos kerran noi on tabuja niin kävelee herra nyt onnensa ohi. Elämä on!

Vierailija
9/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä löytyykö sieltä baarin lihatiskiltäkään nyt niin hyviä miehiä. Mikset antais mahdollisuutta, jos se kerta on ihana mies. Haittaako se uskovaisuus jotenkin? Etkös ole vähän ennakkoluuloinen?

Vierailija
10/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietin mitä mahtaa ajatella minusta kun välillä poltan ja puhun biletysjuttuja. Paheksuuko, vai mitä? Juurihan tuossa edellä kerrottiin, et noi asiat eivät ole ok! Mulle ne ovat ja tulevat olemaan osa elämääni, ihan jo työnkin puolesta pitää edustaa ja käydä viihteellä. Miten helluntailaiset suhtautuu eronneisiin?

Vierailija
11/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mahdollisuus, tutustu. Nääthän sen sitten, onko teillä mitään mahdollisuuksia. Uskovainen mies on hyvä mies monella tavalla. Siis jos ei ole teeskentelijä ja tiukkapipoinen vaan aito ihminen, joka pyrkii tekemään elämässä oikeita, eettisiä ratkaisuja.

Vierailija
12/12 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä