Porkkanakakkuun sulate- vai tuorejuustoa?
Muistan, että teimme lapsena aina porkkanakakun sulatejuusto-tomusokerikuorrutteella, mutta nyt kun googletin porkkanakakkujen ohjeita, niin suurimmassa osassa käskettiinkin laittamaan tuorejuustoa kuorrutukseen.
Tuleeko tuorejuustolla yhtä hyvä kuorrutus kuin sulatejuustolla? Onko selvää makueroa?
Kommentit (31)
Tutkiikaapas sulatejuustofanit hieman, miten sulatejuusto on tehty. Meillä sitä ei laiteta edes leivälle.
Tutkin. Ei mitään outoa. Miksi ette laita leivän päälle?
Koska se on sekoitemoskaa: Sulatejuusto on valmiste, joka on tehty yhdestä tai useammasta juustolajista jauhamalla, sekoittamalla, sulattamalla ja emulgoimalla juusto lämpökäsittelyn ja emulgaattorien avulla. Sulatejuustoon saa lisätä kermaa, voita tai voiöljyä taikka muuta maitovalmistetta siinä määrin, että valmisteen laktoosipitoisuus ei ylitä viittä painoprosenttia. Lisäksi saa sulatejuuston maustamiseen käyttää muita elintarvikkeita asianmukaisesti lämpökäsiteltyinä tai muuten esivalmistettuina siinä määrin, että niiden määrä kuiva-aineeksi laskettuna on enintään yksi kuudesosa lopullisen valmisteen kuiva-aineesta. Makeuttamisaineena käytettävien hiilihydraattien lisääminen on kielletty. Tarkempia määräyksiä sulatejuuston valmistuksesta antaa kauppa- ja teollisuusministeriö. (17.9.1982/668) Sulatejuustovalmiste on sulatejuuston tapaan tehty valmiste, johon on lisätty muita elintarvikkeita, mutta jonka kuiva-ainepitoisuudesta yli puolet on kuitenkin peräisin juustosta. (17.9.1982/668) Meillä käytetään leivän päällä juustoa ja leivonnassa tuorejuustoa. Näistä ei voi puhua samana päivänäkään sulatejuustojen kanssa.
Ihme hifistelyä. Monikin ruoka on sekoitettu eri aineista ja saatettu lämmittääkin.
teen aika usein porkkanakakkua ja laitan siihen viola appelsiinituorej
Nostan täallisen vanhan ketjun kun samaa mietin, itse nyt ostin sulatejuustoa kun mies sano että se on parempaa, itse mietin jos sekoittais tuorejuusto sekaan, jokuhan tässä ketjussa sanoi että niin tuli ihan parasta kuorrutetta..
Lisää mielipiteitä? Kakun leivon vasta huomenna =)
Ehdottomasti sulatejuustosta tehty päällinen!
Itse käytän Olympia-sulatejuustoa.
Ei nyt herranjestas sulatejuustoa kakkuun, hyvä jos leivän päälle kelpaa.
Philadelphia (rasvaisin versio) tai Mascarpone, kuten joku ylempänä ehdotti.
Ketjun nostaja on melko varma että värin perusteella olen syönyt sulatejuustolla tehtjä...
Tuorejuuston kannattajat, oletteko molempia maistaneet?
[quote author="Vierailija" time="28.10.2011 klo 11:58"]
Ei oo tullu mieleenkään kokeilla sulatejuustoa! Kertokaapa, mitä juustoa käytätte, niin kokeilen heti!
[/quote]
Ihan Koskenlaskijaa.
Sulatejuusto ehdottomasti! Eilen tein porkkanakakkua :b
Sulatejuustoa!
Tuorejuustolla hyvää, mutta sulatejuustolla siihen saa herkullisen suolaisen vivahteen.
LOL! :D Kylläpä sitä ollaan ylemmyydentunnoissaan! Minusta sulatejuusto on hyvää, eikä tuo valmiststapa kuulosta yhtään huonolta.