Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Hei, otin eilen illalla eka kertaa Panacodia, 2kpl kuten lääkäri suosittti. Aamulla olin ihan tokkurainen, ja minua huimasi ja oli paha olo. Toki kova hartia-lapakipua voi vaikuttaa myös, siis varsinainen vaiva.

Mutta eikös niiden vaikutus olisi pitänyt jo lakata. Lisäksi minua oksettaa edelleen ja myös vatsaan koskee. Lisäksi syön yhtä lihasrelaksanttia ja Duactia toiseen vaivaan.

• ylös 14
  • alas 16

Sivut

Kommentit (24)

Panacod lähinnä ummettaa ja voi kuivattaa suuta. Voihan se väsyttääkin, mutta ei enää seuraavana aamuna.

• ylös 13
  • alas 9

ja mulle se aiheutti juurikin kamalaa huimausta, huonon olon ja tokkuraisuutta, ja pumppu tykytti kybällä. Jäivät syömättä.

Tiesikö Panacodia määrännyt lekuri noista relaksanteista ja Duacteista? Kuulostaa aikamoiselta cocktaililta.

• ylös 12
  • alas 9
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulle ei Panacodista tul mittää. Kaksi tapausta tiedän, toiselle psykoosi ja toiselle psykedelisiä unia.

• ylös 5
  • alas 10

ihan lääkärin määräyksestä kun tein lääkkeellistä tyhjennystä kotona ( keskeytynyt keskenmeno ) ja olo oli jotain ihan kamalaa. Huimasi, pyörrytti, sydän hakkasi tuhatta ja sataa. Joo, ei tullut kyllä kipujakaan, mutta olo oli aivan kammottavan tokkuraisen epätodellinen. huh!

• ylös 14
  • alas 1

just lihasjumeissa. Kokeile ottaa seuraavaksi vain yksi panacod, nuo lihasjumit eivät kyllä ihan yhdellä annoksella katoa, eli huimaus ja huono olo voi johtua jumistakin.

Lääkäri oli aiemmin määrännyt nuo lihasrelaksantit ja tiesi niistä. Myös farmaseutti sanoi, että niiden syömistä voi jatkaa Panacodin rinnalla. Duacteista unohdin kysyä. Noita Alponex lihasrelaksantteja olen syönyt usein, niistä ei itsessään ole tullut oireita.

Mutta nyt on kyllä kamala aamu ollut. En tiedä uskallanko ottaa Panacodia enää, mutta toisaalta viime yönä nukuin 3 yöhön edes jotenkin ( lepotuolissa, koska makuulla olo on liian tuskallista).

Mutta hyvä tietää kokemuksista, etten huolestu liikaa. Soitin terkkarillemme aamulla, mutta hänen mielestään huimaus ei liity Panacodiin.

Lainaus:

Lääkäri oli aiemmin määrännyt nuo lihasrelaksantit ja tiesi niistä. Myös farmaseutti sanoi, että niiden syömistä voi jatkaa Panacodin rinnalla. Duacteista unohdin kysyä. Noita Alponex lihasrelaksantteja olen syönyt usein, niistä ei itsessään ole tullut oireita.

Mutta nyt on kyllä kamala aamu ollut. En tiedä uskallanko ottaa Panacodia enää, mutta toisaalta viime yönä nukuin 3 yöhön edes jotenkin ( lepotuolissa, koska makuulla olo on liian tuskallista).

Mutta hyvä tietää kokemuksista, etten huolestu liikaa. Soitin terkkarillemme aamulla, mutta hänen mielestään huimaus ei liity Panacodiin.

pyydä 8-sataista ibuprofeenia. Panacod on helvetistä ja aiheuttaa nimenomaan huimausta.

Mulla on myös burana 800, mutta se ei juuri auttanut. Söin sitä aiemmin. Pääsen lääkärin suosittelemalla fysioterapeutille maanantaina, jospa sieltä tulisi apua.

Panacodin vaikutus kestää noin 6 tuntia, joten sen tuoma mahdollinen pahoinvointi ym hälvenevät myös siinä ajassa.
Suosittelen katsomaan mahdolliset sivuvaikutukset (mikäli ei lääkäriltä niitä tajua kysyä etukäteen) ihan googlettamalla lääkkeen nimi ja mg määrä, jolloin löytyy ensimmäisten joukossa lääkkeen oma tietoläjä joka on aina pakkauksissa mukana.

cincilla

Lääkäri määräsi minullekin Panacod 500 mg.Tarvittaessa kipuihin.Mulla kun on marevaani hoito,muut kipulääkkeet ei sovi.Viimeviikolla olin kuumeinen ja pää oli kipeä,jatkuvan yskän takia. Viikon olin niitä ottanut 1 tab. päivässä,vaikka ne aiheuttivat pahoinvointia.Kuumeen ja päänkipuun auttoi.Nyt huomasin kauhukseni että selkääni oli ilmestynyt rakkulainen,punoittava ihottuma ja navan seudulla myös.Hirveän kosketusarka,enkä voi ajatella laittaa edes rintaliivejä,kun hankaa tuohon alueeseen. Puhdistuksen jälkeen levitän siihen,mitä nyt osun Hydrocortison voidetta.vähän se helpottaa.Katsoin lääkkeen sivuvaikutuksia,ja siellä puhuttiin just rakkulaisesta ihottumasta.

Vierailija

Panacodin kodeiini on opioidi, ja kaikilla ihmisillä (n. 10%) ei ole entsyymiä, joka muuttaisi sen elimistössä morfiiniksi kuten pitäisi. Minulle Panacod aiheuttaa kuvottavan, jopa oksettavan olon ja vatsakipua, eikä poista lainkaan esim. lihaskipua mihin se on määrätty. Testattu useaan kertaan, ei vain toimi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle ei Panacodista tul mittää. Kaksi tapausta tiedän, toiselle psykoosi ja toiselle psykedelisiä unia.

Juu-u. Deppressentin käytöstä psykedeelisiä unia.

Vierailija

Mulle panacodista tuli kauheat lihaskivut.. Olo oli kuin hakattu panacodin oton jälkeen. No, vei kyllä migreenin joka tuntui sata kertaa karmeammalta kivulta.

Selkäkipuja

Kyllä auttoi panacod selkäkipuihin, mutta kyllä meni 6  päivää nopeasti. Halsunaatio unia ja torkkuja 2 tunnin välein. Piti ottaa 5-6 per päivä koska 4 tunnin jälkeen iskiaskivut alkoi taas. 6 päivän jälkeen päätin lopettaa kaikki lääkkeet. Panacod, Nordflex ja Voltaren koska mielestäni en voi olla niin kipeä miltä tuntui. Kahteen päivään ei pystynyt syömään kun ei ollut ruokahalua. Oli paha olo joka helpotti oksentamalla. Kaksi päivää dieettiä ja oksentelua jos sai syötyä jotain. Sitten lääkkeeksi ainoastaan tulehduskipulääke. 

Panacod kyllä toimii jos pahat kivut, mutta vatsavaivoja ja riippuvuutta tuli sivuvaikutuksena.

Vierailija

Panacodissa on parasetamolia, joka aiheuttaa maksavaurioita. Vaurion voi saada jo kerta-altistuksella jopa sellaisilla määrillä, joita lääkäri määrää esim. leikkauksen jälkitilaan. Eli panacodia ei kannata käyttää suuria annoksia eikä varsinkaan pitkään. Netistä varmaan löytyy tietoa turvallisista määristä, en nyt jaksa niitä tähän etsiä.

Vierailija

Mulle ei Panacod sovi, aivan hirveät vatsakivut oli jo yhdestä pilleristä. Täältä jostain luin, että se voisi liittyä siihen, kun on sappirakko poistettu. Ystäväni kyllä syö noita reumakipuihin ja ilmeisesti auttavat.

Voi-voi

Minulle määrättiin Panacodia nivelkierukan tähystyksen jälkeiseen kipuun maksimi annos.Ei kyllä paljon auttanut.Kivut olivat niin sietämättömän että korvissa soi ja silmissä pimeni.Paha olo kyllä niistä tuli ja tokkurassa olin alussa mutta se ajan kanssa lientyi.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat