Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juomattomuus juhlissa

Vierailija
28.10.2011 |

Onko niin ettei alkoholista saa/voi kieltäytyä muilla syillä kuin raskaudella? Tai että sitä pitää ylipäätään selitellä? Ei mua ainakaan aina huvita juoda (en oo mikään absolutisti) ja olen vain kieltäytynyt siitä välillä. Alkuvuosina sitä ihmeteltiin kyllä kovasti ja epäiltiin raskautta, mutta kun vuosikausien jälkeenkään kainalossa ei näkynyt vauvaa niin....

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan muille joku ongelma jos joku ei juo.. en kyllä käsitä MIKSI..

ärsyttää kun koko ajan ollaan tyrkyttämässä juomia, kai osaan itsekkin hommata itselleni juomia, jos haluaisin juoda.

Vierailija
2/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä otan, ehkä en ;-)

Jos joku kysyy, sanon ettei maistu nyt. Ja jos siitä vetävät johtopäätöksiä, siitä vaan. Sama se mulle mitä luulevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalina elämään kuuluvana asiana. Jopa raskaana olevat käyttävät alkoholia kuvitellessaan jäävänsä jotain hyvinkin tärkeää paitsi olemalla raskausajan ilman alkoholia.

Vierailija
4/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautuminen alkoholiin?

Vierailija
5/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholihan on myrkky etenkin syntymättömälle lapselle eikä terveellistä muillekaan. Alkoholi ei ole välttämätön aine. Se on päihde. Ilman sitä olemisen pitäisi olla normaalimpaa kuin sen käyttäminen. T nelonen

Vierailija
6/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan lähinnä siitä, että kaveriporukka tuntee aika hyvin toistensa juomatavat ja -halut. Porukassa on joku, joka ei juo koskaan, joku joka juo joskus vähän joskus enemmän, joku jota ei kuskiksi saa millään jne.. Jos tietää olevansa kavereiden silmissä se, joka ei syje lasiin, joutuu ehkä miettimään alkuraskauden selityksiä tarkemmin kuin se, joka muulloinkin on juhlinut limun voimin.

Vierailija
7/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse alkoholinkäytöstä vaan siitä, että kieltäytyy osallistumasta yhteiseen kivaan. Ihan sama juttu olisi, jos kaveriporukka olisi vaikka lavatansseissa, ja yksi tokaisisi, että "en mä, mä istun täällä seinänvierustalla vaan ja katselen teitä". Kyllähän tätäkin seinäkukkasta yritettäisiin innostaa mukaan (kun muillakin kivaa on) ja yhden erottautuminen vähän pilaisi tunnelmaa, vaikka teoriassa asialla ei pitäisi olla mitään merkitystä. On ikävää, kun yksi ei osallistu vaan "tarkkailee".

Vierailija
8/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juomista ei tarvitse selitellä mutta juoattomuutta kyllä :( itselle ei alkoholi sovi, tulee paha olo hyvinkin äkkiä ja ex oli alkoholisti. loppuu tenttaaminen hyvin lyhyeen noilla perusteluilla mutta eri porukoissa joutuu selittämään uudelleen ja uudelleen miksi ei ota. mielellään menenkin sitten vaikka autolla niin ei kysellä.

Vierailija
9/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menen juhliin, emäntä/isäntä kysyy, mitä saisi olla. Ja jos päädyn alkoholittomaan vaihtoehtoon, ei sitä sen kummemmin tarvitse selitellä, eikä kukaan utele syitä valintaan.

Tämä utelu tai selittelyn tarve taitaa olla lähinnä suomalainen tai skandinaavinen piirre. Itse en Suomessa asu.

Vierailija
10/10 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en juo oikeastaan koskaan koska viina maistuu pahalle. Pyydän yleensä holittoman ja aina sellainen löytyy.

Kyllähän jotkut ihmettelee, mutta sanon suoraan että viina maistuu pahalle eikä sitä tee tippaakaan mieli ennemmin juon limukkaa. Jokainen juo tasan niin paljon tai vähän kuin haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi