Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten usein sisaret perivät toisiaan?

Vierailija
27.10.2011 |

Käsittääkseni siis sisaret perivät toisiaan ainakin jossain määrin, jos omia lapsia ei ole.

Meillä tilanne, että isäni kahdella sisaruksella ei kummallakaan ole lapsia. Toinen heistä on naimisissa, enkä tiedä, millaisia lähisukulaisia puolisolla on - lapsia ei hänelläkään. Omaisuutta on kuitenkin kohtuullisia määriä. Minun sisarellani ei ole lapsia. Minulla on vain yksi. Onko tämä yksi miten suuressa todennäköisyydessä periä aikanaan tämän omaisuuden, vai meneekö se jollekin kissojen katastrofiyhdistykselle? Eli millä todennäköisyydellä nämä ihmiset testamenttaavat omaisuutensa jollekin suvun ulkopuoliselle ystävälle tai tuttavalle tai kaukaisemmalle sukulaiselle?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tätisi tuhlaavat omaisuutensa eivätkä jätä sulle euroakaan!

Vierailija
2/6 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avioliitto purkautuu puolison kuoleman vuoksi, mutta kuolleelta puolisolta ei ole jäänyt rintaperillisiä (lapsia tai näiden jälkeläisiä), eloonjäänyt puoliso perii koko kuolleen puolison omaisuuden, jos kuollut puoliso ei ollut testamentilla toisin määrännyt. Molempien puolisoiden kuoltua on viimeksi kuolleelta puolisolta jäänyt omaisuus jaettava pääsäännön mukaan tasan kummankin puolison perillisten kesken.

http://www.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Esitteet/Avioliittolaki/Puolisoideno…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä nyt tarkoittanut, että sen pitäisi mulle tulla. Tai siis oikeastaan lapselleni, koska minä varmaan kuolen ennen noita tätejä. Omaisuusmassa sinänsä on sen sorttista, että vaatii ylläpitoa ja vaivannäköä ja sitäpaitsi minulla on jo kesämökkejä ja niin edelleen ihan omiksi tarpeiksi. Pointti on siinä, että jos tuo tulee minun lapselleni, lapsi pitää opettaa tietyntyyppisen omaisuuden hoitoon - muuten ei tarvitse.

Vierailija
4/6 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haluaisinkin oikeastaan tietää, että paljonko sellaisia ihmisiä on, jotka ovat keränneet kohtuullisen määrän omaisuutta, mutta eivät tehneet siitä testamenttia, ja miten paljon niitä, jotka ovat tehneet testamentin jollekin ei-sukulaiselle tai kaukaisemmalle sukulaiselle tai hyväntekeväisyyteen tai jotain. Noin keskimäärin ja prosentuaalisesti. Että jättääkö ihmiset tämmöisiä asioita pelkän lain mukaan menemään?

Vierailija
5/6 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hirveän moni jättää testamentit tekemättä siinäkin tapauksessa, ettei perillisiä ole.

t.3

Vierailija
6/6 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen lapseton eno jätti testamentilla perinnön häntä hoitaneelle naiselle. Enolla useita elossa olevia sisaruksia

Äitini lapseton täti jätti omaisuutensa miehelleen joka poika hassasi sen. Tädin sisko on elossa.

Mun tietojen mukaan menee 50/50.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi