Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttärestä Martta vai Ilona?

Vierailija
28.10.2011 |

Tällä hetkellä tuntuu, että Martta-nimi kaatuu r-kirjaimeen. Onko lapsella kurjaa jos oppii sanomaan r-kirjaimen esim. vasta liki 5-vuotiaana ja siihen saakka ei osaa sanoa omaa nimeä oikein? Tunnen itseni ihan tyhmäksi kun edes mietin moista. Onhan omassakin nimessä r-kirjain ja kai sitä on elämästä selvinnyt :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on Ilona toisena nimenä ja on kyllä tosi ihana nimi, Martta on myös kiva.

Vierailija
2/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi, mutta kun täällä nyt tavataan sanoa suoraan, niin mä en kyllä missään nimessä antaisi noista nimistä kumpaakaan, molemmat tökkii mun makuun pahasti. Martta varmaan olisi harvinaisempi tällä hetkellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli molemmat noista listoilla. Eikä Martta kaatunut niinkään siihen, jos lapsi ei osaa heti sitä sanoa, vaan enemmän siihen, että minä itse joudun pinnistelemään ärrän ääntämisen kanssa, joten en halunnut lapselle nimeä, joka on minusta vaikea ääntää.

Ilona tuli meillä sitten käyttöön ja onkin aivan ihana nimi. Mutta tosiaan tuo Martta olisi paljon persoonallisempi. Mutta me nyt ei olla missään määrin persoonallisia ihmisiä muutenkaan, joten lapsillakin saa olla ihan tuiki tavalliset nimet.

Vierailija
4/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Martta on Martta, Ilonasta voi tulla Illu.

En minäkään puhtaasti ärrää äännä, mutta hyvin olen selvinnyt, vaikka sellainen löytyy etu- sekä sukunimestä.

Vierailija
5/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Martasta enemmän.

Vierailija
6/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita omalle kumpaa vain :) Älä sitä r-kirjainta suotta mieti. Jotkut lapset eivät osaa sanoa kunnolla esim l- tai t-kirjaimia, joten mikä tahansa nimi voi tuottaa aluksi vaikeuksia. Martta Ilona ois hyvä yhdistelmä!

Vierailija
7/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sorauttaa vielä r:n. En koe ongelmaksi.

Vierailija
8/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta ei ainakaan. Tulee mieleen vaaleanruskeat, suuret flanellihousut, jotka haisevat kuselta ja harmaa baskeri.

Vierailija
9/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kutsumanimessa on r ja hän oppi r:n ehkä siksi niin hyvin jo pienenä, että kirjaimelle oli tarvetta.

Vierailija
10/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, ei ollu musta apua...:-)

Vierailija
11/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En surisi tuota R-kirjainta, niin paljon on nimiä, joissa on R ja hyvin niiden kanssa pärjätään!

Itsellänikin edelleen r-vika ja etunimessä ko. kirjain, mutta eipä tuo häiritse eikä ole koskaan häirinnytkään.

Vierailija
12/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat kivoja, mutta annan äänen Martalle :)

Vierailija
13/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, että lapsi ei kenties kykene lausumaan, 5-vuotiaana tai ikinä, r-kirjainta, niin mikä ettei onhan se sekin nimenanto peruste. Miksei Anna?

Vierailija
14/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oppi esikoinen sanomaan ärrän jo 8kk ihan oikein, et eipä siinä kannata sitä yhtä kirjainta miettiä..

itse laittasin Ilonan, Martta on jotenki niin karsee ku heti tulee mieleen kaikenlaiset Martta-kerhot..

Vierailija
15/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona tullut vastaan päivähoidossa viime vuosina, yhtään Marttaa ei tule mieleen. Käy kurkkaamassa montako on nimetty Ilonaksi viime vuosina, tuntuu olevan aika suosittu..

Vierailija
16/16 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iteki mietitty marttaa, jos tuleva vauva on tyttö,, muutaman viikon päästä syntyvä. martta-nimi on meillä suvussa, ja sitä on tullut pyöriteltyä aiemminkin, mutta kahden vanhemman tytön nimeksi ei tullut martta.

ilona on myös hyvä.